מחוג חלו”ם – לנוע”ם

חוג חלו”ם

חוג חלו”ם פעל במשך שנים מספר כתכנית דגל של המנין המסורתי בכפר ורדים. החוג עסק בלימוד, מסורת, מורשת יהודית ודרך ארץ,  והיה מיועד לתלמידי כיתות א’ עד ו’.

במסגרת המבנה שעמד לרשות הקהילה, פעל החוג בצורה טובה עד שהפסיק לפעול בתחילת שנת תשע”ב.

נוע”ם – תנועת נוער מסורתי

החל מתחילת תשע”ג, כשהמנין כבר שוכן בביתו – בית הכנסת החדש (מעל ככר מס’ 8  וקרית החינוך – החטיבה ובית הספר התיכון “אמירים”)  התחיל לפעול בכפר סניף של תנועת הנוער המסורתית. 

הרוח החיה בהתקשרות עם נוע”ם היתה אבישג פרוחי, בתם של יוני ומילאת, שיחד עם עוד שלוש חברות, שאינן מבנות חברי הקהילה, יצאו לקורס מדריכים של התנועה, ועם עופר ריבק, שהיה הרוח החיה בקשר עם נוע”ם ארצי, ו”אב סניף” (בהתנדבות) ונילי אלדר, המדריכה והרכזת של סניף כפר ורדים, עבדו להקמת הסניף ולגיוס חבריו הראשונים.

בשנה השניה לקיומה של נוע”ם, מונה הצוות מדריכים נוספים שעברו קורס הדרכה, ובסניף יש כבר 50 חברים רשומים מכיתה ב’.  מדי שנה יוצאים חניכים לקורס הדרכה ומצטרפים לצוות המדריכים בפועל.

נוע”ם פועלת ככל תנועות הנוער, כשהדגש הוא על עבודה בקבוצות לא גדולות, ופעולותיה נערכות בימי שלישי אחה”צ  ובימי שישי. כשעה לפני מועד תפילות קבלת שבת של המנין, נערכת פעולה בבית הכנסת או מחוצה לו, וטקס קבלת שבת של נוע”ם, הכולל הדלקת נרות ואוירת השבת.

מדי מספר חודשים נערך בבית הכנסת שבתון סניפי.  החניכים מבלים את השבת יחדיו, כשהם מנותקים מאלקטרוניקה מחשבים וכל שאר הדברים, ומבלים זמנם יחד תוך שמירת השבת, במשחק, חשיבה, שיחה ותכנים שונים. לעתים מצטרפים אל החניכים גם חברים מ”בית בחורש” שלוקחים חלק בפעילות להנאת שני הצדדים.

יש גם טיולים ומחנות משותפים עם חניכי נוע”ם בכל הארץ, והחניכים מכירים ורוכשים חברים בני גילם מסניפים אחרים.  קשה לתאר את השמחה הפורצת כשהם נפגשים בפעילויות השונות.  

 חניכי נוע”ם לוקחים חלק בכל החגיגות של המנין: סוכות ושמחת תורה, חנוכה, ט”ו בשבט, שבועות ועוד, ומשתתפים בפעילויות כמו “חג הישוב” “צעדת כפר ורדים”.  מכבדים את התושבים הותיקים במשלוח מנות בפורים ועוד.

 למעונינים לקבל מידע על נוע”ם  או להצטרף, אנא פנו אל:  עופר ריבק  0544217935 לאחר שעות העבודה, או לנילי אלדר – 0523772907.

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’