שבת שלום

[shashin type="photo" id="5022" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]ברכות חמות שלוחות לכל חברינו ונמענינו.  

להלן כמה מהרהורי לבי בעקבות המאורעות של השבוע;   התנצחויות פוליטיות ואחרות מעל כל במה אפשרית, בתגובה על המקרה של חייל שירה במחבל שהיה שרוע על האדמה.  מבלי להתייחס לאירוע עצמו, וכל אחד רשאי שתהיה לו דעה משלו האם צדק החייל שירה או לא, עלינו לקבל את העובדה שמי שמכריע בסופו של דבר הוא בית המשפט וערכאותיו השונות שיוכלו לדון במה שקרה בתל רומיידה לאור הממצאים שיובאו בפניהן. 

תפקידם של המפקדים להדריך את החיילים באמות המידה שצה"ל מכתיב, ובחובת הדיווח לממונים כאשר קורה משהו שנראה להם בלתי מתאים למוסר הצה"לי, ותפקידם של החוקרים להגיע אל האמת כולה.  כך נשמר צה"ל כצבא המוסרי בעולם, לא רק בעינינו אלא גם בעיני אחרים. הטעון של "הקם להורגך השכם להורגו" תופס אך כך גם המוסר האוניברסלי, ובעצם גם כל ציווי דתי יהודי ואחר הרואה בכל אדם את צלם אלוהים, שחובה לשמור על חייו.

הרמטכ"ל ושר הבטחון, שהם מפקדי צה"ל ונותני ההוראות וגם נשיא המדינה אמרו שאם ימצא שהחייל שגה, יהיה עליו לתת את הדין, כשם שחיילים נענשים על כל העבירות והשגיאות שהם עושים במהלך שרותם. במה חטאו?!

למרבה הצער נמצאו אנשים וגם פוליטיקאים שעלו על ה"רכבת" ורוח הדברים פוגעת בפיקוד צה"ל, בשר הבטחון, ובמערכת בתי המשפט ובכל אדם שמביע דעה שקולה ובלתי מתלהמת.

זה נראה כנסיון לדרוס את המוסדות הלגטימיים שהם החסמים של הדמוקרטיה ובלעדיהם נתדרדר למקום שאיני בטוחה שמישהו רוצה להיות בו.

נראה לי שאנו הולכים או מובלים בדרך לא נכונה. יש כאן מסר רע שעלול להוביל לשינוי ערכים ותרבות ולהעניק לטרוריסטים יתרון בכך שיש באפשרותם להוריד אותנו לרמתם הערכית.  

אם איני טועה חוששים  גם במשפחתו של החייל שעומד כרגע לפני ברור ענינו ומשפטו, שכל הרעש והמהומה רק מזיקים לו.  מבעיה משפטית שניתן לבחון אותה גם לקולה כאשר ישנן נסיבות מקלות, הופך ענינו לאידיאולוגיה שגורמת לענין להיות כבד משקל בצורה שאינה מתקבלת על הדעת שחלילה לנו, אך היא עלולה להשליך על גורל החייל עצמו וגם על החברה בה אנו חיים.

אסתי

 

 

 

Tסומן בתגיות: ,
פורסם בקטגוריה דבר העורכת, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"