טיול בני/בנות מצווה לירושלים

חוויה מרגשת במיוחד לבני ובנות המצווה שעלו לתורה בבית הכנסת שלנו בשנה האחרונה!

ביום שני האחרון, ה-4/6/18,  עם שחר השכימו ויצאו לדרך ירושליימה, בני ובנות המצווה של הקהילה שהגיעו למצוות מראש השנה האחרון ועד עתה, יחד עם הורים ובני משפחה. כולם באו להתרגש עמהם בטקס הנחת התפילין ועליה לתורה הקבוצתית בעזרת ישראל [העזרה השיוויונית] שבכותל המערבי – ואכן היה מרגש ביותר.הורים , בנים ובנות מצווה עטופים בטליתות ותפילין, שרים ושמחים לחגוג את כניסתם לגיל מצוות בירושלים, כשסביבם הורים וחברים. רגע מכונן שלא יישכח, וזכה בפי כולנו לברכת “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!”.

יצאנו ליום שכולו  בסימן “ירושלים- בין מסורת וחידוש”. רצינו לחבר עצמינו לירושלים העיר העכשווית, אך גם ללמוד ולהרגיש את עברה העשיר והמפואר – ולשאת עניים גם להתחדשות ולעתיד. סיירנו ברובע היהודי בדרכינו למערת צדקיהו הייחודית, המסתורית והמפתיעה, שהיוותה פתיח מרתק להיסטוריה של ירושלים, מימי דוד ועד ימינו אנו. זחלנו במעמקי האדמה, ועלינו משם אל ראש החומה הצפונית – המשקיפה על העיר העתיקה על שלל המבנים ההיסטוריים, על רב גווניותה וקדושתה הניבטת מסמליהן ואתריה הקדושים לשלושת הדתות.

הפתעה בדמות סנפלינג מחומות העיר עתיקה אל עבר החדשה, חיכתה לכולנו בתום המסלול: ילדים והורים גם יחד, צללו ממרומי החומות, 15 מטר למטה אל הרחוב הירושלמי ההומה. חוויה מאתגרת ומומלצת ביותר! אחרי מנת האקסטרים הגדושה – הגיע זמן האוכל, ושמנו פעמינו לשוק מחנה יהודה לטעימות ירושלמיות אותנטיות. מי שלא ראה את שוק מחנהיודה בעת הזאת – לא ראה שוק מרהיב מימיו: חווייה רב חושית חיכתה לקבוצה הגליליאית, שהתקשתה להיפרד מהמקום גם אחרי שעה ארוכה! סיימנו את היום המופלא והנהדר שלנו בסיור קצר בגן הורדים, אל מול כנסת ישראל, בשיחה על זהות, אחריות ואקטיביזם חברתי, קידום הפלורליזם היהודי ועוד מיני הגיגים אודות העתיד שלנו ושל מדינת ישראל. את השיחה הוביל נריה קנפו, מנהל מכון “על משמר הכנסת” של התנועה המסורתית.

תודה לכם, בני ובנות המצווה שהשתתפו במסע הזה : יונתן דרוקס, יפתח פרוחי, אסף ספרן, עופרי קאן ,בר ישראל, עמנואל חירות , אביב כהן,  בן ומתיא ברונו, איתי בוסידן, זיו סטינובר, דניאל בר, פלג שבתאי ונוגה פליוב – שזיכיתם אותנו בחוויה כל כך מרגשת ונהדרת!!

חזרנו עם לילה הביתה עייפים אך מרוצים עד מאוד! שיהיה במזל טוב !

היה זה יום שכולו התרגשות וחוויה מתמשכת.

תודות לרבה נטלי שגיבשה קבוצת נערים ונערות והעבירה אותם בחוג “מעברים” דרך ארוכה של היכרות עם כל מה שחשוב לנער ונערה שלוקחים על עצמם המשך המסורת (המסירה) עם עלייתם לתורה, והכינה אותם ליומם הגדול, ולהפתעה של הסיכום – הטיול המשותף והמרגש. יישר כוח על הכל!

תודות לשרון ברנר בן גיגי, שחוץ מהיותה אמא של פלג, הרי שלוותה את הקבוצה כרופאה

תודות לרותם ישראל, אבא של בר, שהתנדב הן כמלווה נשק והן כצלם הבית – אנו מצפים לאוצרות מהיום הנפלא.

תודות גם למורה הדרך עמרי אבידר על ההדרכה לאורך כל היום. אגב, גם בנו אלון עלה לתורה לפני כשנתיים במניין שלנו!.

תודה לכל הצלמות והצלמים שהעבירו התמונות, שהן רק דוגמיות מכל אלה שצולמו באותו יום.

 

 

 

Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’