על חג הסוכות במנין המשפחתי ו”סוכת שלום”

[shashin type=”photo” id=”4664″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]אפשר לומר שהחג השנה התאפיין במה שמאד אהוב על צבור העובדים:  חג, שבת וממנו בחזרה לשמחת תורה ו”אסרו חג” .  במנין שלנו נוספו לכך שלושה ימים מלאים ארועים של “סוכת שלום” שהפכה כבר למסורת בקהילתנו מאז “בנה” אותה הרב צבי ברגר לפני חמש עשרה שנים.  בשנת 2000 היו ארועים של הפגנות ומהומות בכפרים ובישובים הערבים בכל הארץ.  המהומות דוכאו לא ביד קלה ע”י מי שממונה על הבטחון במדינת ישראל, ועדות חקירה עסקו בכך, ומי שרוצה לקרוא על התקופה יכול לעשות זאת בודאי במדיה האלקרונית. בכפרנו הוזמנו נציגיהם של הכפרים השכנים לשיחה פתוחה וגלויה שממנה צמחה סוכת שלום, שהוקמה פיזית במרכז המסחרי והגיעו אליה אורחים רבים. מאז עבר בית הכנסת של המנין למקומו מעל ככר 8, וגם המרכז המסחרי שכבר אינו בבעלותה החברה לפתוח כפר ורדים, אלא נמסר לבעלותו של איש פרטי שלאו דוקא תומך בפעילותנו, אנו ממשיכים בפעילות אך לא במקום המרכזי אלא בפינתנו שלנו.

קישור למצגת תמונות מעורבת 

https://www.facebook.com/esther.david.7311/videos/vb.100000105412034/1399521303394703/?type=2&theater&notif_t=video_processed&notif_id=1477563275801090

על הצלחתה של “סוכת השלום”  כתבה הרבה נטלי בפוסט אחר, ובעיקר על יומו האחרון.  

 התכנית המגוונת הביאה קהל רב ומגוון התחילה בתחרות שח-מט, ארוע הפתיחה של “סוכת השלום” בה השתתפו ארבעה מועדוני שח-מט וכחמישים שחקנים: ילדים ומבוגרים יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים שנהנו מהמשחק המשותף והתחרות שבצידו.

בעוד אלה משחקים ונערכים לטקס חלוקת המדליות והגביעים, נערכה באולם בית הכנסת הצגת תיאטרון בובות שמשכה קהל צעיר, עם סבתות ואמהות, אתנחתא של שירי סוכות שהובילו שמוליק גרציאני ודודו. הופעת קבוצת רקדנים ורקדניות של הנוער העובד והלומד תרשיחא רקדו דבקא שהדביקה את כולנו ברצון לרקד ולקפץ

 

והופעתם של שני אחים נגני כנור צעירים מתרשיחא

מיד אחר כך הופעתו של מוחמד נעמה במופע סטנדאפ שהביא את רוב הנוכחים לצחוק עד דמעות וציין שזו בודאי הפעם הראשונה בה נמצאים יהודים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים וגם פרוטסטנטים מגרמניה בצל קורתו של בית כנסת מסורתךי. לאחר הפסקה קצרה בסוכה שיח וכיבוד קל הופעתם היפהפיה של מרים טוקאן ועידן טולדנו שהיתה מדהימה ביופיה.

יום שישי הוקדש לפעילות חוויתית משותפת של חניכי נוע”ם ונוער מהכפרים השכנים.  בישלו ואכלו יחד ארוחת צהרים ועסקו בלהכיר האחד את השני. כה רבים היו המשתתפים שמחוץ לכפר (נוע”ם הוגבל ויוצג ע”י 15 חניכים בלבד) שמצד אחד לא היתה אפשרות לישם את התכנית המקורית שתוכננה להיות מפגש ושיח אינטימיים…. אך אולי עדיף המפגש רב המשתתפים.  ימים יגידו.  

הדלקת נרות וקבלת שבת שהובילה הרבה נטלי בבית הכנסת וארוחה קהילתית בסוכה בהשתתפות חברי הקהילה ואורחים וביניהם גם קבוצת אורחים פרוטסטנטים מגרמניה שטיילו בארץ והוזמנו לחגוג עמנו. דקלה הרבה של תל”י, לימדה את הנוכחים לשיר את השיר “עושה שלום במרומיו” בשפת הסימנים.  כולם נרתמו לענין והחוויה היתה מאחדת ואדירה. לאחר הטקס וארוחת הערב נערכה הופעת תיאטרון (בתעליך היוצרות) בביומה של פאניה גרינשפון ובהשתתפות איילת בר-מאיר שעל סיפורי הנשים הגליליות שלה התבסס המחזה המרגש, ושתי השחקניות הנחמדות והמוכשרות יסכה מכפר ורדים ולמיס ממעיליא.

תפילות שחרית לשבת “חול המועד” סוכות בבית הכנסת בהובלתה של הרבה נטלי. הרבה דקלה הוזמנה להוביל במוצאי שבת את טקס ההבדלה והקידוש שהיו רבי משתתפים ומאד מרשימים ולאחריהם הארוע המסכם שעליו אפשר לקרוא בפוסט של הרבה לסטרג’ר, הצגת הסרט על נשות ליבריה והשיח שבא בעקבותיו.

וידיאו קצר של שירת “עושה שלום במרומיו” עם שתי הרבות בארוע הסיום של סוכת שלום

https://www.facebook.com/100001149283594/videos/1173426712705627/

ב ערב הסיום של סוכת שלום

תודה לכל העוסקים במלאכת ארגון התוכניות והביצוע:  עמי ווטרמן, נילי אלדר, עופר ריבק, פאניה גרינשפון שי גרינשפון ועוד, בנצוחה של הרבה נטלי רבת הקהילה.  

הקפות שניות בבית בחורש


סוזן קוראת בראשית בבית בחורש ונועה צופה בה

וביום ראשון בערב קיבלנו את חג שמחת תורה, וערכנו את כל התפילות וההקפות בבית הכנסת, בשחרית לשמחת תורה סיימנו את קריאת התורה והתחלנו מ”בראשית”, וסיימנו את חג הסוכות בהקפות שניות בצל קורתם של דיירי “בית בחורש”.  הבאנו לביתם המון שמחה ואושר ולכל אחד מהם באופן אישי.  

מעריכים ומכבדים את השתתפותו של ראש המועצה סיוון יחיאלי הן באירועי סוכת שלום וגם בהקפות השניות בבית בחורש, והערכה גם לנתי שהופיע נושא דגל ישראל ושימח את כולם.

 

Tagged with: ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’