ערן, חגג בר מצווה באוסטרליה, והסבא והסבתא היו עמו בכפר ורדים!

ערן, חגג בר מצווה באוסטרליה, והסבא והסבתא היו עמו בכפר ורדים!
כל זה קרה אתמול, יום ה’ 21/5/2020, ועמהם חגגו בזום כל בני המשפחה מקצוות תבל. נצחה על המלאכה הרבה נטלי וניתן להתרשם מכל זה במצורפים השונים. מרגש ומשמח!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ערן למד עם הרבה נטלי שהכינה אותו באמצעות האינטרנט במשך כמה חודשים, את בר המצווה חגגו לו כאן כשהרבה בבית הכנסת והוא שם. הוא קרא גם בבית חב”ד בבוקרו של אותו היום, (זמן אוסטרליה) נתנו לו לקרוא וכך זכה פעמיים לקריאה ושמחה!
 
תחילה דברים שכתבו עפרה ונחום אביגד הסבתא והסבא:
“טקס בר מצווה מיוחד לערן, מאי 2020 

באוקטובר האחרון, כשעוד לא שמענו אפילו על הקורונה, באו לבקר אותנו מאוסטרליה ערן הנכד האהוב שלנו עם אביו רפאל (הבן שלנו) ובת זוגו קתרין. ערן לא היה בארץ הרבה שנים, וזו הייתה פעם ראשונה שביקר בכפר ורדים. הוא התאהב במקום ולאושרנו הרב אמר שהוא רוצה לחגוג כאן בר מצווה במאי כשימלאו לו 13. מיד קבענו פגישה עם הרבה נטלי הנפלאה ונקבע תאריך – 16/5/20  – לחגיגת בר המצווה בבית הכנסת של המניין המשפחתי בכפר ורדים. סוכם שהרבה נטלי תכין אותו לעליה לתורה, כשהוא מתחייב להתחיל ללמוד לקרוא עברית – הוא לא דיבר עברית מגיל שלוש ומעולם לא למד קרוא וכתוב בעברית. קנינו לו חוברות של כיתה א-ב ללימוד האלף בית ונפרדנו בידיעה שבעוד חצי שנה ניפגש כולנו לחגוג כאן. הוא לקח על עצמו את המשימה המאתגרת והתחיל ללמוד לבד ואחר כך עם הרבה נטלי בשיעורי וידיאו מרחוק. חלק מבני המשפחה כבר קנו כרטיסי טיסה וכל השאר, מרחבי הארץ והעולם, (צרפת, ארצות הברית ואוסטרליה) סימנו להם את התאריך ביומן והתכוננו להגיע אלינו לכפר. אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את כל הקלפים.

ערן לא ויתר, ואף על פי שלא ידע אם תהיה לו בר מצווה בכלל בתאריך המיועד, התעקש להמשיך ללמוד ולהתכונן. כשהמועד התקרב והיה ברור שלא ניתן לקיים את האירוע כמתוכנן, הציעה הרבה נטלי שבכל זאת נקיים את הטקס בזום כיוון שערן מוכן ואחרי ההשקעה הגדולה שלו, חבל להשאיר את זה פתוח לעתיד לא ברור.

יומיים לפני המועד, כשאביו הלך למרכז חב”ד בפרת’ כדי לבקש לשאול טלית ותפילין, הציע לו הרב המקומי שערן יעלה לתורה שם בבית הכנסת החדש שלהם, בתפילת שחרית עם מניין מקומי. וכך יצא שערן קרא את הפרשה שלו פעמיים, ובמיומנות מדהימה. בבוקר שלו (אמצע הלילה אצלנו) הוא עלה לתורה עם ספר תורה אמתי וכל הטקס המקובל בבית הכנסת בפרת, עם משפחה מצומצמת ואנחנו בזום. ואחר כך, בצהריים שלהם ובוקר שלנו, הוא קרא שוב את הפרשה בטקס מקסים וחגיגי שערכה הרבה נטלי בזום עם משפחה מורחבת מהארץ ומהעולם. ההתרגשות של כולם הרקיעה שחקים.

וכך, למרות המצב הלא פשוט ולמרות שלא יכולנו לקיים את האירוע כפי שתוכנן, זכינו בכל זאת בשני טקסים מרגשים ויכולנו לראות ולשמוע את ערן שלנו קורא בתורה וחוגג בר מצווה. תודה לאל ולרבה נטלי שזה התאפשר.

עפרה ונחום אביגד,כפר ורדים”

 

הדים מבוקר בר המצווה המיוחדת שהיה לנו היום בזום, חתן ב”מ באוסטרליה, סבא וסבתא בכפר ורדים, דודים פזורים ברחבי העולם.
בעידן הקורונה והזום, ניתן לעשות המון דברים נפלאים ומרגשים, כשם שהיה יום בר המצווה של הנער ערן מאוסטרליה.
בקישור ניתן לצפות בתמונות מטקס בר המצווה בבית הכנסת של חב”ד בשעה 02:30 על פי שעון ישראל. 
 
 
את טקס בר המצווה שנוהל מבית הכנסת שלנו בכפר  ע”י הרבה נטלי ושודר במלואו בזום, בנוכחות משפחה וקרובים מהארץ, מאוסטרליה צרפת וארה”ב, לא יכולנו לצרף בגלל גודלו של הקובץ. 
 
מזל טוב גדול לערן להוריו ולסבים והסבתות ולכל המשפחה ברחבי העולם שנתכנסה בזום לכבודו.
Tagged with: , , , , ,
Posted in טקסים, ניוזלטר 'קולנו', קהילה, שמחות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’