"תתחדשי" – מעגל נשים לקראת ראשי החודש העברי

[shashin type="photo" id="5471" size="medium" columns="1" order="user" position="right"] ראש חודש אייר חל השבוע ברביעי ובחמישי. נאחל לכולנו חודש טוב ומבורך, שיהיה חודש אייר מאיר ומצליח את דרכינו!

מעגל נשי/אישי לראשי חודשים, "תתחדשי" , החל לפעול בחודש חשון השנה, בהובלתה של הרבה נטלי לסטרג'ר ומאז מידי חודש הוא מתקיים, בדרך כלל בבתי המשתתפות, ולעתים גם בבנין הקהילה המסורתית (בית הכנסת).

מסורת היא שראש חודש הוא חג הנשים היהודיות, שבימים אלה אין הן נדרשות לעשות דבר ואפילו אינן ממלאות את תפקידיהן בבית.  יום לעצמן למנוחה, לקריאה ולכל מה שהן חפצות.  את המסורת הזאת חידשה הרבה נטלי אצלנו בקהילה וכולנו, חברות וגם שאינן חברות הקהילה שמחות לבוא ולהשתתף.  

במעגל אנו משוחחות על החודש הקרב מנקודת מבט אישית ונשית: מה האסוציאציות הקשורות בו ומה הוא אומר לנו, מה ספורו הבולט הן במקורות ובהיסטוריה והן בזמננו, מהן תופעות הטבע שמציינות אותו, נשים מספרות את ספורן הקשור בחודש זה, והשיח נמשך עד שעות מאוחרות.  תמיד בהרגשה חיובית ונעימה,  לכיבוד כולנו דואגות, כשכל אחת מביאה משלה לשולחן התקרובת, וכולנו נהנות לבלות את השעות האלה יחדיו.

עד כדי כך נעים ומענין שפרט לתתחדשי של חודש כסלו, בביתה של רעות כהן, לא צילמנו תמונות למזכרת, וזאת רק משום שזו הפכה להיות גם למסיבת חנוכה נשית, הדלקת נרות שירת מעוז צור והיתה חגיגית במיוחד.

במוצ"ש האחרון חגגנו את פגישת המעגל בביתה של ארנה גולן, לקראת ראש חודש מאתגר ביותר, אייר וכל הארועים של הזכרון לשואה ולגבורה וגם לחללי צה"ל והטרור, ויום העצמאות.  למדנו יחד מה בין עצמאות ואחריות, מה בין עוצמה והעצמה דרך דמותן המרתקת של רחל – אשתו של רבי עקיבא, וברוריה – אשתו של רבי מאיר. היה מאתגר ומעניין ביותר! 

 

תודה לנטלי שעוסקת במלאכת הקודש של ההובלה, ותודות חמות לאסנת, רעות וארנה ולכל התורמות ממטעמיהן לשולחנות הכיבוד.

המפגש הבא לקראת חודש סיוון, יערך בבית משפחת דוד, במוצאי שבת 27 במאי 2017, ברחוב שניר 27, נשמח לארח את כל המעונינות להשתתף. רשמו לפניכן את התאריך ובאנה בשמחה!

אסתי

 

 

 

Tסומן בתגיות: , , , , ,
פורסם בקטגוריה אירוע, דבר העורכת, המנין המשפחתי המסורתי, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"