נטע חגגה את בת המצוה שלה בשבת שעברה

[shashin type=”photo” id=”4552″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]עליתה הראשונה לתורה של נטע, לבית רפי ורעות כהן, בפרשת “שמות “בשבת האחרונה היתה חוויה נפלאה לכל המשתתפים.  לאורחים הרבים, מהם חברים של המשפחה מהכפר ומרחבי הארץ, קרובי משפחה וחברי קהילה היתה הזדמנות לשמוע ולחוות את קריאתן הנפלאה של שלי ושל נטע בתורה וואת ההפטרה שקראה נטע. שתיהן שרו בקול בוטח והיה תענוג לשמוע אותן.  מרגשים לא פחות היו הדברים שנאמרו, נטע בדרשתה  התייחסה להתנהגותו החברתית של משה, ועל כך שהוא רצח את המצרי. דבריה של רעות קשרו את הנשים שבתורה אל הנשים שבהיסטוריה של המשפחה משני צדדיה, ורפי דיבר אל נטע מלבו של אב, כשהוא קורא את דבריו בהתרגשות מכתב הברייל שהכין.  קשה לתאר את ההתרגשות של רעות, של רפי והבנות,  ואת יפי הדברים וכולנו התרגשנו עמהם.  

קשה היה שלא להתרשם מיחסם של כל האורחים, השקט ששרר בעת התפילות וההקשבה שיוו נופך של קדושה לכל האירוע, וכך גם הסוכריות שנזרקו לעברה של נטע עם סיום ההפטרה, שהיו רכות ונתונות בשקיות מתאימות, נראו יפה ואיפשרו גם לה להנות מסמל הברכה שבהן ללא צורך בשחפ”צים ובכובעי פלדה…… בתקוה לעוד הרבה בני ובנות מצווה שיצטרפו אלינו, ולאירועים נעימים ונחמדים רבים שכאלה בחיי קהילתנו, ושוב הרבה מזל טוב!

 

שבת שלום לכולם ברוכים הבאים ותודה שבאתם לשמוח איתי היום!

הפרשה שבה קראנו עכשיו שלי ואני היא פרשת “שמות”.

בפרשה מסופר על משה שהורג איש מצרי, כי הוא היכה עבד עברי. בכך הוא מקריב את מעמדו בארמונו של פרעה ואפילו מסכן את חייו. בפרשה מסופר גם, כי רועי מדיין התנכלו לבנות שבאו להשקות את הצאן, והוא מגן עליהן מפני הרועים.

אפשר להבין מהתנהגותו של משה שהוא רגיש לחוסר צדק והתנהגות חברתית לא הוגנת.

כשלמדתי את הפרשה בכול זאת הטרידה אותי העובדה שמשה הרג את המצרי.

הרמב”ן  מפרש שמשה לא יכול היה לסבול שמכים איש מאחיו.

אחרים מפרשים שבגלל שהמצרי היכה דווקא עברי התעורר כעסו של משה.

ויש כאלו שסבורים שיתכן שהמצרי כבר פשע בעבר.

אני חושבת כי למרות שברור שהמצרי הוא הרע בסיפור, ניתן למצוא דרך אחרת ללמד את הפושע או אדם שמתנהג ברשעות כלפי אדם או כל יצור חיי. ולא צריך  ישר, להרוג אותו בלי משפט או בלי לתת לו הזדמנות נוספת לתקן את דרכיו

גם לי חשוב לשים לב לאנשים שסובלים מהתנהגות של אנשים אחרים. אבל חשוב לא לשפוט מידית את הצד שפוגע ולהקשיב לשני הצדדים ולנסות לפתור בדרכים אחרות את הסכסוכים.

אני מבקשת בשבת זאת להגיד תודה להורי ולאחותי שלי שאוהבים אותי ומכבדים את החלטותיי תודה לכם שהגעתם מרחוק ומקרוב כדי לשמוח בשמחתי ותודה מיוחדת לרב אבי שלימד והכין אותי לקראת העלייה לתורה

תמשיכו ליהנות והמשך שבת שלום

ברכות לנטע לבת המצווה

 
שבת שלום לכולם. ראשית רציתי  לומר תודה לאנשי קהילת המניין המסורתי בכפר ורדים. על הקבלה, החום והקרבה שאתם מעניקים לנו היום ביום המיוחד של חגיגת בת המצווה של נטע ובכלל. 

.

תודה לך אבי על ההכנה המשמעותית שהענקת לנטע ליום החשוב הזה, ולכם משפחה ואורחים אהובים תודה גדולה על המאמץ שעשיתם להגיע ולחגוג עימנו.

 

 פרשת שמות הפותחת את הספר השני בין חמישה חומשי תורה מציגה לפנינו נשים שפועלות בדרכים מגוונות למען החיים, למען הישרדותו של עם ישראל.

כבר בתחילת הפרק אנו למדים על המיילדות שתי נשים אמיצות שסירבו לקיים את פקודת הרודן.

ובהמשך אֵם משה – יוכבד, גם היא פועלת בעורמה בהכנת התיבה ונתינתה ביאור.

יוכבד זוכה להניק את תינוקה בזכות תושייתה של מרים אחותו של משה ולבסוף בת פרעה אשר חמלה על הילד  בניגוד מוחלט לצו אביה שהוא גם השליט העליון.

 

נשות ספר שמות מגלות עוצמה וכוח, הן לא מוותרות לגורל,  ובדרכים ערמומיות ומפותלות נלחמות בגזרת המוות שהפיל על עמן פרעה.

 

לאורך כל התקופה שבה למדת את הפרשה חשבתי בליבי עד כמה סיפורן ומעשיהן של אותן נשים

קדמוניות מתאים ומתקשר אליך נטע  בפרט, ואל נשות משפחתנו ככלל חשבתי במיוחד על שתי נשים ממשפחתנו.

 

סבתא של סבתא שלך – רשל מיטרני סבתה של סבתך רשל כהן זכרן לברכה, היגרה בתחילת המאה הקודמת מתורכיה לקובה ומיד עם הגיעה לשם החלה בפעולות התנדבות בקהילה היהודית המקומית. ביוזמתה, יחד עם אנשי הקהילה המקומית נבנה בית העלמין היהודי הראשון בקובה.

 

ומהצד שלי בערך באותן שנים שנות העשרים של המאה הקודמת,יוכבד קופרמן זכרה לברכה סבתא רבא של סבתא יוכבד שלך, אחרי פרעות שהיו כלפי היהודים בפולין לקחה את נכדתה היחידה רחל לאה ועלתה עימה לארץ וכאן היא הייתה בין מקימי העיר בני ברק המודרנית. 

 

בדיעבד היום ניתן לומר שהיא צדקה. בגולה נותרו בתה של יוכבד קופרמן חתנה וחמישה נכדים כולם למעט אחד נרצחו בשואה. ואילו כאן הנכדה נישאה והקימה בית ואנחנו צאצאיה חוגגים כאן בזכותה את בת המצווה שלך.

 

בך נטע מתמזגות התכונות הטובות ביותר שהיו לאותן נשים קדמוניות מהפרשה ומאותן הסבתות  שעליהן סיפרתי .

ממש כמותן יש בך יכולת לראות את המציאות ולעשות מעשים תכליתיים ואמיצים.

בחרת לעלות לתורה . בחירה שלא תמיד מובנת מאליה אך היא מסמלת את הקשר שלנו ושלך לעמנו ולמסורתו מתוך מקום של כבוד ושיווין כלפי כולם.

 

נטע אהובה, בדרשה שלך התייחסת להתנהגות חברתית ואכן ניחנת ברגישות חברתית    גבוהה במיוחד

כאשר כבר מגיל הגן היית הראשונה מבין כל הילדים ליצור קשר ולשחק עם ילד מיוחד שהגיע לאחרונה לגן.

 

כל מה שאת עושה מלווה תמיד בקורטוב של הומור, הומור ציני חריף אך מתקתק שאני נפעם ממנו כל פעם מחדש.

 נטע, לך ולאחותך שלי יש קשר אמיץ ומיוחד אנחנו מרגישים שהתברכנו בכך שיש לנו את שתיכן ובקשר הנפלא שיש ביניכן, אנו מייחלים שהקשר הכבוד והאהבה  יישארו לעד.

 

נטע שלנו את ילדה ברוכת כישרונות ומגלה עניין בהרבה תחומים כמו: קריאה, סרטים וספורט. אחד הבולטים שבין כישרונותייך  הוא החוש המוסיקלי שלך  שמתבטא בנגינה על שני כלים פסנתר ובריטון, ועוד היד נטויה. רק לפני שנה וחצי התקבלת לתזמורת הנוער של כפר ורדים את מנגנת שם במסירות ובהשקעה ועבורנו זהו מקור לגאווה.

 

דרך אגב, אבי, אמרת לנו שאתה בונה עליה לתקיעה בשופר בחגים הבאים עלינו לטובה. אז אני אספר לך ולכולם שכבר לפני שנתיים פגשנו במסגרת נופש אמן שניגן על מגוון כלים וביניהם שופר.  הוא ביקש מתנדב שיתקע בשופר, נטע נגשה ולהשתאות כולם תקעה בו תקיעה ארוכה כמו גדולה. כך שיש על מי לסמוך ולמה לצפות.

 

נטע האופי המיוחד שלך בא לידי ביטוי בעיקר ברצון לעשות את מה שאת אוהבת. אך נטע אהובה קבלי מאתנו עצה קטנה, ההצלחה בחיים עוברת לעיתים גם בעשייה של דברים שלא כל כך אוהבים אך הכרחיים להשגת המטרה.

 

נטע שלנו בדברייך הודית לנו על כך שאנחנו מקבלים את הבחירות וההחלטות שלך ואכן אנחנו סומכים עלייך ועל כושר השיפוט שלך. נמשיך ונהיה לצידך תומכים קשובים ומפרגנים בכל דרך אשר בה תבחרי ללכת.                                                                                                                             לאורך כל חייך מקטנותך ועד עתה תמיד מלאת את לבנו בשמחה ובגאווה ואנחנו משוכנעים שכך יהיה גם בעתיד.

אוהבים אותך ומאחלים לך את כל הטוב וההצלחה שניתן רק לבקש.

 

אימא ואבא.

 

 

 

Tagged with: , , , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'
2 comments on “נטע חגגה את בת המצוה שלה בשבת שעברה
  1. מלאת פרוחי says:

    מזל טוב לנטע ולמשפחתה, ושפע ברכות לאושר ושמחה, הגשמה עצמית ובריאות. יישר כוח,
    מכל משפ’ פרוחי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’