מן הנעשה בתנועה המסורתית

לוגו התנועה המסורתית בישראל

מן הנעשה בתנועה המסורתית, ההודעה השבועית

חדש בתנועה המסורתית “בְּכָל דְּרָכֶיךָ” סידור תפילה מונגש

 

 

 

 

 

 

 

 

סידור ‘בְּכָל דְּרָכֶיךָ’ הוא סידור תפילה שוויוני הכולל הנגשה קוגניטיבית וסמלי תקשורת. זהו סידור ראשון מסוגו בעולם. בסידור נמצא את הטקסט המוכר של התפילה לצד סמלי תקשורת (בעבור הזקוקים להם), פסקאות של פישוט לשוני וסמלי הנגשה הממחישים בדרך נוספת את מהות הטקסט באותו עמוד. הסידור יוצא במהדורה חגיגית והוא כולל שני שערים: “שער הבית” – ברכות הנאמרות בין כותלי הבית בשבת, בחגים ובימי חול, ו”שער שחרית” – תפילת שחרית של ימי החול וראשי חודשים, כולל סדר קריאת התורה.

 

סידור ‘בְּכָל דְּרָכֶיךָ’ משמש ללימוד ולתפילה בטקסי בר ובת והמצווה של נערים ונערות עם מוגבלויות, העולים לתורה בקהילות התנועה המסורתית במסגרת מרכז אדרבא לאנשים עם מוגבלות. התכנית פועלת כבר למעלה מעשרים שנה, ותחת כנפיה זכו אלפים רבים של בני ובנות נוער לטקסי בר ובת מצווה כהלכתם. הסידור מאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים ללא מוגבלות להתפלל יחד בבית הכנסת, כקהילה שוויונית אחת.

בסידור הושקעו אלפי שעות פיתוח על מנת להנגישו, קוגטיבית ולשונית, על פי השיטות המעודכנות ביותר בתחום מתפתח זה בארץ ובעולם. באמצעות סידור ‘בְּכָל דְּרָכֶיךָ’ יכולים אנשים עם מוגבלות להתפלל כחברים וחברות מלאים בקהילתם. הסידור ישמשם בתפילת שחרית (בימי העלייה לתורה) וכן בבית – בשבת (הדלקת נרות וקידוש ליל שבת), בחגים (ראש השנה, סוכות, חנוכה) ולברכות נוספות (ברכת המזון, תפילת הדרך, קדיש).

 

הסידור מוצע כעת לרכישה בחנות המקוונת של התנועה המסורתית. ראוי שיהיה עותק של ‘בְּכָל דְּרָכֶיךָ’ בכל בית, ואין מתאים ממנו כמתנה ייחודית שהיא גם תמיכה במפעל חלוצי וחשוב זה, כי בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ. (משלי ג ו)

לחיצה על המרובע שלהלן תביאכם אל חנות התנועה שם ניתן להזמין מהפריטים המוצעים למכירה. לעיונכם!

לרכישת הסידור בחנות התנועה

 

 

 

 

 

Tagged with: , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’