מסעות עופר ועינת

[shashin type=”photo” id=”4144″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]

מפלורנס ל – crater lake

8 באוקטובר  מזג אויר גשום ואפור.  אנו עוזבים את הפארק בפלורנס.   ערכנו טיול רגלי בדיונות חוליות וכפי שניתן לראות הצמחיה שופעת.[shashin type=”photo” id=”4901,4902,4917″ size=”medium” columns=”3″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

נוסעים לאורך ה- Umpqua river . רואים הרבה מאד איילים Elks (שיש להם באיזור זה שמות שונים) בגלל הריכוז יש תחושה שהם נמצאים בכעין מכלאה ולא בטבע לחלוטין.[shashin type=”photo” id=”4919,4918″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

נוסעים לראות מגדלור נוסף שכיום ממוקם לידו בסיס משמר החופים.  ממשיכים לנסוע לאורך החוף לקייפ Argo ורואים המוני אריות ים.

Sunset Bay – State park  ללינת לילה.

עינת נכנסה בין שני עצים בתחושה של גאווה על ההצלחה.  מזל שהצובוקי שלנו הוא קטן יחסית, כי המקום נפלא ונשאר פנוי רק בגלל שלאחרים הגדולים יותר לא היה מקום.

טיילנו על חוף הים שהיה  בשפל, הוטרדנו מהמון הברחשים וראינו הרבה אצות וילדים חמודים.  [shashin type=”photo” id=”4920″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” caption=”y” position=”left”]

9.10 –  עוזבים את חוף הים ונוסעים לכיוון Crater lake. כשהתרחקנו מהים השמש חזרה לזרוח.

נוסעים לאורך ה- Umpqua river .

[shashin type=”photo” id=”4910″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” caption=”y” position=”left”]

Tioga falls

[shashin type=”photo” id=”4903,4904″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

על פי מה שהיה כתוב נסענו למקום בו יש מעיינות חמים והיתה לנו הרגשה שזה יתאים לנו.  נוסעים בדרך לא דרך עד שהיא מגיעה אל קיצה.  שם מסתבר לנו שעלינו להמשיך לטפס עוד חצי מיילכדי להגיע למעינות. הטיפוס ממש קשה ובסופו הגענו  לשלוש בריכות מדורגות כ”א בגודל ג’קוזי, שנראה כאילו הן מתמלאות מצינור.  היה שם זוג שהשתכשכו במים, וכנראה שקצת הפרענו להם.    מאכזב …  אבל גם זה קורה.  [shashin type=”photo” id=”4911″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

עם ערב התחלנו לחפש קמפ כדי להעביר בו את הלילה באיזור   Diamond  lake.   האיזור שומם וממש מתחילים להרגיש את סוף העונה.  אנו מקיפים את האגם ובסוף מוצאים state park שרובו נטוש ללא חיבורים של מים, חשמל וביוב.  מאכזב כי קיווינו שנגיע לקמפ שיש בו  מכונת כביסה.  נסיון ראשון שלנו במהלך הטיול שאנו איננו מחוברים ומסתמכים רק על מה שיש לנו באוטו שלנו.  צובוקי עומד במשימה בכבוד, אך התחושה ממש לא משהו…

10.10 – קמים בבוקר, ומגלים שאנו נמצאים לחופו של אגם מדהים.

[shashin type=”photo” id=”4912″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” caption=”y” position=”right”]

crater lake  אגם שכשמו כן הוא, נמצא בגובה בתוך לוע של הר געש כבוי.   יורדים אליו בהליכה של 1.5 ק”מ.  תוך כדי ירידה/עלייה של 300 מ’ בגובה.  ההליכה מאומצת מאוד.

האגם מקסים מכל כיוון.   הנוף מדהים והמים הצלולים בצבעי כחול שרק אפשר לדמיין. התמונות שבהמשך מדגימות מעט מכל היופי הזה

(21/08/1975 האגם מקסים ונמצא  בתוך רכס של הרי ה-cascade, בגובה של 6,176 רגל מעל פני הים ו מימיו הכחולים והצלולים נהדרים.  הוא אגם עמוק מאד רק ששה אגמים נוספים בעולם עמוקים ממנו, והרכסים שמעליו מתנשאים לעוד כ-2,000 רגל.

בלב האגם נמצא סלע “הקוסם” שהוא קונוס אפר כמעט מושלם חוץ מהחלק התחתון שלו שהוא סלע בזלתי.  קונוס זה נוצר בהתפרצויות של אפר וולקני שקרו לאחר הווצרות האגם.  סלע נוסף ששאינו געשי מזכיר צורתה של אניה גם הוא בולט מפני המים ונקרא אנית התעתועים –  PHANTOM SHIP.   ביקרנו גם ב-RIM VILLAGE שהנוף הנשקף ממנו אל האגם נהדר, ובנוסף לנופים נהנינו גם מסנאים קטנים נחמדים שנקראים צ’יפמונקס ומצפורים כחולות בשם STELLERS JAYS.)

[shashin type=”photo” id=”4913,4906,4907,4908,4914″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

באותו אזור נכנסנו לכביש שמביא אותנו למקום בשם – Pinnacles.  תופעה מוזרה שגם היא תופעה געשית, של התפרצות לבה בצינורות מתוך האדמה שיצרה צריחים..[shashin type=”photo” id=”4909,4915″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” caption=”y” position=”center”]

[shashin type=”photo” id=”4916″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” caption=”y” position=”center”]