חגיגת עשרים למנין המשפחתי המסורתי בכפר ורדים

[shashin type=”photo” id=”7535″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]בהתרגשות רבה, ולאחר עבודה מאומצת של מספר חודשים, שהפכה לאינטנסיבית בשבוע האחרון, הגענו לרגע הגדול בו הוארה סביבת בית הכנסת באור נגוהות והקהל הרב שבא לחגוג עמנו התחיל להגיע.

ארוע מכונן ומרגש לקהילתנו ולחברינו.  השקעתם של החברים, שעבדו סביב השעון בהכנת סרטוני נוסטלגיה מהתמונות הרבות שנצברו במשך השנים, והיה כל כך קשה לברור במה לא להשתמש, הכנת התוכנית לפי ראשי הפרקים: מייסדים, הרב צבי ו”סוכת שלום”, חוג “חלום” ונוע”ם שצמח בעקבותיו, תיקון עולם וחסד של אמת והוקרה לפעילים כיום, הקיפה כמעט את כל העשיה הרבה של המנין שלנו, שבכל עת נושאים חבריו בעול בהתנדבות מלאה.

פגישות המשתתפים הרבים שהגיעו היו מאד מרגשות ומחממות לב. חברים שבאו מרחוק, חברים מהתנועה המסורתית, חברים ותומכים לאורך השנים התקבצו ברחבה המקושטת והמרווחת שלפני בית הכנסת שלנו, התכבדו קלות בתקרובת של אחה”צ כהכנה לבאות.

הטקס התחיל בהקדשת הבנין לקרן המשפחתית ע”ש פאולין ומקס זימר מקליפורניה, אשר תמכה וממשיכה לתמוך במנין המשפחתי כמו במפעלים נוספים בכפר, והסרת הלוט מעל השלט שלצד הכניסה הראשית לבנין. ברך והודה עופר דוד יו”ר העמותה ונינל חייט אשר באמצעותה ובעזרתה אנו זוכים לתמיכה זו, הבטיחה בדבריה המשכיות לתמיכת הקרן. 

לאחר זאת התכנסנו כולנו לטקס המרכזי בתוך בית הכנסת שהיה מקושט בלוחות המזכירים את הלוגו ועליהם שמות בני ובנות המצווה שחגגו את יומם הגדול החל בשנת 1996 ועד 2017.  גם רשימות תורמים, מהארץ ומחו”ל, שאותם אנו מעריכים ובלי סוף מודים.

דברי פתיחה וברכה נשאו סיוון יחיאלי ומנכ”ל התנועה הקונסרבטיבית יזהר הס.  ידידים טובים וחברים ושניהם עוזרים ותומכים בקהילה שלנו לאורך כל הדרך.  אנו אסירי תודה לשניהם על ידידותם ותמיכתם.

כל סרטון פתח פרק בתוכנית, הושמעו דברי ברכה והוענקו תעודות הוקרה לחברים.  הפרק המרגש ביותר היה כמובן הפרק של הרב צבי ברגר שהיה רב הקהילה במשך שלוש עשרה שנים, חביב ואהוד מאד בכפר ורדים.  הוא זה שבעצם התווה את הדרך לקהילה הצעירה כשהגיע לכאן עם אשתו לינדה, לשמש כרב של המנין המשפחתי בכפר, ולצורך הגברת הפעילות המסורתית באזור הגליל המערבי. “סוכת שלום” היא פרי חלומו ועשייתו, וגולת הכותרת. הקשר שנרקם בינו לבין מנהיגי העדות השונות: דרוזים, נוצרים ומוסלמים החיים בסביבתנו חי ונושם עד היום! הרב צבי ולינדה העניקו לקהילה כוסית כסף לקידוש וזכו לתשואות רבות.

תואר של “רב אמריטוס” ותעודה ממוסגרת המעידה על כך הוענק לרב צבי מטעם הקהילה, וכן אלבום תמונות שהוכן מהתמונות הרבות והמשמעותיות שצולמו בתקופת היותו רבה של הקהילה. ואחרון אחרון שמחנו להעניק לו טלית חדשה נתונה בתיק ששמו רקום עליו ומצדו השני הלוגו של שנת העשרים.  הוא התעטף בטלית ובמשך כל הערב לא נפרד ממנה.  הנאום שהכין היה מרגש מאד, והוא קרא אותו בקול רם וברור.  דברי ברכה נשא גם ידידו וחברו הותיק השייח המכובד נימר נימר מחורפיש שכדרכו הפליא את כולם בדבריו ובשפתו.

את הטקס הנחתה הרבה נטלי לסטרג’ר, בחן רב ובחיוכה הנפלא תרמה לכל פרק את הפרשנות הקצרה, ברכה במקומה ואת תעודות ההוקרה לחברים שפעלו בתחומים השונים.

הטקס הסתיים בשירת התקוה, ונפתח האוהל רחב הידים ובו התכבדו האורחים בארוחת ערב טעימה, בכלים נאים ושולחנות יפים ומקושטים.

הרמת כוסית וברכה לקראת השנה החדשה סיימה את הארוע, והחלו עבודות הפרוק. תודה תודה חמה לכל העושים במלאכת ההכנה, התכנון והביצוע. אין ספק שההתנדבות לא פסה במנין שלנו. גאים ושמחים נמשיך ברוח זו לשאת את דרך התנועה הקונסרבטיבית כאן ובאזור.  

ההתרגשות נמשכת גם כעת, לאחר מספר ימים, נעים וחביב לשמוע מאלה שהיו שם עד כמה נהנו מהכל ועד כמה שמחו לחגוג עמנו.

להלן קישור לאלבום של תמונות חגיגת 20 שנה למנין בתקוה שתהנו לראות מעט מצילומי ההכנה לטקס וכל השאר.  בעתיד נפרסם את הקישורים לסרטונים שהופקו ובתקוה שצילמי הוידיאו של הטקס גם הם יהיו למזכרת לדורות הבאים.

https://photos.google.com/share/AF1QipM5knftS1cWegs0aG7pXCOOPWDyM3kmV7q-MfYMbaP_HCz305WXDRBL2yA0J5bqtA?key=WUE0blZTZnZ3VU0wRDJYUURsZjBOb0FkOHFBOERn

ובברכת שנה טובה ומאושרת לכולם

 

 

Tagged with: , ,
Posted in המנין המשפחתי המסורתי, ניוזלטר 'קולנו', קהילה, שמחות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’