סאגה עצובה של טקס בר המצוה לילד המיוחד

[shashin type=”photo” id=”4560″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]מהנעשה בתנועה המסורתית. הסאגה העצובה של הילדים המיוחדים, שהיו אמורים לעלות לתורה במסגרת הלימוד שלהם לקראת חגיגת בר המצוה לילד המיוחד, בבית הכנסת המסורתי ברחובות נמשכת, והפעם מי שאינו עומד בפרץ הוא דוקא נשיאה של מדינת ישראל.

 

ביטול בר מצווה בבית הנשיא:

בשבועות האחרונים, ביוזמת המשרד לענייני התפוצות התגבשה פשרה לפרשה המבישה ברחובות, שם אסר ראש העיר על קיום טקס בר מצווה לילד המיוחד בבית הכנסת המסורתי בעיר. בפשרה שהוצגה יארח בית הנשיא את הטקס, ורב הקהילה יערוך את הטקס לצד רב אורתודוקסי. ההתרגשות היתה גדולה, וכל תוואי הטקס גובש יחד עם אנשי בית הנשיא. אלא שבתוכנית הטקס שנשלחה לתנועה המסורתית לאחר הפגישה, נכתב שרב אורתודוקסי בלבד יערוך את הטקס. פעם נוספת מקבלים יהודים קונסרבטיבים בארץ ובעולם מסר שמדינת ישראל לא מקבלת את יהדותם. אנו קוראים לנשיא ריבלין לשנות את החלטתו ולזכור כי הוא נשיא מדינת היהודים, כל היהודים. כיתבו לנשיא ריבלין  ב public@president.gov.il ; lishka@president.gov.ilhtubi@president.gov.il. בקשו ממנו שיחזור בו מהחלטתו ויאפשר לשני הרבנים, ביחד, לקיים את הטקס ולהביא שלום על ישראל. כל המידע על הפרשה באתר התנועה המסורתית

 

מדריכי תנועת נוע”ם בכפר ורדים פנו לנשיא מעל דפי הפייסבוק ופנייתם להלן:

כבוד הנשיא. הרצל לא יסד את מדינת האורתודוכסים. 
אל תדיר את התנועה המסורתית ממשכנך. 
היהדות שייכת לכל עם ישראל . 
אין יהודי פחות ויהודי יותר. 
ובראש וראשונה -כבד את ילדי בר המצווה.  [shashin type=”photo” id=”5044,5045″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

מכתבה של חברת המנין נילי נבו

כבוד הנשיא

בחדשים האחרונים שבהם מדינת ישראל מטלטלת בין זרמים עכורים ומעופשים,   שמשת כמגדלור המתווה דרך ישרה ומוארת.  על כך הערכתי הרבה. 

לאחרונה, בנאום שנשאת,  דיברת על כך שאזרחי ישראל מופרדים לארבעה שבטים שהקיטוב ביניהם מחמיר.  
בנסיגתך מהסיכום שהושג ובו שני רבנים יערכו את  טקס בר המצווה במשכן הנשיא, אתה נותן יד להגברת הקיטוב.  פוגע באזרחים ישראליים המשתייכים לקהילות שאינן אורתודכסיות וביהודים ברחבי העולם, המשתייכים לזרמים שאינם אורתודוכסים. 

עד מתי תמשך ההדרה של זרמים חשובים ביהדות בגלל שיקולים פוליטיים?  

האם בית הנשיא אינו אמור להיות מעל שיקולים אלה? 

אנא חזור בך מהחלטה מצערת זו. 

בכבוד רב

Tagged with: , , , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'
One comment on “סאגה עצובה של טקס בר המצוה לילד המיוחד
  1. Esthi David says:

    תשובה מבית הנשיא לנילי נבו בתגובה על מכתבה אליו.
    שלום רב,

    נשיא המדינה ביקשני להשיבך כי הזמנתו בעינה עומדת ומעולם לא שבנו מהזמנת ילדי בר-המצווה מבית הספר ‘לוטם’ ברחובות, הוריהם ומוריהם למסיבת בר המצווה וקבלת פנים חגיגית במשכן נשיאי ישראל, בהשתפותם הפעילה של נציגי התנועה המסורתית אשר הכשירו את הילדים לטקס בר המצווה.

    דלתנו פתוחה לכלל האורחים מתוך נאמנות לחובה המוסרית והאנושית לפעול לטובת הילדים והילדות, שמחתם ואושרם ולהרחיק מהם כל מחלוקת פוליטית ודתית.

    משכן הנשיא איננו בית דתי ואיננו משמש כבית תפילה. מחובתו להותיר את כל המחלוקות הדתיות מחוץ לכתליו, ולהקפיד שלא ישמש בימה להתנצחות ולליבוי אש המחלוקת בין הזרמים השונים ביהדות. כך היה וכך ימשיך להיות.

    במהלך השנה האחרונה, נפגש נשיא המדינה במספר הזדמנויות עם נציגי התנועה המסורתית, בזרועות פתוחות ובאווירה פתוחה ומקרבת. דו-שיח, כמו גם מחלוקת, שומה עליהם להתנהל באווירה בונה, ולא תחת איומים ולחצים המאפיינים מחלוקת שאינה לשם שמים.

    בברכה,
    ענת בן דוד
    מנהלת ענף פניות הצבור
    לשכת נשיא המדינה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’