טקס פדיון הבן למשפחת ברן

מזל טוב לפדיון הבן והנכד – איתמר!

טכס פדיון הבן.

 “שלושה שותפין יש בו באדם: אביו, אמו והקדוש ברוך-הוא”.

ביום שישי לפני כשבוע התקיים בבית הכנסת טכס פדיון הבן של נכדנו הראשון – איתמר, שנולד לבתנו הבכורה נועה.

הטקס נערך בחוג מצומצם של משפחה וחברים קרובים.

לידת בן או בת בכורים מסמלת במידה מסויימת את תמצית היצירה שיוצרת משפחה. הרך הנולד בהיותו בכור מכנס בתוכו תקוות, שאיפות ורצונות של ההורה.

העולם ההישגי והחומרני בו אנחנו חיים לא פעם נוטע בנו הרגשה מוטעית כאילו יש לנו שליטה בעתדנו. החיים מגלים לנו אחרת, ולא פעם נפער פער בין הרצונות והשאיפות שלנו ובין המציאות.

מבחינה זו ה”פדיון” תפקידו לא רק להבליט את הוצאת הילד מרשות אחת והעברתו לרשות אחרת, אלא בעיקר להמחיש לנו שאף על פי שהילדים הם ההישג הגדול ביותר שלנו כהורים וכבני אדם, ההשפעה שלנו עדיין מוגבלת.

אנו פודים את בננו הבכור מהכהן, שליחו של האל ובכך מזכירים לנו ולמוזמנים כי ההישג האדיר הזה של לידת ילד ראשון אינו מובן מאליו. כך אנו מחנכים את עצמנו לצניעות, להכרת הטוב, והכרת התודה על הילד שנולד .

ולך נטלי,

תודה רבה על האירוע המרגש  עד דמעות עבור כולנו- משפחה וחברים, ותודה על כך שבזכותך אנו חווים כל פעם מחדש את ההרגשה “שחזרנו הביתה”.

משפחת ברן.

בשעה טובה ומוצלחת, נולד לנועה ברן בן – איתמר שמו, נכד ראשון לחברינו דורית ואריה ברן. בהגיע איתמר לגיל חודש, ובהיותו בן בכור לאימו הישראלית נועה, ביקשו משפחת ברן לערוך טקס פדיון הבן כמקובל, בקהילה. הטקס הקצר היה משמעותי ומרגש ביותר. בתפקיד הכהנת – הרבה נטלי לסטרג’ר-הכהן, בת למשפחת כהנים כמתבקש. אריה, בתפקיד הסבא, פדה את נכדו ושילם בעבורו כמקובל שווי חמישה סלעים, שהם 100 גרם כסף טהור [כ-202 ש”ח כיום]. סבתא דורית נתנה לבאים דברי הסבר אודות מצוות פדיון הבן – כולנו השכלנו ונתרמנו מדבריה המלומדים. ואמא נועה ניגבה את דמעותיה והתרגשה כהוגן – בניגוד למצופה (: !. יש לציין כי התינוק איתמר, מתוק מיני דבש , לא הראה כל התנגדות לעסקה שנרקמה מעל ראשו, ובכל זאת נידמה כי שמח לחזור לחיק אימו באופן סופי וברור!

ברוך הבא איתמר – בשמחות ובמזל טוב!

בתמונה: סבא אריה , הרבה נטלי עם התינוק איתמר, אמא נועה וסבתא דורית. מזל טוב לכולם!

מצורף בזה טקס הפדיון לעיונכם!

פדיון הבן -איתמר בן נועה

 

Tagged with: , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’