
מנחם על פרשת "כי תבוא". חברנו מנחם קימלמן , המשתתף דרך קבע בשיעורי פ"ש ומדרש בימי רביעי, מביא מהגיגיו לפרשת השבוע. מנחם מגיע אלינו מקיבוץ ראש הנקרה. פנסיונר-עוסק בנושא תחבורה-לפרנסה, ובזמן הפנוי-לנשמה-עוסק בפרשת השבוע, בלוח השנה (3 הדתות), ובהיסטוריה של עם ישראל .
פרשת "כי תבוא"
הפרשה פותחת בתיאור הבאת הביכורים ועוברת לפרשת הקללות והברכות/בפרשה מצויין כל מי ששומר על החוק הוא:ברוך וכל מי שמפר הוא: ארור/בספר החוקים של המדינה-אין התייחסות למי ששומר על החוק. פרשנים: התורה אינו ספר חוקים רגיל אלא ספר מוסר// על הר עיבל יאמרו הקללות,עליו יעמדו שבטי הבנים של: השפחות (בלהה וזילפה) ונוספו 2 בני-לאה. על הר גריזים יאמרו הברכות,עליו יעמדו שבטי הבנים של: לאה ורחל (המיוחסים) // הטכס נערך בימי יהושע(ח-לג)/ מסופר בספר מלכים-ב-יז-כד. בשנת 722 לפנה"ס הגלה מלך אשור את 10 השבטים לאזור-כותה-בבבל ותושבים משם הובאו לשומרון. ההחלפה למניעת מרידות. חכמים קראו להם: כותים. ביוונית נקראו: שומרונים. בתקופת "שיבת ציון" (עזרא ונחמיה)הם נדחו ע"י החוזרים. בשל קדושת הברכה על-הר גריזים – הקימו מקדש. הכוהנים לטענתם מצאצאי פנחס הכוהן. משה הוא נביאם. והם צאצאי שבטי אפרים ומנשה שלא גלו מהארץ. העדה השומרונית קיבלו את התורה שבכתב וכופרים בתורה שבע"פ/ הנשיא יצחק בן צבי חקר,התעניין ועזר להם בעזרת ראש עיריית-חולון-דאז: חיים קוגל / ממיליון נפש לפני 1500 שנה הגיע מספרם כיום לכדי 800 נפש. בחולון ובהר גריזים/ לשומרונים לוח שנה: שמשי ירחי עם שנים מעוברות (שונה מעט מהעברי) הם שמרו על הכתב העברי הקדום.//
בברכת שבת שלום
מנחם.
כתיבת תגובה