"תתחדשי" מעגל לימוד ושירה נשי לראש חודש

[shashin type="photo" id="5471" size="medium" columns="1" order="user" position="right"][shashin type="photo" id="5030" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]במוצאי השבת האחרונה, נאספנו קבוצת נשים בביתה של אסנת אור לוירר, כדי לקדם את פני ראש חודש כסלו, שחל היום 1 בדצמבר 2016.

פגישה אינטימית ומלבבת בה הכרנו אישה את רעותה, למדנו שראש חודש הוא יומן של נשים מקדמת דנא, ובאותו יום הן משוחררות מעול עבודותיהן, ויכולות להתכנס ולקרוא בתורה וכדרכן ללמוד. מנהג המקובל עד היום בעדות החרדיות והאורתודוכסיות. התייחסנו לחודש כסלו עצמו, לימים ההולכים ומתקצרים, לטקסי האור בכל התרבויות הקדמוניות ועד היום הזה, למשמעות של מלחמות המכבים, מושג הגבורה ומשמעותו והאזנו לפיוטים.  כל כך מענין היה, ומהנה ביותר היתה ההובלה של הערב על ידי הרבה נטלי, עד כי לא חשנו כלל כיצד חלפו להן השעות…….

רשמו לפניכן! הפגישה הבאה של  "תתחדשי" לקראת ראש חודש טבת תהיה ביום רביעי 28 בדצמבר בשעה 20:00 בביתה של רעות כהן קורנפלד, ברחוב הגפן 1.  

[shashin type="photo" id="4648" size="medium" columns="1" order="user" position="center"]בפייסבוק הועלה פוסט שכתבה אסתי,ומועלה שנית לכבודם של חברינו ונמענינו שאינם חברים ברשת החברתית:

"מעגל נשים לקראת ראש חודש כסלו, בהנחייתה של הרבה נטלי לסטרג׳ר, רבת הקהילה המסורתית בכפר ורדים היתה ארוע אינטימי ומלבב. השעות חלפו מבלי שחשנו בזמן והרבה למדנו וחווינו. תודה חמה לאסנת שארחה את מעגל הנשים הזה וכמובן לנטלי שהידע שלה ודרכה הנעימה בלימוד והוראה תורמים לכל ארוע אותו היא מובילה, מדריכה ומגישה.
בתומו של הערב נתבקשנו לסכם במילה אחת מה אנחנו לוקחות עמנו. התקשיתי לענות כי לא היה בידי לסנן ולבחור מכל הדברים. הבוקר לאחר ״שישנתי״ על כך, הגעתי למקום של שאלה.
מה יום מיומים? האם לאחר שנים של עשיה בצנעה, שהיתה ידועה בעיקר לצבור החרדי, מאבקן של הנשים לשוויון באמונה ובתפילה נובע מהלחץ שמפעילים אלה שרואים עצמם כשליחי האלוהים עלי אדמות, שמנסים להצר רגליהן והוא שמביא אותן להלחם על זכויותיהן ביתר שאת?!
או האם מאבקן לשוויון הוא הדוחף את המלחמה בהן מצד הממסד הדתי החרד?!
בכל מקרה שמחה שאנו חיות היום ובידינו לבחור להיות מי אנחנו ולהיכן אנחנו רוצות להגיע. וכנשים יש בידינו הכח להתקדם הלאה".

 

Tסומן בתגיות: , , , ,
פורסם בקטגוריה לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"