פאנל "זרמים ביהדות" בתיכון אמירים

פאנל "זרמים ביהדות" בתיכון אמירים

ביום שלישי האחרון, התקיים פאנל בנושא "זרמים ביהדות" אשר יועד לכתות ט וי' באמירים. התלמידים למדו לקראת היום על הזרמים השונים ביהדות, בישראל ובעולם. לצורך הדיון זומן הרב אמנון בוארון, ראש המועצה הדתית במעלות מזה 40 שנה, איש ש"ס, תלמיד חכם, הפועל רבות לאחדות וחינוך הדור הבא. הרב בוארון ואנוכי, השתתפנו יחד בעבר בפאנל במסגרת "לימוד גליל", והוא אוזן קשבת יותר מפעם בסוגיות רבניות שמגיעות לפתחי. למרות השוני בתפיסותינו, הרי שהוא אדם מכובד המכבד את הזולת – גם אם את רבה!

המשתתפת הרפורמית בפאנל הייתה חברתי הרבה אריאלה גרץ העומדת בראש הקהילה הרפורמית בנהריה. הרבה אריאלה גדלה במשפחה קונסרבטיבית, היא בתו של הרב מיכאל גרץ, מייסד הקהילה המסורתית בעומר בדרום. את המעבר שלה מהתנועה המסורתית לתנועה הרפורמית עשתה לפני למעלה מ- 15 שנה, כשהרגישה כי יחסה להלכה ולשמירת מצוות שונה בעיקרה מהתפיסה המסורתית. את הסמכתה קיבלה מההיברו יוניון קולג' בירושלים. המשתתפת הרביעית בפאנל הייתה הרב ד"ר איריס יניס, רב חילוני, שאת הסמכתה לרבנות קיבלה ממכון תמורה, מכון המכשיר רבנים להובלה של יהדות הומניסטית חילונית. הרב איריס עומדת בראש קהילת יהל בחיפה. גם את איריס אני מכירה מהעבר, ומשתופי פעולה רבים שנעשים בזירת ההתחדשות היהודית בישראל.

התלמידות והתלמידים שלחו שאלות מבעוד מועד, וגם תוך כדי הדיון – וכולנו, ארבעתינו, שמחנו על ההזדמנות לבוא ולפתוח את אחד הנושאים המורכבים והנפיצים שישי לנו במדינת ישראל. אני לכשעצמי, מצאתי את עצמי, מסבירה -ולא בפעם הראשונה – כי הקהילה שלנו הינה קונסרבטיבית ולא רפורמית, ואף עמדנו, הרבה אריאלה ואנוכי, על ההבדלים בין הזרמים. אני מקווה שהתלמידים הפיקו רבות [תלתי משמע!] מהזמן שהוקצב לנושא. מיותר לציין כי בהיותי רבה מסורתית, נמצאתי מסכימה פעמים עם מי שישבו לימיני ואף עם מי שיב לשמאלי – מסורת וחידוש: אלה הערכים המובילים אותנו כתנועה דתית ליבראלית, ומכוח זה אנו פועלים.

לפני שבועיים השתתפתי בפעם השלישית בפאנל דומה הנערך בתיכון מנור-כברי: גם שם, הצוות החינוכי מכין את התלמידים לקראת "שבוע ישראלי" שבו הם עתידית לפגוש בשטח חרדים, מתנחלים, רפורמים ,קונסרבטיבים ועוד. גם לדיון זה הוזמן רב חרדי [חב"דניק ממעלות], ונציג היהדות החילונית.

אני מוצאת כי אלו פעולות חינוכיות חשובות, ומייחלת כי תרבינה כמוהם באזורינו. אין לנו דבר חשוב יותר מחינוך! הפאנל השבוע באמירים היה ראשון מסוגו, ואכן זהו סיפתח חשוב, והלוואי ויהיה גם המשך. זו אחריותינו הברורה, כמי שחיים זהות יהודית ליבראלית מסורתית , לנסות ולהביא את הקול הזה לדור הצעיר תוך כדי אמריה ברורה כי יש יותר מדרך אחת לחיות כיהודי במדינת ישראל – וגם אם עדיין קיים מונופול אורטודקוסי בדברים רבים כל כך – יש לנו חובה לקחת אחריות על עיצוב פניה של היהדות בישראל!

חשוב לי להודות לצוות ההוראה והניהול של כתות ט וי' בתיכון אמירים. ירבו כמותכם!

Tסומן בתגיות: , ,
פורסם בקטגוריה משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"