פרידה מהרי שטרק

[shashin type=”photo” id=”4571″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]ביום ראשון קיבלנו את הידיעה העצובה על מותו של הרי שטרק, מתושבי הכפר הראשונים ובין מקימיו.  הרי היה רופא ילדים שעלה ארצה יחד עם אשתו חנה ובני משפחתו מאוסטרליה, ובחר להתישב בגליל המערבי ולשרת את תושביו.  היה מסגל הרופאים בבית החולים בנהריה, והקים את מחלקת “נפרולוגיה ילדים” שם.  רופא יסודי ואדיב שהיה אהוב על כל מי שנזקק לשירותיו.

פעילויותיו הרבות בכפר ורישומו בחיי התושבים שזכו להכירו היו לא מעטות ולא לכולן התוודענו אנו.  שלושה  דברים זכורים לי על עשייתו של הרי והם:  מלחמתו ונסיונותיו במשך זמן ארוך להקים דיור מוגן לגיל השלישי כדי שתושבים מבוגרים יוכלו להישאר בכפר גם לאחר שיזקינו, פרויקט שרק בימים אלה נכנס להילוך מתקדם ולביצוע. עשייתו הברוכה (יחד עם חברו אמנון ירון יבד”ל)  במשך שנים לא מעטות בחוג האזנה למוסיקה, שממשיך ומתקיים במתכונת שהם טוו לו, ורבים מתושבי הכפר והסביבה נהנים ממנו עד היום, והתמסרותו היסודית ללימוד ועיסוק בקרמיקה.  תחביב ומקצוע שלאחר הפרישה.  

למרות הקשר העמוק לכפר ורדים, נאלצה משפחת שטרק לעזוב את הכפר לפני שנים אחדות ולעבור מכאן לדיור מוגן באיזור השרון שם גם נפטר.  נזכור אותו תמיד בחיבה רבה ואנו שולחים לחנה ולבני המשפחה את תנחומינו ומאחלים לה בריאות ואורך ימים.

 

 

 

Tagged with:
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’