נוע"ם – נוער מסורתי

סניף נוע"ם כפר ורדים הוא אחד מהצעירים שבין סניפי התנועה בארץ.  הוקם לפני כחמש שנים בלבד, וזמן קצר לאחר מכן הפך לאחד הסניפים המוערכים עם מספר חניכים רב בין הגדולים בתנועה.

ריקודים בפעולה בבית הכנסת.

חלמה עליו נערה מוכשרת וצעירה, תלמידת כיתה ח' בשם אבישג פרוחי.  אבישג פגשה קבוצה של מתנדבים מנוע"ם אנגליה שהגיעו לכפר ורדים, ושאלה את עצמה מדוע לא יקום פה סניף נוע"ם. היא עצמה בררה פרטים בתנועה המסורתית ועניינה שתים מחברותיה שיצאו יחד עמה לשנה של קורס הדרכה.

עם סיום הקורס הקימו את סניף התנועה בכפר, כשבראשו עומדים "אב השבט", עופר ריבק, ורכזת השבט נילי אלדר. השבט פועל בחסות ובתמיכת המנין המשפחתי המסורתי, וחלק מהפעולות נערך בבית הכנסת.טיולים.

התנועה עוסקת בחינוך לא פורמלי ככל תנועת נוער. עם זאת, רק בשנת 2016 הוכרה כתנועת נוער ע"י משרד החינוך. מתחנכים בה ילדים ונוער מכיתה ב' עד י"ב, וזה אומר שהמתחילים דרכם בנוע"ם בכיתה ב' יסיימו את חברותם בתנועה 11 שנים לאחר שהתחילו.  

פעולה בבית הכנסתהדגש בחינוך הוא על ערכים חברתיים, כמו: "ואהבת לרעך כמוך", קבלת האחר, כבוד לאזרחים הותיקים, אהבת ישראל, הכרת הארץ וערכי הציונות, יחד עם ערכי המסורת היהודית, שיתוף עם בני נוער מהעדות השונות והמיעוטים החיים באיזור הגליל, היכרות ופעילות משותפת.

 

טיולים ואהבת הארץכל הפעילות הזאת מתבצעת באמצעות:

  • 2 פעולות בשבוע, בימי שלישי ושישי.
  • שלושה שבתונים סניפיים בשנה, בהם החניכים מגיעים לבית הכנסת למשך כל השבת, מלפני כניסתה ועד אחרי יציאתה. הם מבצעים פעילויות שונות, ולוקחים חלק פעיל בתפילות השבת. הם ישנים ואוכלים בבית הכנסת.
  • מספר שבתונים ארציים, בהם ילדי נוע"ם מכמל הארץ מתכנסים כדי לבלות שבת משותפת באחד הקיבוצים או אכנסניות נוער בארץ, כמו להבות חביבה, כמו הסניפית, רק רחבה הרבה יותר.
  • 2 טיולים בני מספר ימים במסגרת ארצית: בחנוכה ובפסח.
  • מחנה קיץ בן שבועיים, שנערך כבר מספר שנים בקיבוץ חנתון, המזוהה עם התנועה המסורתית, גם הוא במסגרת ארצית.
  • בנוסף, ישנה פעילות סביב חגי ישראל וגם פעילויות ישוביות שונות בהם לוקחים החניכים חלק.

מאז התחיל הסניף לפעול, יצאו כבר מספר לא קטן מהחניכים והמדריכים שסיימו כיתה י"ב לשנת שירות למען החברה, והמחזור הראשון כבר התגייס לצה"ל, חלקם במסגרת של גרעין שהוקם לצורך חיים ופעילות משותפת גם בעתיד.

בימים של כתיבת שורות אלה, קיץ 2017, אנו נפרדים משישה מדריכים בוגרים ועוד שישה חברי התנועה שיוצאים לשנת שירות ו/או מתגייסים לצה"ל. אנו גאים מאד בהישגיהם ובמערכת היפה שהוקמה בסניף כפר ורדים כשהנוער שלנו מרשים בכל מקום בו הם פועלים, אם זה במסגרת פעילויות ישוביות, ו/או בתי ספריות ואחרות.

רכזת הסניף, נילי אלדר, האמא של כל ילדי ומדריכי נוע"ם.

רכזת הסניף, נילי אלדר, האמא של כל ילדי ומדריכי נוע"ם.

"אב השבט", עופר ריבק, הדואג ומארגן מול התנועה.

"אב השבט", עופר ריבק, הדואג ומארגן מול התנועה.

צילום מסך של אתר הבית של נוע" - נוער מסורתי

קישור לאתר הבית של נוע" – נוער מסורתי

פוסט זה זמין גם ב: אנגלית

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"