ב”רוח תשליך” פעילות קהילתית בשתוף עם נוע”ם

[shashin type=”photo” id=”5080″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]מה לעשות שכל הפעילות הקשורה בנושא זה מתחילה מיד אחרי החופש הגדול? זה העיתוי ועל כן לא ניתן להתכונן לו. אנחנו נערכים לקראת פעילות ב”רוח תשליך” של הקהילה יחד עם נוע”ם.  המועד שבו זה יוכל להתקיים הוא יום שישי 11 בספטמבר, כ’ באלול.

אם ברצוננו שנוע”ם יהיו חלק מהפעילות הקהילתית הזאת, אין כל אפשרות לעשות זאת בים בראש הנקרה (שלכל הדעות הוא מקום נהדר) ויהיה צורך להסתפק באגם מונטפורט שהוא מקוה מים  וההורים יכולים להסיע את הנוער והילדים אליו.

עדיין לא הוגדרה התכנית בפרוטרוט, אך הרעיון הוא  שתחילה יגיעו מדריכי נוע”ם עם חניכיהם ויעסקו במשמעויות ובתוכן של  “תשליך”, ואחר כך יצטרפו גם חברי הקהילה וכל המעונינים המבוגרים.

 בחשיבה קהילתית אפשר יהיה בתום הטקס והפעילות הכרוכה בו, להתכנס לפיקניק במקום.  על הפרטים יוחלט בתאום בין נילי אלדר וועדת קהילה. ונודיע על כך בשבוע הבא.

זכרונות משנים קודמות (גם התמונה).

משפחת לוי סבג מספרת כיצד עבר עליה האירוע של המניין המסורתי  ב-14/9/2009  פורסם בורדים נט.

אחת בצהריים יום שישי ,אספתי את הילדים מבית הספר , (בדרך כלל הם הולכים ישר לחוג חלו”ם של “המניין המשפחתי”)  ועצרנו במאפייה לקנות בורקס. מצוידים בשקיות פירורי לחם ובשופרות, נכנסנו לאוטו ונסענו לכיוון הים.  בנסיעה דיברנו על ראש השנה המתקרב ותוך כדי שוחחנו על המנהג “תשליך”. הסברתי לילדיי ש”תשליך” הוא מנהג יהודי ייחודי לראש השנה ושהחוויה שתהיה לנו יחד באותו יום בשפת הים היא “ברוח תשליך”, למרות שזה לא היה עדיין ראש השנה – אבל נטעם בעצמנו מהחוויה.

 נפגשנו עם עוד 14 משפחות ביער האקליפטוסים שנמצא קרוב למושב לימן; ילדים המשתתפים בחוג חלו”ם עם הוריהם, חברי קהילת “המניין המשפחתי” ועוד משפחות מהקהילה הרחבה של כפר ורדים – כולנו באנו במיוחד להנות מהחוויה הנפלאה “ברוח תשליך”. באוויר צח ומתחת לשמש הזורחת, פטפטנו ואכלנו בזמן שחיכינו שכולם יגיעו, ואחרי הסבר קצר ומעניין מברברה אדלר (מדריכה בחלו”ם) התחלנו כקבוצה ללכת לכיוון הים. בדרך עצרנו ושמענו הסברים מרעננים מעדן אדלר (מכיתה יב’ ופעיל בחוג סיירות) על הטבע ובמיוחד על צמחיית האזור. פתאום כבר עברו 20 דקות… והגענו לשפת הים!

 בהגיענו למים, כמה ילדים מייד קפצו פנימה – בהתלהבות רבה – כולל ביתי, נועם בלה! אחרי כמה דקות, הילדים יצאו מהמים וכל משפחה התבודדה לרגעים כדי לשוחח על המשמעות האישית של “תשליך” – על השנה שעברה, על דברים בתוך המשפחה שהיינו רוצים להשליך לים ולשפר… אנחנו כמשפחה החלטנו שאנחנו רוצים להיות יותר קשובים וסובלנים אחד כלפי השני .  לאחר מכן, יחד כקבוצה ובהנחיית הרב צבי ברגר, קראנו תפילות תשליך. בליווי קולות שופרות שתקעו אור-אל חיים (כיתה ו’) וראם אדלר (כיתה ז’), השלכנו פירורי לחם לים.  לסיום…ילדים שקודם לא נכנסו למים – נכנסו… ומי שמיהר הביתה – נסע…

 אנחנו הגענו הביתה מלאים בחול, ושבעים מהחוויה המרגשת והמהנה!

 

Tagged with: , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’