חופות ללא רישום ברבנות

 

חופות ללא רישום ברבנות

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5312823,00.html

התבשרנו במאמר ב-ynet מהבוקר (לחצו על הקישור)  שהרב דובי חיון, רבה של הקהילה הקונסרבטיבית “מוריה” בחיפה, נעצר על ידי המשטרה, לפנות בוקר והובא לחקירה בעקבות תלונת הרבנות בחיפה על שהוא עורך חופות שלא באמצעותה ובאישורה. זאת למרות חוות דעתו של היועמ”ש שאין לפתוח בהליכים פליליים במקרים כאלה.  

תופעת החופות הנערכות בלי אישור הרבנות נפוצה מאד לאחרונה, כשרבים מבין הנישאים אינם מוכנים לעבור דרכה, ונזקקים לעריכת חופות פרטיות כשרות על פי ההלכה. בהעדר חוק נישואים אזרחיים במדינתנו “הנאורה”  שהופכת לחשוכה יותר מדי יום, ובחסות הממשלה הנשלטת בידי חרדים. (ראו הצבעת ראש הממשלה המבישה אתמול  (18/7/201) בכנסת נגד זוגות הומוסקסואליים המבקשים להוליד ילדים באמצעות אם פונדקאית, למרות הצהרתו החגיגית שיצביע בעד.

צדק הרבי חיון כשכתב “איראן זה כאן”!  אנו צפויים להגיע לשם, אם לא נתעורר כולנו: האזרחים החילונים, המסורתיים, הרפורמים וגם אזרחים שהם אורתודוכסים בהשקפתם, שהרבנות והשתלטותה על חייהם האישיים של אזרחי ישראל אינה לרוחם.  ואינם מוכנים לקבל את דרכן של המפלגות החרדיות המאיימות בפרוק הממשלה ומצליחות להעביר דרישות שלא יכירן מקומם במדינה מתקדמת, ואינן מקובלות עדיין על רובם הגדול של אזרחי ישראל. 

כל המבקשים פלורליזם , יהדות ודמוקרטיה בישראל, השמיעו קולכם בכל דרך אפשרית, בטרם יהיה מאוחר מידי.

עופר דוד מביא את התגובה הכל כך ראויה של ח”כ עליזה לביא:

עליזה לביא: * המעצר הבוקר הוא נקודת שפל, מעשה רשעות ואובדן עשתונות מוחלט שיביא את האמון ברבנות לשפל חסר תקדים”

ח”כ ד”ר עליזה לביא (יש עתיד), יו”ר שדולת עם דת ומדינה, ומי שמובילה את החוק לביטול עונש המאסר בגין טקס נישואין ללא רישום ברבנות, התייחסה למעצר הבוקר של הרב דב חיון:

“מעצרו של אדם בגין טקס חתונה היא מעשה רשעות שמשקף אובדן עשתונות מוחלט, ושם את מדינת ישראל בשורה אחת עם הגרועים שבמשטרים. זה שלוש שנים שאני פועלת לבטל את אחד החוקים המבישים ביותר שיש לנו בספר החוקים – אותו חוק המטיל עונש מאסר בגין טקס נישואים כדת משה וישראל, ללא רישום ברבנות. לכל אורך הדרך אומרים לי שאין מה לדאוג כי החוק ולא ייאכף לעולם. והנה הבוקר, במעשה טירוף חסר תקדים נשלף אדם ממיטתו לחקירה בגלל טקס חופה שקיים. עצם קיומו של הסעיף הזה בחוק הוא כתם בספר החוקים, ולכן אני שבה ומעלה התיקון הקורא לבטלו. חוקים מסוג זה הם בדיוק מה שמרחיק יותר ויותר צעירים מהממסד הרבני והם מצביעים ברגליים ומחפשים חלופות ראויות יותר. לא ביהדות הם מאסו, אלא בבירוקרטיה הדתית המסואבת, בכפייה הבוטה, בכוחנות ובניתוק. המעצר הבוקר הוא אחת מנקודות השפל הגרועות ביותר אליה הגיעה הרבנות הראשית, בית הדין בחיפה, והמשטרה שהפכה כלי שרת בידי הקיצונים שבקיצונים.

לביא הוסיפה: “במקום לשאול את עצמם ברבנות מדוע צעירים בישראל, שאוהבים את היהדות, מדירים רגליהם מן הרבנות ולא רוצים לבוא איתה במגע, הרבנות עושה כל שהיא יכולה כדי להמשיך במסע ההתרחקות וההתנתקות מהחברה בישראל. המעצר הבוקר רק יסלים את התהליך הזה. עצוב מאוד שבסמוך ל-ט’ באב דווקא הרבנות הראשית לישראל שוברת את הכלים ומרבה שנאת חינם בישראל. עוד היום אפנה ליועמ”ש שיבחן את חוקיות המעצר ואת השאלה האם הוא עולה בקנה אחד עם המדיניות שפירסם. “

 

 

 

Tagged with: , ,
Posted in טקסים, ניוזלטר 'קולנו', שמחות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’