שעור פ”ש ומדרש עם רבת הקהילה נטלי לסטרג’ר

[shashin type=”photo” id=”7387″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]כבכל יום רביעי התכנסנו אתמול עשרה חברים וחברות להקשיב וללמוד על פרשת “עקב” מספר דברים.  

פרשה לא קלה כחלק מדברי הפרידה של משה מהעם בטרם יעברו את הירדן, בהנהגתו של המנהיג הבא, יהושע שיוביל את העם לארצו. התייחסנו במיוחד לנושא של “אתה בחרתנו” והאם זה אומר שבני ישראל טובים מאלה שאינם שייכים לדת היהודית. האם דינם של כל היושבים בארץ שאינם מבני עמנו כרת, או להיות במעמד פחות משלנו והם עבדים לשרתנו, ואנחנו אדוני הארץ ויכולים לעשות בהם כרצוננו?!

ישנן מספיק דעות קיצוניות שעד לתקופה האחרונה דנו בהם בחדרי חדרים בלבד ולא העזו להשמיען בקול רם, המצדיקות גישה זו הכוללת את כל התושבים שאינם יהודים. למרבה הצער הן נשמעות לאחרונה מפי רבנים שונים הדוגלים בכך על סמך פסוקים שהם בוחרים ממכלול המקורות, ומפרסמים זאת ללא כל חשש מביקורת ציבורית.  

לעומתם יש מספיק מקורות האומרים שכל מי שאינו מבני ישראל, אדם מאמין מבני כל הדתות, (נוצרים, מוסלמים, דרוזים ועוד, דהיינו כולם) השומר על שבע מצוות בני נוח הוא אדם שווה זכויות שאנו מצווים בכבודו ובטובתו ואין לנו כל זכות להתנשא עליו. 

אסתי

 

 

 

 

Tagged with: , ,
Posted in לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’