מהנעשה בנוע”ם כפר ורדים

[shashin type=”photo” id=”4527″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]יוזמה יפה של קבוצת מדריכי נוע”ם בכפר ורדים יצאה אמש (6 בינואר 2015) לדרך בניצניו של פרויקט  “היכרות עם התושבים הותיקים בכפר”.  תחילתו של הפרויקט במבצע תפוח בדבש לפני ראש השנה, כשהגיעו מגישי השי אל ביתו של אנדריאס מאיר.  הוא קיבל אותם בסטודיו שלו, הראה להם את עבודות האמנות שלו וסיפר על ימיו בארץ, ימיה הראשונים של נהריה שהוא היה בין מקימיה ועוד.  כתוצאה מחוויה יפה זו הם ביקשו להמשיך ולראיין את תושבי הכפר, וזימנו את עצמם לביקור בביתי.

[shashin type=”photo” id=”4977,4968″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”][shashin type=”photo” id=”4969″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

ככל היוזמות היפות של החברים הבוגרים ומקימי נוע”ם בכפר, ואלה שהם כבר בצעו בהצלחה, באה גם יוזמה ברוכה זו ואני מאד מקוה ומאחלת להם ולנו שיוכלו להמשיך בה. כתוצר ניתן יהיה לפרסם את הספורים והחוויות שאספו, במילה ובצילום ב”קולנו”, ואני בטוחה שגם עודד שלומות ישמח לפרסמם ב”כפרניק” או בכל אפיק אחר של המקומונים בכפר.  אני רואה את פירותיו של הפרויקט כאסופה שממנה יוכלו רבים מתושבי הכפר להנות, להתחבר ולהכיר את הותיקים שבינינו שלכל אחד יש ספור מענין משלו. 

לשמחתי פגשתי חבורה חמודה של בני נוער, צעירים שיש להם רצון וחוש לסובב אותם, מעונינים לשמוע, להקשיב וללמוד והיה כיף לבלות במחיצתם את השעות שהקדישו לי.

 

[shashin type=”photo” id=”4978,4972,4981,4980,4970,4971″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

בעקבות שאלותיהם ספרתי על חוויות ילדותי וחיי בהמשך, ביניהן שולבו דברים על איך היו החיים בארץ בעת שגדלתי ועוד. עניתי לשאלותיהם שצצו במהלך הדברים,  והם נחשפו למספר מושגים שבשבילנו הם מובנים מאליהם, אך היה צורך להסביר בכמה מקרים במה מדובר.  תודה לנילי רכזת הסניף על הרגישות לנושא ועזרתה, כשמדי פעם הפסיקה את השיח בשאלה מכוונת על מושג זה או אחר שידעה שאינם מכירים.  מקוה שהדברים תרמו והוסיפו לידע הכללי על העבר ולא רק מספרי ההיסטוריה ….  חשפתי את צמי גם בפן של היצירתיות שבי, עבודות הקרמיקה המפוזרות בכל הבית, כשאני מסבירה ועונה לשאלות על טכניקה ויצירה כיצד איך ומה.  

אני נהניתי מחוויה נפלאה של המפגש עמהם, ויכולה רק לקוות שגם הם נהנו מההיכרות עמי בביתי, כאדם שנראה אחרת מזה שפגשו בבית הכנסת ובמנין.

מאחלת להם ולקהילת כפר ורדים הצלחה בפרויקט החדש ומבטיחה לעזור ככל שיהיה בידי , אם ירצו.

כפי שנראה לי עדין אין לפרויקט לוח זמנים, אבל אם תפנה אליכם נילי אלדר לתאם פגישה עם החבורה הזאת, אני מציעהי שתקבלו אותם בשמחה להנאתכם ולהנאתם, וכולנו נצא נשכרים מכך.

אסתי דוד

 

Tagged with: , , ,
Posted in נוע'ם, ניוזלטר 'קולנו', קהילה
3 comments on “מהנעשה בנוע”ם כפר ורדים
  1. מלאת פרוחי says:

    אסתי, אני יודעת “מהצד השני” שגם המדריכים נהנו מהביקור המפרה בביתך וחזרו עם תחושה שתרמו ונתרמו. יישר כוח.

  2. במבי says:

    נראה שנהנית. העיתון בכלל מאד קריא ונראה מצוין.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’