חגיגות 40 שנה לתנועה המסורתית – 40 שנות חלוציות ומסורת

לוגו חגיגות 40 שנה לתנועה המסורתית

זה היום עשה ה’ – נגילה ונשמחה בו!

40 שנה של חלוציות ומסורת חגגנו לפני שבוע, ביום טו בשבט בכפר המכביה עם מאות רבות של חברותינו וחברינו מקהילות התנועה המסורתית בארץ ובעולם!

יום הכנס של חגיגות 40 שנה לתנועה, תוכנן חודשים ארוכים על ידי וועדת ה-40, והתכנון המדוקדק היה ניכר בכל דבר, גדול כקטן! ליום הנפלא הזה היו שני חלקים:  יום עיון ומסיבת גאלה. ואנו החלטנו לקחת חלק ביום כולו, ויצאנו עם בוקר מקהילתנו  מספר חברות וחברים נרגשים  לכפר המכביה, כדי להשתתף באירועי יום העיון שאליו נרשמנו מלכתחילה.

בעמדת הרישום בכפר המכביה שמחנו לגלות שלמרות שרכישת הכרטיסים לערב הגאלה היתה כנראה איטית מלכתחילה, לא נותרו מקומות וכרטיסים לגאלה.   

יום העיון היה מוצלח מאד כל הנושאים שבהם דנו ועסקו היו מעוררי מחשבה, השראה ורעיונות.  לא פשוט למצוא את האנשים שינחו, יובילו וישוחחו, יהיו מענינים וימשכו קהל, ביום עיון בו מתקימות 16 סדנאות, בארבעה מושבים כשבכל אחד מהם 4 סדנאות המתנהלות בו זמנית.  הבחירה היתה לא קלה,  כי הכל משך וענין, ואם להקיש ממידת הצלחתנו בבחירה, שהיתה מאה אחוז, הרי די בטוח שהיינו נהנים מכל אחת מהאפשרויות. הנושאים המענינים הפאנלים שהורכבו ורמת השיח היו מעל ומעבר לציפיות.

הרבה נטלי משתתפת בפורוםבין סדנה לסדנא, מצאנו עצמינו מתחבקים ונרגשים לפגוש חברות וחברים מרחבי הארץ, מקהילות שבערבה הרחוקה, בירושלים באזור המרכז וגם בצפון כמובן – כולם עשו מאמץ, פינו את היום מכל דבר אחר – ובאו לשמוח על ההישגים הגדולים שיש לתנועה המסורתית בשנות פעילותה בישראל.

כן, ויש גם אתגרים רבים בסוגיות אין ספור – וגם בהם נגעו במושבים השונים: אורחים ואורחות מהתקשורת, האקדמיה, עולם המשפט והפוליטיקה הישראלית באו ונתנו את דעתם בסוגיות הליבה של ישראל. יצאנו עם הרבה חומר למחשבה, וגם עם רצון יתר לעשייה!

מסיבת הגאלה לציון 40 שנה לתנועה המסורתית היתה מרגשת מאד, למרות הקהל הרב שנכח במקום, היתה ניכרת העובדה שחשבו על כל פרט, האותות היפים שבהם נתכבדו יקירי הקהילות, ואחרים, מיקירי התנועה ומהרבנים והרבות, יפים ומאירים ועוצבו ובוצעו בידי אמן מגזרות נייר, הוגשו לכל אחד בידי רבנים ומנהיג התנועה.  נפל בחלקי הכבוד לקבל את האות שלי מידיו של הרב אנדי – מנכ”ל כנסת הרבנים ומנהל שירותי הדת של התנועה המסורתית –  ואכן נתכבדתי.

שמחנו לשמוע מקרוב את דברי יקיר התנועה, מר נתן שרנסקי, אותו אין צורך להציג. דבריו נאמרו בפשטות, בגובה העינים ובחוש הומור נפלא, והיה גם ראיון מענין עם שני יקירי תנועה אחרים: דן שפירו -שגריר ארה”ב בישראל לשעבר ואשתו ג’ולי פישר,שכיום הם תושבי הרצליה וחברי הקהילה המסורתית הוד והדר בכפר סבא.

להקת “שירת מחר” של תנועת נוע”ם הנעימו בשירתם, ונשמעו ברכות כרגיל בארועים מסוג זה.

שמחה ומודה לחברי בקהילה על שזכיתי בשנות חיי אלה להיות יקירת הקהילה של המנין המשפחתי המסורתי של כפר ורדים, ותודות חמות מאד להנהגת התנועה וכל העוסקים במלאכה, על שכה היטיבו בארגון יום נפלא, בעל ערך וממלא רוחנית ונפשית.

להתראות בחג הבא!!!!

בתמונה: הרבה נטלי ביום העיון משתתפת בפאנל בנושא: מסע לתולדות האיבה בין אורטודוקסים (שם גנרי) לבין רפורמים (שם גנרי) אותו הנחה העיתונאי עקיבא נוביק.

מטה: אלבום התמונות מחגיגות 40 שנה.

[telaalbums album=”40 years to Masorti movement _Events”]

Tagged with: , , , , , ,
Posted in אירוע, מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’