מן הנעשה בתנועה המסורתית

[shashin type=”photo” id=”4560″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]שלוש הודעות הפעם בפוסט זה:  טיול פסח של נוע”ם, הזמנה של נשות הכותל לתפילת שחרית ו”ברכת כוהנות”, והשתתפות באבלה של משפחת רוט על מות בתם שירה בפרו.

הודעה שבועית.   

טיול פסח של נוע”ם

תקרב ומאות הפעילים בסניפי נוע”ם יוצאים בשבוע הבא לטיול באזור הגלבוע בעקבות סיפורי התנ”ך. טיול מלא חוויות והעשרה ערכית. עם סיום הטיול ישארו חניכי שכבת התיכון של נוע”ם ליום אחד נוסף יחד כדי לבלות יחד בטיול מיוחד לתיכוניסטים! קהילות התנועה והנהגתה מאחלים לחניכים טיול נעים. עדכונים חיים מהטיול בעמוד הפייסבוק של נוע”ם .

[shashin type=”photo” id=”4560″ size=”small” columns=”1″ order=”user” position=”right”]תפילה בכותל – תבוא הברכה על כל מי מהחברים/ות בקהילתנו המוכן/נה לארגן את הנושא 

בחול המועד פסח תקיימנה נשות הכותל, לראשונה, תפילת שחרית ובמסגרתה “ברכת כוהנות” (נשים שהן נצר למשפחות כהונה ‘יישאו כפיים’ ויברכו את הקהל).

נשות הכותל מתפללות כמנהגן: במניין נשים, בעזרת הנשים. אנו נוהגים להתפלל אחרת, בתפילה מעורבת; גם מנהג ‘ברכת כוהנים’ אינו שגרתי  בכל קהילותינו, קל וחומר ברכת כוהנות. ועם זאת – כפי שנהגנו בכל שנות המאבק החשוב של נשות הכותל – אנו מטים כתף, באהבה ובסולידריות, לכל קבוצה שנאבקת למען פלורליזם יהודי בישראל. כך נעשה גם הפעם. נחזק את נשות הכותל, שרבות מהן גם חברות ומנהיגות בתנועה המסורתית.

עוד נציין: תמיכה והצטרפות לנשות הכותל חשובה בימים אלה אף יותר מתמיד נוכח מה שנראה בימים האחרונים כקריסה אפשרית של מתווה הפשרה בכותל. תפילת נשות הכותל היא תפילה לשם שמיים. עמידה לצידן ותפילה עמן היא המעשה האזרחי הנכון למען ישראל דמוקרטית יותר ויהודית יותר.

נתראה בחול המועד פסח: יום ראשון, ט”ז בניסן  תשע”ו, 24 באפריל 2016 בשעה 8:45 בכותל!

שואלי פסט, יו”ר התנועה המסורתית

הרב דובי חיון, נשיא-עמית כנסת הרבנים

עו”ד יזהר הס, מנכ”ל התנועה המסורתית

הרב מאוריסיו בלטר, נשיא-עמית כנסת הרבנים

רקפת גינסברג, סמנכ”ל התנועה המסורתית

הרב אנדי סאקס, מזכ”ל כנסת הרבנים

הערה חשובה: קהילות יכולות לשלב את התפילה עם יום טיול קהילתי בירושלים! מענק מיוחד שקיבלו נשות הכותל מאפשר להן להציע אוטובוס לקבוצות בהן יש 10 נשים לפחות. מתאמת התפילה של נשות הכותל (אלינור סידי 054-4292196) לסייע. התקשרו אליה.

 

 [shashin type=”photo” id=”4951″ size=”small” columns=”1″ order=”user” position=”right”]השתתפות בצער

 קהילת המנין המשפחתי המסורתי בכפר ורדים משתתפת בצערה ואבלה של משפחת אביה והלל רוט על מותה בטרם עת של בתם שירה רוט ז”ל

להלן מודעת האבל שפרסמו התנועה המסורתית וכנסת הרבנים.

התנועה המסורתית וכנסת הרבנים בישראל

משתתפות באבלם הכד של אביה והלל רוט

חברי “הקהילה המסורתי מעלה אדומים”

על מותה הטראגי של בתם

שירה רוט ז”ל

אשר נפטרה בטרם עת במהלך טיול בפרו

שלא תדעו צער ודאבה עוד

פרטים על ההלויה בהמשך.

Tagged with: , , , , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו', תפילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’