סכום קצר לארועי החגים תשע"ט

סכום קצר לארועי החגים תשע"ט

בערב ראש השנה נערכה תפילה קצרה, בה קיבלנו בשמחה את ראש השנה התשע"ט בתפילה מתוך המחזור החדש של ראש השנה, שהוציאה התנועה המסורתית בישראל, ומיד לאחריה נתפנו כולם לארוחת החג בחיק משפחותיהם.  

רבים נוכחו בתפילת "שחרית", ובקריאת התורה, תקיעות השופר ותפילת המוסף, חברי המנין וגם מתושבי הכפר שאוהבים להשתתף, ומאד נשמח אם נוכל למנותם כחברינו, הפעילים ומשלמי דמי החבר ו/או כתורמים לנו.

השנה פרסמנו את לוח זמני החגים, ובסופו גם מסגרת ובה טקסט שהוא חשוב. 

לטובת אלה שלא לקחו את ההודעה או אולי איבדוה, אנו מצטטים אותה כאן:

"שנה טובה!, ככה מתחילים את השנה בטוב:  הצטרפו אלינו, לקהילה ישראלית מסורתי, שיוויונית ומשפחתית גם יחד.  זה הזמן והמקום לחזק את הפורליזם בישראל: זו ביוק העת לחדש ולשלם את דמי החברות לקהילה, בעבור שנמשיך בתופת העשייה שלנו גם בשנה הבאה!

נשמח לתת לכם מידע אודות פעילות הקהילה:

הרבה נטלי,  050-5349101

עופר דוד יו"ר הקהילה, 052-3793448

רעות קרונפלד כהן גזברות, 0505426259

דמי חברות שנתיים למשפחה:  720 ש"ח  ליחיד: 360 ש"ח

נודה מאד על העברת תרומות/דמי חברות, אם בהמחאות למנין המשפחתי המסורתי, או בהעברה בנקאית:  ע"ש המנין המשפחתי המסורתי, הבנק הבינלאומי הראשון – 031, סניף מעלות – 091, חשבון 005792.

ברוכות וברוכים תהיו! שנה טובה ומתוקה מלאת שמחה ויצירה!"

בצאת החג הראשון, ערכנו סעודת חג סביב שולחנות ערוכים, בסגנון של pot luck. בהשתתפות של חברים שהקדימו להרשם. מלבד שפע האוכל והשתיה שמילאו את השולחן, הביאה והציגה הרבה נטלי את הסימנים (מאכלים שמסמלים ברכות לשנה החדשה) ומובאים במשנה.

יום הכיפורים, לא נתפס אצלנו כמשהו איום ונורא, אנחנו רואים בו יום של חשבון נפש אישי, שבו אנו בודקים היכן שגינו, מי הם האנשים שבהם פגענו במהלך השנה, ומבקשים מחילתם ואין הדבר נמחל לנו בהפצת מיילים או מכתבים גורפים, אלא בפנייה אישית שחייבת להיענות בסליחה מהצד השני, שאלמלא כך לא תתבצע גם על ידי שמים.  היכן השלמנו את מטרותינו שקבענו לעצמנו, ומה עדיין יש לשפר.  

כולם לבושים בגדי חג, כשהלבן בולט בנקיונו, ואולי מסמל את נקיון הנשמה והנפש.  התפילות והמזמורים והפיוטים יש להם עצמה אדירה כשרבים מתפללים יחדיו.  

לתפילת "כל נדרי"  הגיעו משתתפים רבים וכולם יחד התפללו ,שרו והקשיבו בהובלתם של יהודה ראנד-לקריץ והרבה נטלי, והיתה אוירה מיוחדת במינה. בהוצאת ספרי התורה ל"כל נדרי" נתכבדו אותם מאתנו שעוסקים בעבודה הקהילתית , חינוכית וחברתית, וזה היה רגע מאד מרגש, ביניהם עמי ווטרמן – הגם שלא נכח, אך הוזכר לברכה, נתן גולן, אסנת אור-לוירר, עינת ועופר דוד. ואף אנוכי. ראו דברים שאמרה הרבה נטלי בפוסט נפרד. 

לאחר סיום התפילה, ערכנו מעגל לימוד בהנחיית הרבה נטלי, בו שוחחנו על הפיוטים, התפילות והמזמורים.

בשחרית יום הכיפורים עצמו, הגיעו המתפללים בתנועה גלית, תחילה לא רבים אך ככל שעברהזמן הצטרפו רבים הן למעמד קריאת התורה והן למעמד "יזכור". היו מספר רגעי שיא של  תפילות ידועות ובהן גם "ונתנה תוקף" שהושרה בנוסח של יאיר רוזנבלום ז"ל ובהשתתפות הקהל כולו. הקריאה בתורה וההפטרה זו של הבוקר וזו אל תפילת מנחה (הפטרת יונה).  

היום נסתיים בתפילת מנחה ונעילה, כשהקהל הולך ומתרבה והילדים מצפים לרגע שיוכלו להתכנס על השטיח מתחת לטליתות לברכת הילדים המסורתית שלנו. את דבריה של הרבה נטלי לנעילה, ניתן לקרוא בפוסט נפרד. כדאי!

אנו מודים לכל הבאים שחלקו עמנו את הימים הללו, ובמיוחד לרבה נטלי לסטרג'ר, רבת הקהילה ולשליחי הצבור, יהודה ראנד-לקריץ, נתן גולן ,איתן מטלו ומארטון דיוויס על המאמצים הגדולים וההשקעה למען הכלל. 

תודה מיוחדת גם לצוות "שבירת הצום" עופר ריבק ונילי אלדר, יחד עם יולי ריבק שעזרה.  הארגון היה כרגיל מדהים והצמים התכבדו בשתיה קלה ובכיבוד מתוק וגם מלוח.  

לכולם ברכת 'יישר כוחכם' מכולנו.

Tסומן בתגיות: , , ,
פורסם בקטגוריה חגים, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"