פגישה עם הרבה איימי לוין, מועמדת לתפקיד רב הקהילה

אילוסטרציה: ועד העמותב

הרבה איימי לוין הציגה מועמדתה לתפקיד רב הקהילה המסורתית בכפר ורדים והעבירה קורות חיים.  

אתמול, 25 בנובמבר נערכה עמה פגישת היכרות במנין.  

הפגישה היתה נינוחה ונעימה מאד, שמעה על הקהילה שלנו, מפי היו”ר עופר, וספרה על עצמה ועל נסיונה בתפקיד של רב קהילה, ובתפקידים נוספים. ילידת ארה”ב שעלתה ארצה בשנות התשעים, הוסמכה לרבנות במכון שכטר, ושמשה כרב קהילת בית הכרם בירושלים ובתפקידים נוספים. מסיבות משפחתיות נאלצה לשוב לארה”ב ושמשה במשך 10 שנים כרב קהילה ב-Rhode Island. משהחליטה שהגיע הזמן לשוב ארצה, קיבלה על עצמה תפקידים של רב זמני,  בכמה קהילות כי לא מצאה לנכון להתקשר לקהילה מבלי יכולת להתחייב למספר שנים כי מטרתה לשוב ארצה ברגע שתמצא תפקיד מתאים.

כרב זמני, עסקה ועדיין עוסקת בעזרה לקהילות שמסבה זו או אחרת נמצאות במשבר, או זקוקות לארגון מחדש או במעבר מתקופה של פעילות ללא רב לקבלת רב קהילתי וכדומה. היא בחרה לממש את הידע שלה בתחום זה עד לשובה ארצה.

כרגע היא מחויבת לקהילה בה היא עובדת עד לחודש יוני 2016, ותוכל להתפנות רק בחודשים פברואר או מרץ כדי לבוא לפגוש את חברי הקהילה ולהוביל תפילות שבת כאן.

לשאלה מה היא יודעת על הכפר ועל הקהילה ומדוע בחרה לנסות כאן, השיבה שהיא אוהבת את הגליל והצפון, שמעה על הקהילה שלנו מפיו של הרב צבי ברגר עמו למדה במכון שכטר, ושהיא חושבת שיחסי השכנות בגליל עם בני העדות השונות והיישום של דו-קיום מאד מענין אותה, כמו גם חיזוק והרחבת הפעילות של המנין בכפר ובאזור.

אם תקבל את התפקיד היא מתכוונת לגור במרחק הליכה מבית הכנסת, ומודעת לבעייתיות של קהילה קטנה ולא עשירה, שאינה יכולה להחזיק צוות אדמיניסטרטיבי וקהילתי בתשלום.  

 

 

 

 

 

 

 

Tagged with: ,
Posted in המנין המשפחתי המסורתי, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’