שנה טובה, שנת 2016

[shashin type="photo" id="5258" size="medium" columns="1" order="user" position="right" ממש בקו התפר שבין שנת 2015 ל-2016.  ראש השנה האזרחי, אמנם אינו חג שאנו חוגגים במסגרת המנין, אך חיינו הפרטיים מתנהלים על פי הלוח הגרגוריאני. על פיו אנחנו מציינים את כל הארועים החשובים בחיינו, הן הפרטיים והן העסקיים. יש לה לשנה האזרחית משקל רב, וממש לא ניתן להתעלם ממנה. רבים מנצלים את היום למסיבות של שמחה – חג בכל העולם וגם בישראל. בעולם הנוצרי הקתולי נקשר יום סוף השנה האזרחית בשמו של האפיפיור סילבסטר הראשון שנקבר ב-31 בדצמבר שנת 335 לספירה והכנסיה הקדישה יום זה לזכרו.  מיתוס שרווח בעיקר בחברה החרדית, מגדיר אותו כצורר יהודים אם כי אין כל אסמכתא שבתקופתו היתה רדיפת ורציחת יהודים.

שכנינו הנוצרים בכפריהם וקהילותיהם חגגו כבר את חג המולד, וממשיכים לחגוג את השנה החדשה.  הכפרים והערים מוארים והשמחה גואה. יש לציין שהשנה התגברה התנועה של שיתוף האוכלוסיה הכללית בגליל באוירת החג.  שפע של מופעים ואירועים שאליהם מוזמנים כולם, במקומות שונים בישובים הקטנים והגדולים המקושטים ומוארים בסמלי החג והעונה.  מלבב לראות ולקחת חלק באוירת החג, תוך כיבוד החוגגים ע"י השתתפות בשמחתם.  קהל רב מבני כל העדות והדתות נענו להזמנות ונהנו מהכנסת האורחים לה זכו.

אזרחי ישראל רבים, העולים מברית המועצות לשעבר וצאצאיהם שכבר נולדו בארץ חוגגים את חג הנובי גוד. החג המרכזי שיש לו חשיבות ומשמעות רבה ברוסיה, ומנהגים מיוחדים שהביאו יוצאי גלות זו עמם. יוזמה חדשה שראוי לברך עליה, יזמו צעירים מצאצאי עליה זו המבקשים לשמר את החג הזה ואת סמליו, מארגנת הזמנת אורחים מהעדות שונות, להתארח במסיבות בבתיהם של החוגגים את הנובי גוד, כדי להכיר לקרב ולהתקרב…. 

עשיה של קירוב לבבות מחממת את הלב, ואנו שולחים לכלם ברכת חג שמח ושנה אזרחית טובה מלאה בשמחות, שתוף פעולה בין כל העמים, העדות והאנשים. 

אסתי

 

 

 

 

 

 

 

Tסומן בתגיות: , , ,
פורסם בקטגוריה חגים, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"