היכונו לראש חודש אדר ב’ -8/3/19 : 30 שנה לנשות הכותל

היכונו לראש חודש אדר ב’ -8/3/19 : 30 שנה לנשות הכותל

השמעיני את קולך – 30 שנה לנשות הכותל

 

חברות וחברים, לכולם שלום,

מ-1988 ועד היום נשות הכותל נאבקות על מנת שלכל אחד ואחת יהיה מקום בכותל המערבי – אתר שהוא הלב ההיסטורי והתרבותי של האומה היהודית. המאבק אמנם מתרחש בכותל, אך השפיע ומשפיע על עניינים רבים מעל לסוגיות של הדרת נשים בישראל והמאבק על הכרה ביהדות הפלורליסטית. נשות הכותל נאבקו ונאבקות למען תהיה לכל יהודי ויהודיה זכות לבטא את יהדותה/ו כפי אמונתה/ו. בכותל ובכל מקום אחר. 

בראש חודש אדר ב’, ה- 8.3.2019,  יום האשה הבינלאומי, יצויין בחגיגיות 30 שנות פעילות לארגון. 3 עשורים של נחישוב ומאבק על קולה של אשה, מאבק עיקש על יהדות מכילה ופתוחה במדינת ישראל. את היום אנו נתחיל בתפילה חגיגית בכותל ומשם נמשיך לכנס “השמיעיני את קולך” – על פמיניזם ויהדות פלורליסטית.

זאת ההזדמנות שלנו, חברות וחברים מהגליל הרחוק, להגיע, לתמוך ולהראות כי גם אנחנו , מאמינות ומאמינים בזכותה של כל קהילה לקבוע את אופיה ודרכה לקיים את יהדותה.  זאת תהיה דרכינו לומר לראשי מדינת ישראל  כי הגיע העת להכיר בכך כי יש יותר מדרך אחת להיות ולחיות כיהודי.  זהו יום שישי, ניתן יהיה להתארגן לנסוע לירושלים יחד, מוקדם לפנות בוקר , וזאת בהתאם להתעניינות. 

אם את/ה רוצה להצטרף לנסיעה ולתפילה החגיגית ולחצי יום הכנס שיהיה לאחר התפילה – אנא צרו קשר בהקדם עם הרבה נטלי, raba.kv.masorti@gmail.com

לינק להרשמה ישירה לכנס: https://www.womenofthewall.org.il/he/30-שנה-לנשות-הכותל-עברית/ 

Nathalie Lastreger pretends to hold an imaginary Sefer Torah (scroll) as she leads the Women of the Wall in Rosh Hodesh prayers at the Western Wall in Jerusalem’s Old City, on Friday, May 30, 2014. The group is not allowed to pray from a Torah at the Wall nor are they allowed to bring in their own Torah. Photo by Hadas Parush/Flash 90 *** Local Caption *** בתמונה, הרבה נטלי “מחזיקה ספר תורה ” דמיוני – בהינתן האיסור של רב הכותל להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי [5/14]

Tagged with: , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’