שתי חגיגות בר מצווה חגגנו במניין בפרשת “בשלח”

חוג בר מצוה

שתי חגיגות בר מצווה חגגנו במניין בפרשת “בשלח”, עם שני נערים נחמדים שלקחו על עצמם את המשימה להפוך ארוע זה בחייהם וביהדותם למשמעותי ביותר, גם להם וגם למשפחותיהם.

שניהם למדו במשך מספר חודשים בתוכנית “מעברים” עם רבת הקהילה נטלי לסטרג’ר, שהגבירה את הידע שלהם בהיסטוריה של ישראל ובמשמעות שיש לעובדה שהם יהודים וישראלים, על החשיבות של שמירת המסורת היהודית והעברתה לדורות הבאים, וגם למדה באופן פרטני לקרוא בפרשה בטעמי המקרא וכבני מצווה דרשה מהם להכין את הדרשה שלהם המבוססת על הפרשה, שניתן למצוא בה תמיד את הלקח האישי המותאם לימינו, שמצאו בה.

שניהם קשורים בשם שחר, מקיבוץ אילון הגיעו אלינו אופיר שחר ובני משפחתו, וממושב מעונה הגיעו אלינו שחר אברהמי יחד עם בני משפחה קרובים ואוהבים וגם חברים רבים.

 

 

התמונות (פריבילגיה השמורה לעולים לתורה בימי חול ולא בשבת)

מחגיגת בר המצווה של שחר אברהמי, נערכה ביום חמישי בבוקר 6 בפברואר 2020

 

שניהם עמדו יפה במשימות, קריאה מושלמת בתורה, ללא צורך אף בתיקון אחד, הכרה של כל הטקס, התפקידים והתפילות המשמעותיות ולבסוף אף נשאו דרשות מעניינות מאד ומראות על חשיבה עצמאית, בגרות מדהימה והבנת מה חשוב ולאן מועדות הפנים בעתיד.

שמחנו שיש בידנו כקהילה קונסרבטיבית ליברלית ופלורליסטית, להעניק אפשרות כזו לנערים שמטבע הדברים אינם שייכים לחברה הדתית האורטודוקסית, ושרק בקהילה כשלנו יש בידם לחגוג יחד עם בני ובנות משפחתם, חברותיהם וחבריהם (בהם מיודעי ושומרי מסורת עד אנשים המגדירים עצמם חילונים גמורים, תוך כבוד הדדי למקום, לקהילה ולאדם) חגיגת בר או בת מצווה יהודית, שיוויונית ומעשירה, שתהיה חוויה מתקנת בחייהם שיזכרוה בחיבה, שלא יפחדו (כמו רבים אחרים שלא זכו) להתקרב לבית כנסת ו/או לכל סממן יהודי אחר.

ולכשיגדלו ידעו מאין באו ומה התפקיד שלקחו על עצמם ויזכרו באיזו נכונות הסכימו להעביר את מסורת התורה שעברה ממשה רבנו, אל הנביאים ואל החכמים ולכל הדורות של היהודים שמאז ימי קדם מעבירים את המסורה הזאת מאבותיהם אל בנותיהם ובניהם, ומשמרים את עם ישראל.

ואל יהיה זה קטן בעיניכם, זו כולה אותה תורה שיש בה מכל וכל; המון חוכמת חיים, אמנה חברתית, זו שבזכותה הגיעו לעולם כולו חוקים של צדק ומוסר, יום המנוחה השבועי, אהבת הזולת וכיבוד האדם באשר הוא.

בימים אלה, כאשר שוב מתגברת האנטישמיות בעולם, כשיהודים מתחילים לפחד לחבוש כיפה  בפרהסיה, שמא יזוהו כיהודים ויחשפו להתנכלויות מצד שונאים, כל כך חשוב שילדינו כאן יגדלו ויבינו את גודל השינוי בעולם,  שאנו יהודים ותושבי ישראל שאם רק באמת נרצה תשאר לתמיד גם יהודית וגם ליברלית ושוויונית, דוגלת בחופש, בצדק ובמוסר.

תודה למשפחות שבוחרות בנו, בקהילתנו ובבית הכנסת שלנו כמקום בו הם יכולים להעניק לילדיהם חוויה שתובילם לכל אלה.

מזל טוב לבני המצווה החדשים המצטרפים לרשימות בני המצווה שחגגו עמנו בעבר, ואיחולי הצלחה בכל אשר ילכו.

שבת שלום ושבוע טוב,

וברוח הדברים שנכתנו לעיל אני מביאה את תודותיה של רונית שחר אמו של אופיר שכתבה למחרת חגיגת בר המצווה של בנה.

רציתי להודות לך על החוויה של אתמול. עשית לנו את היום כל כך הרבה יותר משמעותי ממה שציפינו. גם התיווך לכל החילונים, גם הכבוד שרחשת למבוגרים, בעיקר לדודה שלי שהתרגשה כל כך בגיל 82, להורים של ליאור, וגם לאופיר ולנו המשפחה הגרעינית.
הלואי וכל בתי הכנסת היו מכניסים את האהבה ליהדות בצורה כל כך חיובית ומשמעותית אבל בינתיים, אנחנו זכינו.
תודה, תודה, תודה!”

Tagged with: , , , , , , , ,
Posted in טקסים, ניוזלטר 'קולנו', שמחות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’