בקשת עזרה

[shashin type=”photo” id=”5030″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]לקראת כניסתנו לשנתו ה 18- של המניין שלנו, אנו מסתכלים, בסיפוק, לאחור ויכולים להיות גאים בהישגינו המרשימים. אנו זוכים להערכה רבה כארגון שתרומתו משמעותית בתחומים רבים בחיי הכפר ויצרנו משפחה חמה ונפלאה. אין כל ספק שהצלחה זו נובעת מעצמתה של הרוח ההתנדבותית והעשייה של כל חברינו.

להרחבת מעגל החברים ומילוי הבית החדש והיפה שלנו בפעילויות מוצלחות ואיכותיות, נדרשת תמיכה פעילה של כל אחד ואחת מאיתנו. אנו זקוקים לך עכשיו! אנא הצטרףי לפחות לאחת מוועדות החברים (טבלה מצ”ב בעמוד הבא), שייצרו פעילויות מגוונות ואיכותיות ואירועים מוצלחים.

מדובר בועדות (פירוט ותיאור הוועדות מטה):

  • חינוך מבוגרים
  • נוער
  • ילדים
  • קהילה
  • תפילה וטקס
  • תיקון עולם
  • שיווק ומיצוב
  • עיצוב מבנה
  • גיוס כספים
  • תורנויות
  • גזבר
  • אב/אם בית
  • עיתון “קולנו”
  • קשר עם המועצה.

בדחיפות ובעדיפות ראשונה צוות חגי תשרי, חנוכה, ט”ו בשבט, פורים, יום העצמאות, שבת, תשעה באב וט”ו באב.

אנא עיינו ברשימה והודיעו לי, בבקשה בהקדם, באילו מן הקבוצות ו/או הצוותים תהיו מעונינים להשתתף ולפעול.

ניתן להשיב לפוסט זה, או להתקשר אל לורה הרשלג בטלפון – 054-5385765.

ועדת חינוך מבוגרים

קביעת התכנית החינוכית השנתית, פניה למרצים אורחים, חשיבה על מודלים חינוכיים שונים (שיעורים, לקראת שבת,סעודה שלישית, מרצים אורחים, יצירה יהודית), חשיפת הקהילה החוצה בייחוד באמצעות שיעורים של הרב אבי בכפר ובסביבתו, יזום שיתופי פעולה עם הספרייה מועדון הזהב והקתדרה.

ועדת נוער

תיאום עם נילי ואבי בנושא השתלבות נוער בקהילה (יוגדר מכיתה ד’ ומעלה), פעילות נוע”ם, ליווי השתלבות הנוער ופעילותו בקהילה, שיתוף פעולה עם תחום הנוער בכפר ורדים על מנת להרחיב את המענה לקבוצת גיל זו, פיתוח תכנית שנת ברבת מצווה, חשיבה אסטרטגית על תכנים ותכני בר/בת מצווה בקהילה, חשיבה על שיתופי פעולה עם חטיבות הביניים והתיכונים.

ועדת ילדים

תיאום עם נילי ואבי לעסוק בהשתלבות ילדים בקהילה (יוגדר מינקות ועד כיתה ג’) , שיתופי פעולה עם הגנים ועם בתי הספר היסודיים, בניית מודל של שילוב ילדים בתוך התפילות הקיימות, הצעת פעילות של תפילה משפחתית בנוסף לתפילות הקיימות הצעת פעילויות לילדים בזמן התפילה ( פינת משחקים, תפילת ילדים וכיו”ב).

ועדת קהילה

חיזוק וטיפוח הקשרים בין חברי הקהילה באמצעות : ארוחות משותפות, משפחות מאמצות , חבורות עניין , טיולים משותפים, ערבים משותפים ( ערבי שירה?), כיבוד לאחר התפילה. ערבות הדדית בין חברי הקהילה – ליווי סביב לידה, אירועי מעגל חיים, מחלות, שבעה, פעילות משותפת סביב חגים, השתלבות באירועי התרבות בכפר סביב חגים ושבתות , תוך שמירה על ייחודו של המניין המשפחתי (חג היישוב, ארועי טו בשבט, פיקניק קהילתי , צעדת כפר ורדים וכיו”ב), פניה למשפחות צעירות תוך חשיפתן לרעיון הקהילתי ולתמורה הנלווית לו.

ועדת תפילה וטקס

הגדרת מבנה התפילה, היערכות לימים הנוראים, חשיבה מערכתית על טקסים בקהילה תוך מתן דגש לבר מצוות לוויות. ציון אירועי מעגל חיים, כניסה לבית ספר, בר ובת מצווה, קיום וחגיגת חגי ישראל.

ועדת תיקון עולם

קידום שיתוף הפעולה בין דתיים לחילוניים בכפר , ובין אורתודוכסים לקונסרבטיבים, תמיכה באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בכפר ומחוצה לו – בית בחורש, מעון כברי, מאר”ג, פעילות תמיכה למשפחות בעלות צרכים – תמיכה במשפחות ויחידים עניים וכיו”ב, קידום שיתופי פעולה וטיפוחי יחסי שכנות טובה בין יהודים ללא יהודים (ערבים ולא ערבים), פעילות תמיכה באוכלוסיה הלהט”בית.

שיווק ומיצוב

תהליך של מיצוב מחדש, הגברת החשיפה לקהילה והנוכחות שלה, ליווי אתר האינטרנט הפייסבוק וכל כלי שיווקי אחר.

ועדת עיצוב מבנה

לקבוע מה הפריטים שיכנסו לתוך בית הכנסת , לתת תחזית תקציבית לעלותו של כל פריט, לאחר גיוס הכספים לפריט, להיות בקשר עם האומנים הרלבנטים, להזמין מהם את העבודה, ולפקח על העבודה. תיקונים נדרשים במבנה, תוכניות הגינון, מגרש החנייה, הפרגולה.

ועדת גיוס כספים

ניהול מאמץ גיוס הכספים בחו”ל- גביית דמי חבר בחו”ל, הפצת ניוזלטר וכיו”ב, מודלים לגיוס כספים בכפר ורדים וסביביתו, ועל גיוס כספים מקרנות.

משבץ תורנויות

באחריות בעלת/בעל תפקיד זה לשבץ אנשים לתפקידים שונים, שיבוץ תורני פתיחה וסגירה של בית הכנסת.

גזבר

רישום הוצאות והכנסות, דיווח לוועדת גיוס כספים על תרומות בארץ או בחו”ל, הכנת הדו”ח השנתי, פיקוח על גביית דמי חבר ותשלומים, מתן החזרי הוצאות לאור אישורים מוקדמים וקבלות.

אב/אם בית

פיקוח וליווי על נקיון המבנה לקראת אירועים / תפילות שבת.

קולנו

הפצת קולנו מידי שבוע במייל ובפייסבוק, בניית רשימת התפוצה של קולנו, ריכוז החומרים והנושאים לקולנו, עריכתם והגהתם, הכנסתם לפורמט של הפבלישר.

קשר עם המועצה

קשר שוטף לענייני נקיון , ריקון פחים, עבודות במבנה ומחוצה לו ( שילוט, כביש, פיתוח הרחבה, המשך בנייה, תיקונים במבנה הקיים) וכיו”ב.

צוות חגי תשרי

באחריות צוות זה בשיתוף פעולה עם נילי ואבי לחשוב על חגי תשרי והארועים הקשורים בהם , פעילות ילדים, תשליך , בניית סוכה וכיו”ב.
הצוות יכול לבחור לבצע מטלות או לגייס אנשים לביצוע מטלות. מטלות הנובעות מחגי תשרי
הפקת חומרי הסברה
מקבלי פנים במהלך התפילות
סעודת סוף צום
אולי טעימה קלה לפני תקיעות
פעילות לילדים באחד או שני ימי ראש השנה
בניית סוכה
קישוט סוכה
רכישת ארבעה מינים
שיבוץ שליחי ציבור
שיבוץ קוראים בתורה
גבאים – מחלקי פתיחות ארון
תכנון שמחת תורה
הקפות שניות
גיוס מתפללים לערבית של לילה שני של ראש השנה
גיוס משתתפים – פרסום תשליך
חשיבה על תכנית לילדים בשמחת תורה
חיזוק אלכוהולי לשמחת תורה

בתודה ובברכה חמה,
איתן מטלו בשם הועד

[shashin type=”photo” id=”5030″ size=”small” columns=”1″ order=”user” position=”right”]

Tagged with: , , , , ,
Posted in המנין המשפחתי המסורתי, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’