תפוז בסדר פסח, עיתון ‘זווית מסורתית’

[shashin type=”photo” id=”4560″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]התפוז בקערת הסדר.  מנהג יפה, שרבים התנועה המסורתית בארץ ובחו”ל אמצוהו לאורך השנים הוא הוספת תפוז לקערת הפסח. למה תפוז? להזכיר את אותה אגדה אורבנית על בתו של רב נודע שביקשה לחגוג בת מצווה ולעלות לתורה. הרב קצף. בת שתעלה לתורה? זה לא שייך! זה כמו תפוז בקערת הפסח! כך נולד המנהג. להזכיר לכולנו שבכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצריים, והמאבק לחירות, בדור שלנו, הוא גם המאבק לשוויון בין המינים. פסח כשר ושמח!

 
 
חדש בתנועה המסורתית: אנו גאים להשיק את הגיליון הראשון של ‘זווית מסורתית’ – גיליון עיוני קצר שיופץ באמצעות האינטרנט<http://www.masorti.org.il/page.php?pid=1611> וכן בעותקים מודפסים בקהילות התנועה המסורתית ברחבי הארץ. הרעיון הוא להציף מעת לעת נושא או שאלה מנקודת מבט של אנשי רוח מתוך התנועה ומחוצה-לה. הנושא הראשון בו אנו עוסקים הוא הר הבית, ובגיליון תמצאו מאמרים קצרים של הרב יונתן ויטנברג, ד”ר דבי וייסמן, הרב ד”ר בני לאו  והרב פרופ’ ראובן המר.

אנו מקווים שזווית מסורתית תוביל לדיון ער ופורה, ולביטוי עמדות מגוונות בתנועה המסורתית בארץ ובתפוצות.

הערת מערכת: הגיליון הראשון הוא ניסיוני. בהמשך הוא יתורגם ויופץ גם באנגלית (ואולי בשפות נוספות). הגיליון המודפס הנשלח בימים אלה לקהילות הודפס בנייר עבה (בדיעבד, אולי עבה מידי). הגיליונות הבאים יודפסו על נייר כרומו רגיל. נשמח לקבל הערות  ומחשבות לדואל:  iyun.masorti@gmail.com<mailto:iyun.masorti@gmail.com>.

אני מבקש להודות לעורך זאב קינן, ולחברי המערכת הרב מאוריסיו בלטר, דויד ויימן, הרב יואל לוי, תמי גוטליב ורקפת גינסברג.

חג חירות שמח!
יזהר הס

[cid:0A7A51C105DC4A6EAA7E94BACB9DCDC7@KainansPC]<http://www.masorti.org.il/page.php?pid=1611>

 
 
Tagged with: , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’