הקפות ושמחת תורה

[shashin type=”photo” id=”4779″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]חג זה עמד בסימן של שתוף פעולה עם חברים בעלי צרכים מיוחדים, המתגוררים בהוסטלים “בית בחורש” שבכפר ורדים וההוסטל בכברי.  בערב שמחת תורה היו הם אורחינו בבית הכנסת, ושמחנו יחד בשמחת ההקפות, וביום החג, עלו חברי קהילת המנין המשפחתי המסורתי עם ספרי התורה, מבית הכנסת אל “ביתם שלהם בחורש”. ההקפות נערכו שם יחד עם כל הדיירים במקום.  קשה לתאר את ההתרגשות והשמחה של כולם. חג של ממש עם אורחים רבים.

כל התפילות נערכו במקום, כולם נתכבדו בעליות לתורה ועשו זאת בשמחה רבה, (חלקם אף מספר פעמים), “חתן התורה” היה עופר ריבק ו”כלת בראשית” אורית מוטלינגר כשכל הילדים, גדולים כקטנים, ליוו אותם תחת הטלית הפרושה.

הקפות שניות

למרבה הצער למרות שהודענו על השתתפותנו בהקפות שניות, במרכז המסחרי, יחד עם בית הכנסת האורתודוכסי, ותושבי הכפר, כשכל אחד יוכל לבחור להצטרף למעגלים שונים של “הקפות”:  מעגל גברים, מעגל נשים ומעגל מעורב של נשים וגברים, נאלצנו לבטל את השתתפותנו, כקהילה, כשהתברר לנו שבאופן חד-צדדי ומבלי להודיע לנו, החליטו במנין האורתודוכסי לסגת משתוף הפעולה, להעביר את ההקפות לבית הכנסת שלהם ולא לאפשר מעגל הקפות מעורב.  

Tagged with: , , , , , ,
Posted in חגים, ניוזלטר 'קולנו', תפילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’