מהנעשה בתנועה המסורתית

  [shashin type=”photo” id=”4560″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]ההודעה השבועית.  

 לֹא בַשָּׁמַיִם הִיא 

מכון על משמר הכנסת גאה להשיק את “המדריך לאקטיביסט/ית בתחום הדת והמדינה” חוברת שתמצאו בה הכל על איך פועלת המערכת הפרלמנטרית שלנו, ואיך לנו כאזרחים ואזרחיות יש את היכולת להשפיע. לחצו כאן לקריאה והדפסה.  

להלן קישור לגליון “דת ומדינה – השבוע בכנסת” 

http://messages.responder.co.il/2891273/78422870/296d9c283c30f27eb8f176c631ae7b72/?

דווח מנכ”ל התנועה 

עתירה לבג”צ 

ציבור ההשבוע הגשנו, יחד עם התנועה הרפורמית, עתירה לבג”צ בתביעה שהמדינה תממן משכורות של רבנים רפורמיים וקונסרבטיביים בערים ובמועצות מקומיות.

העתירה מבקשת ששכר הרבנים והרבות הקונסרבטיביים והרפורמים יהיה כגובה שכרם של רבני שכונות, וזאת בדרך של העסקה ישירה על ידי המדינה, ושל העמדת התקציב הנדרש לטובת הרשויות המקומיות או המועצות הדתיות הרלבנטיות או בכל דרך אחרת – וזאת כל עוד מכהנים בפועל רבני שכונות ברחבי הארץ והמדינה משתתפת במימן משכורתם.

במשך שנים רבות מפלה אותנו המדינה בסירובה לממן שירותי דת רפורמיים וקונסרבטיביים, דבר אשר אילץ את הציבור החפץ בשירותינו לממן בעצמם את שרותי הדת תוך הפלייה בוטה ביחס לאורתודוכסי אשר נהנה לאורך השנים ממערך שרותי דת הממומן ע”י המדינה. נזכיר שבעקבות עתירה קודמת, הכירה המדינה בחובתה לממן את משכורותיהם של רבנים רפורמים וקונסרבטיבים במועצות אזוריות, אולם סירבה להכיר בחובה זו ביחס למימון משכורותיהם של רבנים רפורמים וקונסרבטיביים בערים ובמועצות מקומיות. זאת למרות שלא קיים הבדל מהותי השניים, ולמרות שהמדינה מוסיפה לממן משכורותיהם של רבני שכונות אורתודוכסיים בערים, באמצעות המועצות הדתיות.

כבר לפני שנתיים הבטיחה המדינה לבית המשפט שתוך תקופה קצרה (60 יום) יתפרסמו הקריטריונים למימון רבנים בערים ומועצות מקומיות, אולם מאז נקטה המדינה בסחבת מתמשכת, וכאשר התפרסמו סוף סוף הקריטריונים התברר כי השתמרה ההפליה הבוטה של התנועות הלא אורתודוקסיות. המדינה ממשיכה להפלות, ואף להשפיל. למשל, במסגרת טיוטת מבחני התמיכה לרבנים רפורמיים וקונסרבטיביים מסרבת המדינה לכתום בתואר “רב” או לכנות את התנועות בשמן (אלא רק להתייחס אלינו בשלילה, כתנועות “לא אורתודוכסיות”). בנוסף, טיוטת המבחנים קבעה תנאים בלתי סבירים ומפלים המבטיחים כי רק קהילות רפורמיות או קונסרבטיביות בודדות תעמודנה במבחני התמיכה ואף אלה יזכו לסכומים פעוטים בלבד. עד עצם היום הזה לא פורסם נוסח סופי של המבחנים – לעומת מבחני התמיכה ברבני קהילות אורתודוכסיות שכבר החלו להיות מיושמים. יתר על כן, בניגוד למצג שהוצג בפני בית המשפט, לפיו מוסד רבני השכונות ילך וייעלם, מסתבר כי מעל 120 רבני שכונות, כולם אורתודוכסיים, עודם מכהנים ברחבי הארץ, כאשר גם רבני שכונות שהיו אמורים לפרוש מחמת גילם מצויים בסטטוס של “הארכת שירות.” לפי התחזיות האופטימיות (בהנחה שהארכת השירות לא תימשך לנצח), אחרון רבני השכונות יפרוש בשנת 2044…
שבת שלום,
יזהר

חגית מוליגן-המל – מלים לפרידה

חברים וחברות שלום,

בשבוע החולף נפרדתי מעבודתי בתנועה. זו הזדמנות להודות לכל השותפים לדרך, על העשייה למען החברה הישראלית ועל חיזוק הקהילות.

זכות גדולה נפלה בחלקי להיות שותפה בפיתוח קהילות התנועה, המהוות חיבור לכל מי שחפץ ביהדות שמקבלת אותו כפי שהוא. הקהילות הם מקום של חסד המחבר בין בית הכנסת לסביבתו, דרך תפילה, תיקון עולם ויחד של טוב משותף.

ועל כך מוקירה תודות אלו: תודה ליושבי הראש וחברי הנהגות הקהילות שמובילים בנחישות את המשימה הזאת בשגרה ודואגים שהקהילה תהיה הבית והלב הפתוח לחבריה ולסביבתם. תודה לרבני הקהילות, שכל אחד ואחת מהם בונה בחוכמה בכל יום מעין מקדש מעט מקהילתו, ודואג לשלומה ולשגשוגה רוחני.תודה לועד הפועל של התנועה ולוועדות התנועה על ההנהגה חזקה, אחראית ומשמעותית.תודה לצוות התנועה המסור והמקצועי, שנותן גיבוי לעשייה המורכבת הזאת וליזהר שמוביל חזון הלכה למעשה. למדתי מכל מפגש אתכם, מכל ביקור, שיחה וחשיבה משותפת. זה היה מסע מרתק ומרגש כאחד. מאחלת המשך הצלחה!מעתה ועד שנתראה, אני זמינה במייל הפרטי mh.hagit@gmail.com<mailto:mh.hagit@gmail.com>

בהערכה גדולה ותודה,חגית.

 

Tagged with: , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’