הרבָּה נטלי, אז מה יהיה בחגים??

פנייה אישית לקראת ראש השנה ויום הכיפורים, באהבה, לכל אחת ואחד

חברות וחברים יקרים ואהובים, שלום לכולם,

שנת תשפ”א – לא מה שחשבתם: מזה למעלה ממחצית שנה שהמילה ‘קורונה’ מעוררת בנו כיווץ בגוף ובלב, בין אם בגלל בידוד, אבדן פרנסה, קרובים שחלו ואולי אף אינם עוד עימנו, או בשל אי הודאות ותחושת אבדן השליטה על חיינו בשל נגיף בלתי ניראה וחמקמק. קיווינו ,כל כך קיווינו שהכל יהיה מאחורינו זה מכבר-  והנה לשווא. שנת תשפ”א שכבר ממש מעבר לפינה לבשה אף היא מסיכה, אלכוג’ל ושומרת על מרחק בטוח מאיתנו. היא עוד לא התחילה וכבר נראית משונה וגם עצובה במקצת. היא כבר יודעת , לצערה, כי היא תיפתח בניחוח שונה, לא כמו שמגיע לה, בלי ארוחות משפחתיות, בלי חברות וחברים, בלי סבא וסבתא, ואולי אפילו נהיה לבדינו בעת הגעתה הרשמית אלינו בעוד ימים בודדים. זה לא מה שרצינו, בטח לא מה שהתרגלנו, ואולי אפילו לא מה שמגיע לנו אחרי חודשים ארוכים של ריחוק והתבודדות מלאה או חלקית. ובכל זאת, הנה היא כאן, ועוד רגע כבר תעמוד במלוא עוזה ואני אומרת: לא מגיעה לה לשנה החדשה שלא ניתן לה הזדמנות אמיתית להיות טובה ומתוקה עוד לפני שנחתה כאן.

כן, זה יהיה אחרת, ולא – ממש לא כמו שרצינו. אבל בשל ערך ‘קדושת החיים’ העומד מעל לכל, בכוחות משותפים ומתוך אמונה בחובת הערבות ההדדית, נעשה הכל כדי שגם ראש השנה המשונה הזה יהיה מתוק מיני דבש והכי טוב ומשמח לב ונפש במגבלות הקיימות.

מתווה תפילות במרחב בטוח: לאחר דיונים רבים, יחד עם ראש המועצה וצוותו וע”פ ההנחיות והאישורים שיש לישוב הוסכם על מתווה בטוח לקיום התפילות, מתווה המאזן בין האחריות שלנו לבריאות הציבור לבין המחוייבות שלנו כקהילה מסורתית לקיום תפילות כהלכה בחגים הממשמשים ובאים. על מנת לצמצם התקהלויות ולאפשר תפילות במרחב בטוח, הוחלט כי נתפצל השנה לשני מתחמי תפילה מרכזיים: האחד מתחם בית הכנסת שלנו, הן בתוכו והן מחוצה לו , והשני, בשלב א’, באולם הספורט של בית ספר קשת. מלבד פיצול התפילות, ולאור כובד האחריות שלנו לבריאותכם, הוחלט שנתכנס בראש השנה לתפילה במניין יחד רק לשחרית, תקיעות השופר ומוסף בשני ימי החג – שאר התפילות ייעשו בבית, בחיק המשפחה. אנחנו נקצר את  התפילה ומשך הפיוטים בהתאם לנהוג בשעת הדחק, ולאור ספק ‘פיקוח נפש’ הדוחה הכל. את החג נקבל יחדיו, בזום כשעה וחצי לפני כניסתו, נשיר ונפייט, ונאחל זו לזה את כל הטוב שבעולם. 

מי יובילו? את התפילות בבית הכנסת אוביל יחד עם מוטי בן מרדכי וארי פליישר. את התפילות באולם הספורט של בי”ס קשת , בשלב א’, יובילו יחדיו יהודה לקריץ ונתן גולן. זה המקום מראש להודות להם ולכל מי שטורחות/ים בעת הזאת כדי שנוכל לעמוד במשימה המורכבת הזו שלקחנו על עצמינו, ולסיימה בשלום. 

שעות התפילות לראש השנה: ראש השנה תשפא – לוז תפילות

חובת הרשמה: חשוב להדגיש כי לאור העובדה כי אנו כפופים להנחיות פיקוד העורף והתו הסגול, הרי שבכל מתחם קיימת כמות מוגבלת של מקומות ולא תותר השתתפות בתפילות ללא רישום מראש. החל ממחר [חמישי]  בשעה 13:00, ניתן יהיה להיכנס ללינק הבא ולהירשם באתר המתנ”ס לתפילות הן של ראש השנה והן של יום הכיפורים. 

לינק להרשמהhttps://katzr.net/2ffcfa

כן, השנה הכל יתנהל אחרת. יחד עם ועד בית הכנסת וצוות שליחי הציבור, אני קוראת לכן/ם להירשם לתפילות בהתאם למקום מגורכם, ומגבלות המקום . יש להירשם הן לראש השנה והן ליום הכיפורים, בהתאם לכוונותיכם. בשל מגבלת המקום – נא להירשם במידה והינכם בטוחים שתגיעו. אם תאלצו לבטל מבעוד מועד,  אנא דאגו להודיע לי אישית על כך . 

ומה עם תקיעות השופר??? השנה, בשל השבת, תהיינה תקיעות בשופר רק ביום ראשון, במהלך תפילת שחרית.  אם אתם חפצי מצוות שופר ולא רוצים/יכולים להגיע לכל התפילה, ומתוך רצון לא להעמיס על מספר המשתתפים בתפילות הבוקר, אנו נקיים מעמד תקיעות שופר נפרד ביום ראשון בשעה 18:00 ברחבת בית הכנסת, באוויר הפתוח. נבקש להירשם ישירות אצלי באמצעות שליחת ווצאפ לנייד: 050-5249101

ומה עם מי שלא יוכלו להגיע לתפילות? גם עליכם חשבנו. אם אינכם יכולים להגיע למתחמי התפילות בשל היותכם חלק מקבוצות הסיכון או מכל סיבה אחרת – אל תתלבטו, הישארו בבית , זה מה שנכון לעשות. לטובתכם, ועבור כל החפצים בכך, מעמידה התנועה המסורתית מגוון אפשרויות מקוונות כדי להקל על תחושת הבדידות ולתת טעם של חג ותפילה למרות הסגר והמצב. פתרונות ניתנו בדמות שידור תפילות ב-“גל שקט” עם קהילת ציון הירושלמית [התפילות הוקלטו מראש], או באמצעות הצטרפות לשידור ישיר מהיכל התפילה של הקהילה המסורתית ברחובות [שיופעל מבעוד מועד ועד לסיום החג]. הסבר על אופציות אלה, ועוד מגוון רעיונות להפעלה בחג באתר התנועה בלינק המצורף: https://www.masortitishrei.com/

רציתי לסיים בדבריו של עגנון , מתוך סיפורו “ימים נוראים” : “…פעם אחת אמר רבנו, ר’ חיים מצאנז, משל, אדם תועה כמה ימים ביער ולא היה יודע איזוהי דרך נכונה. פתאום ראה אדם אחר הולך לקראתו. באה שמחה גדולה בלבו, עתה בוודאי ידע הדרך הנכונה. כיוון שפגשו זה בזה שאל אותו: אחי, אמור לי היכן הדרך הנכונה, זה כמה ימים אני תועה. אמר לו: אחי, אף אני איני יודע, שאף אני תועה כאן כבר כמה ימים, אלא אומר לך בדרך שהלכתי אני, יכול לומר לך, שבדרך זו תועים. ועכשיו נחפש דרך חדשה…”

הסגר הגיענו בשל ריבוי נשים ואנשים שהלכו בדרך הלא נכונה. שלא נזהרו מספיק ולא הקשיבו בשימת לב להנחיות, שלא הבינו עד כמה חשובה הערבות והאחריות ההדדית, כן, גם אם היא גורמת לאי נוחות זמנית. מסכות לא ניראו על רבים מידי, ואירועים ברוב עם והדרת מלך נחגגו ללא ריחוק וזהירות והפכו לדבר של מה בכך. וברור היום – ודבר זה אנו יכולים לומר : שבדרך שהלכנו עד עכשיו אין לנו ללכת, שבדרך זו תועים. אלא עכשיו נחפש דרך חדשה.

אני תקווה כי כולנו נתחיל שנה זו עם הבטחה להיות רגישים וזהירים יותר, שאננים ואנוכיים פחות, ובעיקר שנבטיח לנהוג באחריות וערבות זו כלפי זה. ואם כך נעשה אזיי הכל לא יהיה לשווא, והלוואי וניזכה באמת לשנה טובה ומבורכת, ולבריאות בקרוב לכולנו!

לשנה טובה, מבורכת, ומתוקה מתוקה,

שלכן ושלכם,

הרבָּה נטלי

 

Posted in בית הכנסת, חגים, משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו', קהילה, תפילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’