הרב אבי נוביס דויטש – רב קהילה לשעבר

הרב אבי נוביס-דויטש נכנס לקראת ראש השנה תשע"ג לתפקיד רב קהילת המנין המשפחתי, קהילה השייכת לתנועה המסורתית.

הרב אבי נשוי לנורית ולהם שלושה ילדים: מעיין בת 10, נוגה בת 7, וירדן בן 4 (גילאים בבואם לכפר ורדים). המשפחה חזרה משנתיים בברקלי קליפורניה, עם חזרתה עברה המשפחה להתגורר בקיבוץ חנתון.  

הרב אבי גדל והתחנך בירושלים, למד בבית הספר הימלפרב בשכונת בית וגן, ובהמשך למד במשך שמונה שנים בישיבות הקיבוץ הדתי בעין-צורים ובמעלה גלבוע. לאחר מכן למד בבית המדרש לרבנים על שם שכטר בשכונת ניות בירושלים לתואר שני ולרבנות.

בשנת 2003 הוסמך לרב מסורתי. הוא גם בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית.

הרב כיהן במשך שש שנים כרב קהילת "מעיינות" בשכונת תלפיות בירושלים, ועמד בראש בית מדרש לזכויות אדם בו לומדים את תחום זכויות האדם דרך מקורות יהודים ומתנדבים. בנוסף היה מרצה לתלמוד והלכה בבית המדרש לרבנים.

עוד עבד הרב אבי בעמותת "בקהילה", המפעילה ומפתחת תוכניות לימוד לאוכלוסיות מוחלשות. הוא עבד שם עם כמה ממתנדבי ש"ש (שנת שרות) מכפר ורדים. הרב אבי ריכז תוכנית מפגשים של רבנים מישראל עם מנהיגות דתית נוצרית ומוסלמית בגדה המערבית. 

הרב אבי נוביס דויטש עזב את קהילת כפר ורדים בסוף חודש אוקטובר ועבר למכון שכטר כדי לחנך וללמד דור חדש של רבנים מסורתיים.  

אנו מאחלים לו הצלחה במילוי תפקידו החדש. הצלחתו תהיה גם הצלחתה של התנועה שאולי תצליח לספק לקהילות בארץ רבנים צעירים תוססים וחכמים שידעו לבנות את קהילותיהם ולהגביר כוחה וחלקה של התנועה המסורתית במדינתנו.

פוסט זה זמין גם ב: אנגלית

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"