חברים כותבים – מה בין אחאב והמלחמה באזורנו כיום?

 [shashin type=”photo” id=”5053″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]אילו הייתי אחאב. מהגיגיו של חברנו עמי ווטרמן. אנלוגיה מענינת

 אחאב מלך ישראל זכה בתנ”ך במקום לא קטן. מסופר על מלחמותיו בארם, על אשתו איזבל, על יחסיו עם אליהו הנביא ועל חטאו כשלא עצר באשתו שפעלה להפליל את נבות היזרעאלי ולזכות בכרמו. על זאת זכה בפסוק האלמותי “הרצחת וגם ירשת?”.

לא מסופר בתנ”ך על הברית הגדולה בראשה עמד. ברית זו כללה את רוב הגורמים באזור אליו נשאה עיניה האימפריה האשורית. הכוחות התנגשו בשנת 853 לפנה”ס בקרב קרקר בצפון מערב, מערב סוריה. כך נדחתה הגעתה של אשור לממלכת ישראל בכ-100 שנים.

למה נזכרתי פתאום באחאב?

גם היום יש אויבים ממזרח לנו. אירן ודע”ש, וכדאי לראות האם יש גורמים שיכולים להיות בצד שלנו.

הדרוזים הסורים מעולם לא היו פרו ישראלים. אלה שברמת הגולן המשיכו לראות עצמם כסורים. אינני יודע מה המצב האמיתי בהר הדרוזים. אבל אם הדרוזים הישראלים מבקשים ממדינת ישראל לעזור לבני עדתם שם, “אילו הייתי אחאב” הייתי מגבש הסכם עם מלך ירדן שלמדינתו קשר יבשתי להר הדרוזים ויוצר דריסת רגל בהר הדרוזים. קוץ בעין של דע”ש והבטחת גורם אוהד כשתתגבש המדינה הסורית החדשה בעתיד. גם אתות קטן לאיראנים.

בשנות ה-70 של המאה הקודמת ישראל תמכה בכורדים. אני מקווה שהיום תומכים בהם יותר. הם הכח העיקרי שנלחם בדע”ש. מדינה כורדית עצמאית ידידותית לישראל היא נכס איסטרטגי עבורנו. קוץ גדול בעין האירנית.

 

Tagged with: , , ,
Posted in חברים משתפים, ניוזלטר 'קולנו', פרשת השבוע

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’