929 תנ”כ ביחד

929 תנ”כ ביחד ביום א’ הקרוב יערך שעור 929 בשעה 20:00 במנין המשפחתי המסורתי. נשמח למצטרפים לשעורים השבועיים שלנו.  התכנסות לכבוד קל בשעה 19:30.

תודות חמות ליוני פרוחי ולעופר דוד שהעבירו את שני השעורים האחרונים של קבוצת קוראי התנ”כ 929, בהיעדרה של הרבה, שיצאה לביקור בפולין וחיפוש עקבות חלק המשפחה ה”פולני” שבין אבותיה, ובהמשך ביקרה במספר קהילות בצרפת במסגרת רב שיח.
הרבה נחתה כבר בארץ ואנו כולנו חוזרים לשיגרת הקיץ.  נשמח לשמוע רשמים.
 

למעוניינים מתוך פרסום של מיזם 929.

דוד רוקד ומפזז
למה צחקה מיכל
 
בקבוצה שלנו בפייסבוק “עובדות לא חשובות בתנך” עלתה עובדה (חשובה מאוד כמובן) שהציגה את ההבדלים בין השיר המפורסם של נעמי שמר, לבין הפרק היומי. כשההבדל העיקרי הוא שבתנך מיכל לא צחקה כמו בשיר, אלא דווקא כעסה או התאכזבה מדוד: “וַתֵּרֶא אֶת הַמֶּלֶךְ דָּוִד מְפַזֵּז וּמְכַרְכֵּר לִפְנֵי ה’, וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ”. (למה בחרה נעמי שמר להפוך את הבוז לצחוק? אתם/ן מוזמנים לשלוח לנו הצעות).

אבל מה היה סופה של מיכל? האם היו לה ילדים או לא? על הדיעות השונות בפרשנים, כותבת מתיה קם – לקריאה לחצו כאן
 

(איור: מיכל בן חמו)
 
 
 
 
 
מארזים 929
נעים להכיר: המארזים
 
 

במקביל ללימוד הפרק היומי, אנו נהנים גם להעשיר את המבט לנושאי רוחב בתנך. על כן עמלנו בחודשים האחרונים על ‘תוכניות קריאה’ (או: מארזים, כפי שאנו אוהבים לקרוא להם). תוכניות הקריאה עוסקות במגוון נושאים, כגון: נשים בתנך, דמויות בתנך, ארכאולוגיה בתנך, וכמובן התייחסויות עכשוויות למועדי השנה ולאירועים אקטואליים. והכל בעזרת החומרים הנפלאים שיצרו כותבי וכותבות 929 על כל פרק ופרק.

כל ‘תוכנית קריאה’ בנויה מפתיח קצר, ולאחריו מספר אייטמים מן האתר, המלווים בטקסט מקשר ומרחיב. אנו מזמינים אתכם/ן להציץ בדף המארזים (שמתעדכן ומתחדש מדי שבוע), ולצלול לאחד מן הנושאים שמעניינים אתכם – לחצו כאן.

 
 
 
 
 
 
פרשת מטות
פרשת מטות
 
“אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר”
האם אדם יכול לחתום על ‘הסכם יוליסס’ כלומר לצוות ברגעי ההחלמה שלו כיצד יש לנהוג בו בזמן התקף פסיכוטי? האם ניתן לכפות טיפול על סמך אמירה קודמת של אדם? האם מילה אחת יכולה לגבור על מילה שנייה?
התשובה של פרשת השבוע ברורה. “וְקָמוּ כָּל נְדָרֶיהָ”. הנדר קם על יוצרו ומתייצב מולו כחומה בצורה. במשפט החוקתי קוראים לזה ‘תיאוריית שני הכובעים’. אותה כנסת יכולה לחבוש את כובע המחוקק ואת הכובע המכונן של החוקה. כך האדם. בחובשו את כובע הנדר הוא יכול לכבול את עצמו, “כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶֹה”.
אנחנו רגילים לדבר על הכוח שהקב”ה נתן לאדם לשלוט על החי והצומח. אבל הכוח הגדול ביותר הולך ומתברר בפרק שלנו. הכוח שניתן לאדם לשלוט על עצמו.

– יותם טולוב, במדבר ל’ – לטור המלא לחצו כאן. 
 

 
 
שבת שלום!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

 

 

 

ו

Tagged with: , , ,
Posted in חברים משתפים, לימוד, משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’