929 תנ”כ ביחד

929 תנ”כ ביחד

כמדי שבוע נערכה ביום א’ האחרון פגישה של קבוצת 929 לימוד תנ”כ ביחד. השונה ביום ראשון שעבר היה במדריכת הקבוצה, במקום הרבה נטלי, זכינו ללמוד שעור מפיה של שרית שחר, מורה לתנ”כ ומרכזת המקצוע בבית ספר “אמירים”, שכן באותה עת בילתה הרבה שלנו בבית הנשיא באירוע לראשי קבוצות 929, שנערך הפעם לזכרה של נחמה ריבלין ז”ל רעייתו של הנשיא.

תודה חמה לשרית על השעור המענין, ולדידי גם המרגש מאד שלמדנו: שבעת הפרקים הראשונים של ספר שמואל א’, שבאחת החזירוני לכתה ד’ לזמן בו למדתי לראשונה את הפרקים הללו בבית הספר. 

חנה העקרה אותה דמות שאולי היא אחת מהפמיניסטיות הראשונות, שמתפללת בעצמה בלחש ישירות אל אלוהים. לא באמצעות הכהן או כל דמות אחרת, לא בפניה באמצעות בעלה/בן זוגה, וזוכה בפרי בטן לאחר שהבטיחה שתגדל אותו לשרת את האלוהים באוהל מועד בשילה, ובזאת יעדה לו תפקיד חשוב מאד בתהליכי ההתפתחות הפוליטית של עם ישראל: בחירתו ומשיחתו של שאול למלך. 

מלחמות הפלישתים ביהודים, ומסע ארון הקודש שנשבה בידיהם, ובאמצעותו הוכחת עליונותו של אלוהי ישראל על האל שלהם דגון, וכל הצרות שנגרמו להם עד שהחזירוהו לבני ישראל כשהוא מלווה במתנות הזהב של הפלישתים, כדי לרצות ולחלות את פניו.

אודה שמסיבות שאינן תלויות בי, אינני מצליחה לעמוד בקריאתו של הפרק היומי, וגם לא מגיעה לעתים קרובות ללמוד השבועי, ויחד עם זאת, בגלל החשיבות שניתנה בתקופת לימודי לספר הספרים (למרות, ואולי אף על פי, שלמדתי בבית ספר של ההתישבות העובדת החילונית, שידעה להטמיע ולהעביר את עצמתו וחשיבותו של התנ”כ) נותרה החוויה חיה, והרבה מאד ממנה אף במילותיו המקוריות של ספר הספרים, שכן למדנו קטעים רבים בעל פה, הזכורים לי ולבני גילי עד היום הזה.

על החוויה הזאת מודה אני לקבוצה ולשלומית על השעור והדיון העירני שחווינו.

להלן קישור לאירוע שחוותה הרבה שלנו בירושלים:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2204975152872750&id=128211737213526

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד על 929 קטע על מהו לימוד התנ”כ עם ניצולי שואה:

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode




Tagged with: , , ,
Posted in דבר העורכת, לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’