נר שמיני ואחרון לשנת התשע"ט

נר שמיני ואחרון לשנת התשע"ט הדלקנו בשעור השבועי של 929, לומדים תנ"כ ביחד, ולאורם של הנרות (לא בלבד) התחלנו את השעור שעסק הפעם בנושאי טומאות

עברנו על רשימת 7 הטומאות שבראשן "טומאת המת", זו שכדי להתנקות ממנה יש צורך באפר של "פרה אדומה". מאחר שאין דבר כזה בנמצא, הרי שכולנו נגועים בטומאה זו. על כן כל שאר הטומאות בעצם די זניחות. מסקנתי שאין כלל צורך להקים מזבח ולחדש הקרבת קרבנות, למרות "חלומותיהם הרטובים" של אלה שבדעתם ובמעשיהם הם חותרים לכך. כל עוד לא נמצאה הפרה האדומה, לא יוכלו להיטהר כדי לעסוק ב"עבודת הקודש" של הקרבת קרבנות…. 

חג חנוכה עמוס בארועים: מדריכי נוע"ם היו עסוקים בסמינר הדרכה, וקבוצות של חניכי נוע"ם יצאו לבתיהם של האזרחים הותיקים כל מנת להדליק עמהם נר של חג, לשיר ולשוחח. הדים מביקור אחד אצל משפחת שטוך, הגיעו אלי מחברה שלי שהוזמנה גם היא להצטרף.  ספרה שהילדים היו מאד נחמדים ומיוחדים. שהשיחה עמהם היתה מאד מענינת ושהיה ערב מאד נחמד ושמח. דברים טובים עושים בנועם, וכל הכבוד לכולם.

ישיבתה הראשונה של מועצת כפר ורדים החדשה בראשותו של אייל שמואלי התקיימה באולם המאר"ג, ורשמים ממנה אפשר לקרוא ב"כפרניק".  הרבה של קהילתנו נתכבדה בהדלקת נר ראשון, ושמחנו עמה על שכך היה. נישאו נאומי פרידה וכניסה ומעתה החיים האמיתיים מתחילים בכפרנו, ונאחל שכפי שהאור הלך וגדל בחנוכיות, כך ילך האור וירבה בעשיה של המועצה והתושבים.  שנעלה ונפרח ונפיץ אור בסביבותינו.

הקישור הבא לפוסט מכפרניק: בינתיים פה אחד.

https://kfarnik.co.il/%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%93/

יומים בשבוע החנוכה הוקדשו (למי שהגיע לשם) לכנס ה-16 של "לימוד גליל", אחות צעירה "ללימוד אנגליה".  בקנה מידה קטן יותר מאשר שם, אך באותה מידה של מסירות לרעיון. זכו המתכנסים ללמוד וללמד בנושאים רבים ומגוונים, הבחירה לא היתה קלה, כי בכל רצועת זמן היו מספר נושאים שמהם ניתן היה לבחור רק אחד. בסה"כ היו כ-47 מלמדים, כל אחד בנושא בו הוא עוסק אם כמקצוע או כתחביב.  בכל אחד מן הימים נערכה חברותא סביב השולחנות העגולים  בנושא הכנס "והיגדת", כיצד מעבירים את המסורת והידע לדורות הבאים.

נערך גם ערב גאלה בהשתתפות מרים טוקן ועידן טולדנו ותזמורת נפלאה שנגנו והנעימו לצופים. ובערב השני, הסתיים הכנס ב"טיש" והופעות שונות של פעילי "לימוד גליל".

יומים של היכרויות, פגישות וחברותות ובעיקר הרבה דברים חדשים.

כל הכבוד ל"לימוד גליל" תודה על המאמץ ועל הארגון של שני ימי הכנס ועל רוח ההתנדבות.

לבד מהדלקת נרות במנין כמעט בכל יום, וביום שישי במיוחד, הדליקו גם חברי המקהלה את הנר החמישי בחזרה שנערכה כרגיל, בבנין בית הכנסת ביום חמישי האחרון. 

 

Tסומן בתגיות: , , , ,
פורסם בקטגוריה דבר העורכת, חגים, לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"