משולחן המערכת – חוויות

תמונה של אסתי דוד

על שלוש חוויות נחמדות וקישורים שנים שברצוני לשתף את כולם:

ביום חמישי האחרון, בשונה מהמועד הקבוע היה לנו שעור פרשת השבוע “ויקהל-פקודי”, שהיה לי חוויה טובה מאד. הנושא שבו עסקנו היה המשכן וכל אשר בו. כשקוראים את הפרקים הללו בסופו של ספר “שמות” זה נראה מעין “מפרט טכני” שמכינים לקראת בנית בית או מפעל או כל דבר אחר כשאין בכך ספור כלשהו או פרט לכך. לא במיוחד מענין אך בשעור לפתע קיבלה הרשימה חיים, והמשכן על צורתו ועל תפקודו צמח מתוך הדפים, וכאילו הרגשתי שאני בתוכו, רואה את המבנה על כל מרכיביו (ולא בגלל השרטוט שקיבלנו אותו טרחה הרבה נטלי להכין מראש) והוא כאילו קם לו מסביבי. מניחה שגם המשתתפים האחרים חשו כמותי. תודה לך נטלי על הכשרון והיכולת וההשקעה!

בשבת נערך “זבד הבת” לנכדתם של יהודה וסוזן ראנד-לקריץ, בתם בת השבוע של קרן ואריק.  בדגש על המשפחתיות שהיתה בכל תפילת שחרית של שבת.  לקריאה של יהודה בתורה וגם לזו של סוזן היתה משמעות מעבר לקריאתם הרגילה, וקרן שעמדה כשבתה בזרועותיה וקראה את ההפטרה גרמה להתרגשות רבה.  לתינוקת החדשה ניתן שם מיכל-ברכה, ובשם מיכל הפכה נטלי את החיריק שבאות מ’ לצירה ובמקום Michal הפכה ל-Meichal כשבצרוף השם ברכה קיבל משמעות אחרת. חוויה יפה של משפחתיות בתוך התפילה שרק במסגרת של תפילה שוויונית כשלנו ניתן להגיע אליה. כן ירבו שמחות וברכות.

מעגל הנשים לראש חודש ניסן התמקד בחוויות של המשתתפות בקשר עם פסח, האביב, העבודה של ההכנות לפסח, התחדשות, ועוד.  כל אחת ומטענה האישי, חוויות טובות ומתקנות לעומת קשיים ומאשר הביאה מחייה.  שמחנו שוב לקלוט חברות חדשות ונהנינו לשמוע מאשר היה להן לספר.

Kol Emunah הוא הבלוג של הקהילה האחות של קהילתנו במומטקליר ניו ג’רזי. מוצאת שעל מנת להכיר אותם ולנסות לעמוד על פעילותם, כדאי לקרוא את הניוזלטר שלהם, מה גם שבסוף כל מאמר ישנה תמונה ותקציר של פעילות מחוץ לקהילה ובתוכה.   

להלן שני קישורים שקיבלתי היום. מכתב של מריל סילבר בשם It Takes a Village בתגובה למכתב למערכת אותו פרסם ניק לויטין ניתן להבין מהתגובות מה נעשה בנושא מאז שנטלי ואני היינו שם.  מסתבר שניתן להזיז דברים…..

https://mail.google.com/mail/u/1/?tab=wm#inbox/15b1860bd5c4cf0a

קישור למאמר מענין של איילין גרוסברג Stolen Art על אוספי האמנות שנגנבו מיהודי אירופה ע”י הנאצים.

https://mail.google.com/mail/u/1/?tab=wm#inbox/15b180f51abf532e

שבת שלום וברכה חמה

אסתי

 

Posted in דבר העורכת, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’