הודעות לקולנו לשבת פרשת ויגש

 [shashin type=”photo” id=”5380″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]הודעות משולחנה של הרָבָּה נטלי

 

 

 

 

[shashin type=”photo” id=”4634″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]…..וראה מזל קשת בטבת…”[אוצר המדרשים] – מזל טוב למשפחת דוד המורחבת להולדת הנכדה והנינה, strong>קשת בת לעמית ויונתן, אחות למיכאל, שי ואליה. (התינוקת הזו עטופה בכחול!!!!!). הרבה שמחות ונחת ליו”ר הקהילה שלנו, סבא עופר, ולסבתא עינת וכמובן לסבא-רבא מיכה וסבתא-רבה אסתי! 

[shashin type=”photo” id=”4682″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

[][shashin type=”photo” id=”5025″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”] ‘מעברים’ -התוכנית לבני ובנות מצווה: – נותרו מקומות בודדים למחזור השני לבני ובנות מצווה שנולדו בין פברואר למאי. המפגש הראשון בשבוע הבא, יום שישי ה-13/1/17, בשעה 13:00 בבית הקהילה. להרשמה ופרטים נוספים ניתן לפנות לרָבָּה נטלי לסטרג’ר במייל או בנייד.

להלן קישור לתוכנית: מעברים – התוכנית שלנו לבר/בת מצווה *** חילופי הנהגה במוסדות התנועה***

האסיפה כללית השנתית של התנועה התקיימה השבוע במודיעין, וכן בחירות לתפקידים ביצועיים בהנהלת התנועה. ומעתה גם לקהילה שלנו יש נציגים בחלונות הגבוהים בירושלים!

ליו”ר החדשה של התנועה המסורתית נבחרה סופי פלמן-רפלוביץ -חברת הקהילה בחנתון.

סופי עלתה לארץ מגואטמלה בגיל צעיר עם משפחתה, ועם הגיעם לארץ הצטרפוו בקהילת הוד והדר בכפר סבא. התחנכה בתל”י הוד השרון, והיתה פעילה מאוד בתנועת הנוער נוע”ם. לסופי תואר ראשון בריפוי ועיסוק. בין השנים 2001-2005 כיהנה כשליחה חינוכית מטעם USY (תנועת הנוער של התנועה הקונסרבטיבית) בחוף המערבי של ארצות הברית ובין השנים השנים 2012-2014 התגוררה בשיקאגו וכיהנה כשליחה מרכזית של הסוכנות היהודית במערב התיכון של ארה”ב.סופי מתגוררת עם בן זוגה שחר ושלושת ילדיהם בקיבוץ חנתון, והיא אחראית על החינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ. אנו מאחלים לה הצלחה רבה!

לתפקיד יו”ר ועדת כספים, נבחר חברנוו יו”ר הקהילה שלנו , עופר דוד:

עופר נשוי לעינת, אב לעמית, עדי ועומרי. עד השבוע היה סב לשלשה נכדים: מיכאל שי ואליה, ובמהלך הישיבה שהתקיימה במודיעין התבשר עופר כי הפך לסבא בפעם הרביעית. עם תום ההצבעות הצטרף לעינת ולבתו עמית וחתנו יונתן לחגוג את הרחבת המשפחה!

הידעתם שעופר הוא בוגר הפקולטה להנדסה כימית בטכניון ובית ספר למנהל עסקים באוניברסיטת חיפה וקורס פיקוד בכיר של צי ארצות הברית ברוד-אילנד? הוא גם  אלוף משנה במילואים בחיל הים מאז 2003. עבד במספר מפעלים בארץ ובהקמת פקולטה להסבת מהנדסים לקציני ים בציי סוחר בעולם, באתיופיה (2011-2014). עובד כעצמאי בתחום ניהול תפעול וייעוץ אסטרטגי. חבר בקהילת המניין המשפחתי בכפר וורדים מאז 2013 ויו”ר (בפעם שניה) מאז 2014. פעיל ב”לימוד גליל” ואף השתתף בחנוכה האחרון בלימוד אנגליה חוויה עוצמתית לדבריו.

תודה לך עופר על הנכונות להמשיך ולהתנדב למען הקהילה כיו”ר מסור , ולמען התנועה המסורתית כיו”ר ועדת הכספים .

את יתר המינויים תוכלו למצוא בקישור הבא: http://www.masorti.org.il/page.php?pid=35

צום עשרה בטבת – יום הקדיש הכללי, יחול ביום ראשון הקרוב. תחילת הצום בעלות השחר, וסיומו עם צאת הכוכבים, ב- 17:29.

צום העשירי בטבת הינו אחד מהתעניות הקשורים באופן ישיר לחורבן ירושלים [יחד עם י”ז בתמוז וט’ באב].  יום זה מציין את תחילת המצור על ירושלים על ידי נבוכדנאצר מלך בבל בשנת 588 לפנה”ס, והעיר חרבה כשנה וחצי מאוחר יותר:

וַיְהִי בִשְׁנַת הַתְּשִׁיעִית לְמָלְכוֹ בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ בָּא נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל הוּא וְכָל חֵילוֹ עַל יְרוּשָלַיִם וַיִּחַן עָלֶיהָ וַיִּבְנוּ עָלֶיהָ דָּיֵק סָבִיב…” [ירמיהו, נב, ד’].

 

עם קום המדינה, ביקשו ראשי המדינה לקבוע את יום השואה בכ”ז בניסן כנהוג עד היום, אך הרבנות הראשית התנגדה נחרצות לאור העובדה כי לא נהוג להספיד ולהתאבל בחודש ניסן – שהינו חודש הגאולה. אחת הפשרות שהוצעה ע”י הרבנות הייתה לקבוע את יום השואה יחד עם צום עשירי בטבת ולהפכו ל – “יום הקדיש הכללי”, וכך יתאפשר לקרובי הנספים בשואה לנהוג ביום זה כיום השנה, כעין יארצייט של הנפטרים, ולהדליק נרות לעילוי נשמות הנספים. ואכן מאז ועד היום, נהוג במרבית בתי הכנסת להוסיף “אל מלא רחמים” לזכר קדושי השואה. נציין רק שעם השנים הפך “העשירי בטבת ויום הקדיש הכללי” ליום המצוין כמעט רק במערכת החינוך הממ”ד. עמדת הרבנות הראשית שלא להתאבל ביום השואה הממלכתי הנהוג בחודש ניסן, לא התקבלה גם ע”י התנועה המסורתית , להיפך: זו הנהיגה בשנים האחרונות, בהמשך לפסיקתו של הרב פרופ’ דוד גולינקין – נשיא מוסדות שכטר, יום תענית ציבור ודווקא ביום השואה הממלכתי, בכ”ז בניסן. וביום זה נוהגים בקהילות התנועה לומר קדיש לזכר הנספים שיום ומקום קבורתם לא נודע.

מצ”ב תשובתו המרתקת של הרב פרופ’ דוד גולינקין: יום השואה- תענית – תשובה מאת פרופ הרב גולינקין

שיעור פ”ש ומדרש– לפרשת ויחי, בהנחיית הרָבָּה נטלי, יתקיים ביום רביעי הבא, 11/1/17, בשעה 20:00 . פרשה זו המסיימת את ספר בראשית, מביאה את ברכתו של יעקב לבניו לפני מותו. הזדמנות נדירה להבין את אופיים של בני ישראל, ולגלות את מי מייעד יעקב אבינו להמשיך ולהוביל את המשפחה המורחבת לאחר הסתלקותו . בואו בשלום!

 

 

Posted in משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’