המסע של עופר ועינת נמשך

[shashin type="photo" id="4144" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]11 בספטמבר קינאי – Kinai. היום נוסעים לקינאי Kinai  – העיר (עיירה) שעל שמה נקרא כל המפרץ.

סוף הטיול המאורגן מתקרב. בבוקר עד התארגנות הקבוצה ירדנו מהקמפ לטייל בשפל. הקמפ נמצא על צוק מדהים ממנו רואים בימים בהירים את ההרים של "טבעת האש" (הרים וולקנים פעילים).

[shashin type="photo" id="4708,4707" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

בקינאי מורגשת ההשפעה הרוסית, ובסיור אנחנו מגיעים לכנסיה רוסית קטנה, כרגיל הכי… (צפונית, מערבית, עתיקה…) שמורגשת בה השפעה יהודית.פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בהפרדה בין נשים לגברים גם מהסבר הכומר (הנשוי).

[shashin type="photo" id="4706,4705" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

למחרת יום גשום, הולכים לטייל ולראות קצת עיר. נכנסים למרכז  המבקרים, לא מזמין ולא נעים במיוחד (תופעה חריגה), ממשיכים לחנות ה-quilt המקומית, שלל הבדים והצבעים מעורר קנאה.

[shashin type="photo" id="4755,4754" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

[shashin type="photo" id="4704,4703,4702" size="small" columns="3" order="user" caption="y" position="center"]

מסיבת הסיום וערב פרידה potluck, "נאומי פרידה" סיכומים, בדיחות שירים.

ו…נגמר.

12.9 – 15.9 נסיעה להיינס

12.9 – בשעה שבע בבוקר, אור ראשון ואנחנו נוסעים לבדנו בלי הקבוצה שממנה נפרדנו, בדרכנו ל- Tok, תחנתנו הראשונה לקראת החזרה לארה"ב ש"למטה". היום מתעורר יחד איתנו והעצמאות בדרך נעימה. כנראה שזה הזמן בו מתעוררות גם חיות הבר, כי בצד הדרך רואים 3 מוסים (שוב נקבות). לפנינו יום נסיעה של הרבה שעות  (470 מייל) אבל הנופים מדהימים. מאז שיצאנו לדרך לפני שלושה שבועות, השתנו צבעי הנוף ורואים המון צבעי זהב ואפרסק בנוסף לירוק. התחושה היא כמו לנסוע בתוך תמונה.

[shashin type="photo" id="4760,4761,4763,4762" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

מגיעים ל-Tok אל הקמפ בו בו שהינו שלושה שבועות קודם לכן. הפארק ריק, מצאנו הודעה כתובה "השאירו שיק במעטפה, בחרו לכם מקום, קוד ה WI-FI…" . תחושה מוזרה ולא נעים לנו לחנות שם לבדנו. יצאנו לחפש קמפ אחר, שמצאנו בו זוג נוסף מהקבוצה. גם הם בחרו לעבור לקמפ זה כי לא היה להם נעים לבדם. גם הקמפ השני ריק ברובו. תקופת החופשות הסתיימה, וקמפים רבים פשוט סוגרים שעריהם לקראת החורף.

13.9 – לפנינו שוב יום נסיעה ארוך, אומנם רק 440 מייל, אבל רובם בשטח קנדה, שם הכבישים פחות טובים, והנסיעה איטית יותר. "קופצים לתוך התמונה" ומתחילים בנסיעה. למזלנו הכבישים יחסית ריקים, והנסיעה מקסימה. באמצע שום מקום על הכביש הולך לו לאיטו מוס זכר. ממש מרגש.

[shashin type="photo" id="4765,4766" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

כצפוי הכבישים בקנדה לא משהו, בחלקם אף לא סלולים והנסיעה איטית על דרכי עפר.

[shashin type="photo" id="4767,4768,4769" size="medium" columns="3" order="user" position="center"]

הכניסה בחזרה לארה"ב במעבר הגבול בכביש שמוביל להיינס (שם נעלה על המעבורת) מלווה בהסבר ותחקור ארוך מריינג'רית משועממת לגבי קניותינו באלסקה וקנדה, (יש איסור על קניית פרוות קרניים עצמות וכד', אלא בהיתר מיוחד), וכן כל חוקי שמירת הטבע. ועוד מספוריה "במייל הרביעי נראה קקי של דוב", הוא לא חיכה לנו.

הגענו להיינס, עיירת דייג מקסימה, שקיעה מדהימה ותאורת ההרים מצדו השני של המפרץ מענגים את הערב. פגשנו זוג נוסף מהקבוצה, שיפליגו אתנו במעבורת. טיול קצר למעגן הסירות מגלה לנו שגם כאן (חור מכל הבחינות) יש רופא שקשור בדרך זו או אחרת לישראל.

למחרת, עוזבים את הקמפ, טיול לאורך המפרץ מגלה לנו חלק נוסף של העיירה,  פארק מקסים שנמצא ליד אגם  chilkut lake. זכינו לראות שני דובים, האחד דג את ארוחתו והשני בדהרה לאורך המפרץ שנמצא בשפל, וכן אוסף נכבד של נשרים ("את נוצותיהם אסור להרים…" הריינג'רית).

[shashin type="photo" id="4770,4757,4756,4758" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

[shashin type="photo" id="4771,4772,4773,4774,4775" size="medium" columns="3" order="user" position="center"]

נותרו לנו שעות ספורות להגעת המעבורת. קופצים למרכז ה"עיר".  עוצרים ליד חנות עליה רשום "Forget me not". שווה כניסה. ולידה בית מלאכה לייצור טוטמים, כאלה ראינו המונים אבל מעולם לא ראינו כיצד מגלפים אותם. בחנות אנחנו פוגשים את דבי, אשה חביבה שעובדת כל החורף בצורפות כסף ובתקופת הקיץ מוכרת את יצירותיה ויצירות אחרות המיוצרות באיזור.

נפרדים ממנה ופוגשים את מאור, בחורה שהגיעה בעקבות האהבה לגור בהיינס (הרופא מהפסקה הקודמת).

[shashin type="photo" id="4776,4777" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

ותמונה אחרונה, בתור לעליה למעבורת בה נשהה 5 ימים.

[shashin type="photo" id="4778" size="medium" columns="1" order="user" position="center"]

Tסומן בתגיות: ,
פורסם בקטגוריה חברים משתפים, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"