על ערבות, מעורבות, תפילה וקורונה

על ערבות, מעורבות , תפילה וקורונה  

חברי וחברות קהילה יקרים ויקרות,

הקורונה המלווה אותנו למעלה מחצי שנה, הביאה בפנינו אתגרים אישיים, קהילתיים ולאומיים רבים. אבקש להתמקד בזוית קהילתית ואישית לטובת מי שלא תמיד עוקבים אחרי מה שעובר וקורה בקהילה.

אני מבקשת להחזיר אותנו אחורה, לרגע בו הסירו את הסגר הראשון [והלוואי ולא יהיה שני]  והפעילות הקהילתית חזרה לאט לאט למקומה. יחד עם חידוש התפילות בבתי הכנסת, יצרנו קובץ שיתופי שמיועד לרישום לתפילות שישי-שבת יען כי ידענו שחלק מהגרעין הקבוע של המתפללים והמתפללות שהינם בקבוצת סיכון נמנעים מיציאות מהבית ולכן גם לא מגיעים לתפילות.

זו הייתה השעה להתגייסותם של חברות וחברים  שמגיעים לעיתים רחוקות להתפלל, אם בכלל, כדי לגבות את מי שאינם יכולים – גם אם רוצים.

כידוע, בערבי שישי יש פחות אתגר, ובד”כ ניתן לקיים תפילה וקבלת שבת מכובדת ומשמחת לב.

אך בשבתות בבוקר אנחנו מוצאים את עצמנו במצב של חסר 1 או 2 למניין עד לשעה09:45. בהעדר מניין, לא ניתן להוציא ספר תורה ולקרוא בפרשה ובהפטרה ובברכות ורבות מן התפילות נאמרות כתפילות יחיד, ללא אמירת קדושה ואמירת “קדיש” אבלים בימי זכרון של יקירים שהלכו לעולמם.

ועוד אומר, באופן אישי, שליבי נחמץ על חברנו מוטי בן מרדכי, שמכין את קריאת הפרשה, ואינו זוכה לקוראה מתוך הספר. ומי שיודע כמה זמן לוקח ללמוד קריאות בתורה, יודע כמה מאמץ זה דורש…

לאור הדברים האלה, אני מבקשת לקרוא לכם מעומק ליבי לגלות סולידריות דווקא בזמן הזה, כשאנחנו רוצים להרבות בתפילה עבור כל הזקוקים לכך, חברות וחברים מקרוב ומרחוק, ולבוא לתפילות.  כדי שנדע מראש. אנא השתבצו במערך התפילות.

זאת טבעה של ערבות הדדית: לעשות מעשה לטובת הכלל גם אם באופן אישי אולי אנחנו לא תמיד מרגישים ומרגישות מחוברים, וזה פחות מתאים, לא נוח ודורש  ויתור או מאמץ. “טבלת התפילות” נועדה לסייע לנו להבטיח מניין מראש, במיוחד בזמן של הגבלת מספר מתפללות ומתפללים. והיות והנושא קרוב לליבי, אני מוצאת את עצמי מידי ערב שבת, עוסקת  בגיוס חברות וחברים למניין בהיעדר מידע מעודכן.

בקיצור, תקדישו 5 דקות למלא המידע בלינק המצ”ב, ושבצו את עצמכם באחת השבתות הקרובות. אמנם בחודש אוגוסט בעז”ה (ובהחלטות הממשלה)  מתחדשים טקסי בר המצווה , ויהיה מניין ברוב השבתות בשל כך, ועד אז אני מקווה  שנזכה לשקט, לבריאות ולעדנה.   

מכל הלב,  ליאת סידס

מצ”ב קישור לטבלת לו”ז תפילות במנין לנוחותכם: 

הסימול בטבלה: 

1=אני מגיע/ה בשמחה!,

0= לצערי, לא יכול/ה,

לא לרשום כלום – אומר שאולי אגיע

אנא, חשוב ביותר!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1JLvkxDPCCG3ov9tQ59Veyk7Zp_WgGN0lYHRrsuM4A_s/edit#gid=0 הרבָּה נטלי לסטרג’ר *** Rabbi Nathalie Lastreger המנין המשפחתי המסורתי כפר ורדים *** Kfar-Vradim Haminyan Hamishpachti Hamasorti נייד : 00-972-050-5249101 :Cellular www.masorti-kfarvradim.org.il … [Message clipped] View entire message 2 Attachments

Tagged with: , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו', קהילה, תפילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’