על משמר הכנסת

לוגו של מכון על משמר הכנסת

על משמר הכנסת.  המדיניות הממשלתית בתחום יחסי הדת והמדינה בישראל אינה משקפת את התמורות שחלו בחברה הישראלית בעשרים השנים האחרונות. מחוקקות ומחוקקים רבים עוד לא הבחינו בשינוי, אך רוב חוצה מגזרים תומך בהגדרה מחודשת ליחסים בין דת ומדינה בישראל. בין הציבורובין נבחריו נפער פער. חלק מנבחרות ונבחרי הציבור כלל לא ניסחו לעצמם משנה סדורה בתחום הדת והמדינה, לאחרים משנה מוצקה וברורה אך לא תמיד ידועה. בשני המקרים אין לציבור הרחב כלי יעיל לעקוב אחר עמדותיהם והצבעותיהם של נבחריו.

ב-24 בפברואר 202 פאנל של שני רבנים ורבה בשיחה על עתיד העם היהודי

 

“סליחה על השאלה, אבל למה דווקא בכותל? האם אתה מאמינים שהתורה משמים? בבית הכנסת שלך, נשים עולות לתורה? האם מקבלים אצלכם את חברי הקהילה הגאה? מה זה בכלל רפורמים / קונסקרבטיבים / אורתודוקסים?”

אתמול בבית התפוצות היה רגע של קורת רוח כשמחלקת החינוך של מכון על משמר הכנסת הפיקה פאנל של שני רבנים ורבה, משלושה זרמים, שישבו לשוחח על עתיד העם היהודי. הם לא הסכימו על הרבה, אבל הם הסכימו לשבת יחד – הרבה נטלי לסטרג’ר, הרב אורי רגב והרב עמיחי אליהו.

גם בקהל נרשמה חוויה דומה כשזה לצד זה ישבו בנות ובני מכינת אורה לצד בני מכינת עוז שלמה על שם הרב גורן. מכינה דתית תורנית עם מכינה חילונית ממלכתית, בתוך יום שלם של בירור העמיות והזהות היהודית בשיתוף עם הסוכנות היהודית ופדרציית ניו יורק.

גם אחרי שנגמר הפאנל, בו ענו הרבנים והרבה על השאלות המורכבות, המשיך השיח בתוך אולם ומחוצה לו בקשב ובהתעניינות שאנחנו מייחלים להם בכל יום כל השנה אצל כל החלקים בחברה הישראלית.

אם גם אתם רוצים לקיים יום כזה של בירור ושל שאלות קשות ושל חברות וחיבור ישראלי-יהודי, כתבו לנו mishmar.education@gmail.com

Tagged with: , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’