הגיגים על שקורה ברשתות החברתיות

[shashin type=”photo” id=”4662″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]לא היה בקולנו האחרון לפרשת “ויחי” כל ציון לארועי השבוע שעבר, כי היה צורך לחשוב, כי לא היה אפשרי להגיב……

שופטי בין הדין הצבאי קבעו שהחייל אלאור עזריה אשם בהריגה. ומיד נשמעו כשם שזה היה לאורך כל הדרך, האשמות קולניות וצורמות נגד התקשורת, מפקדי הצבא החל מהרמטכ”ל ועד אחרון מפקדיו הישירים של החייל, השופטים וכמובן השעיר לעזאזל הקבוע: “השמאלנים”. המטרה אחת, לפסול בכל מה שעוד פועל כסדרו במדינת ישראל, צה”ל ובית המשפט. המשתמע מההאשמות הוא שכולם “חוטאים” ורק החייל שנשפט הוא “השה התמים”.

וראו מי בא לתמוך בו נגד אושיות הסדר והמשפט? ארגון “להבה” ו”לה פאמיליה”. שניהם ארגונים שאין להם מקום במדינה מתוקנת. ומי לא יכול היה לעמוד מנגד? מי שבא לתמוך בחייל תמיכה מהלב, אביו של חבר חייל שנמנע ממנו להתיצב שם, לא יכול היה לסבול את המסרים המעוותים ונטש את המקום עם דגלו.

קשה לראות את מה שקורה לנו כאן במדינה שלנו. השנאה מעבירה אנשים על דעתם, ממש מדאיג לקרוא את מה שנשפך ונמרח בפוסטים של הרשתות החברתיות. היכן ערכי הדמוקרטיה? היכן היסוד החשוב ביותר שלה חופש הדיבור? כך עוד נגיע חלילה לימים שכבר לא נהיה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

חשיבה ישרה והבעת דעה לגטימית מוקעות שם כ”בגידה ובוגדים” גם אם הם מטובי אזרחינו; כאלה שכל המחרפים אינם מגיעים אף לקרסולי רגליהם. השנאה משמשת אותם כאילו ניתנה מסיני. בשפה עכורה ועילגת שאין לה מאומה עם מוסר והגינות או מילת תודה לכל מי שעדיין עומד בפרץ. באיוולתם מעזים לקרוא בוגד לעתונאי עתיר מעשים כבוד וידע על שהוא מדווח אמת כפי שהיא נראית לו…..

אכן לא מעט שגיאות נעשו לאורך דרכו של עזריה מאז ירה את היריה האומללה. אך מי שגרם לו הכי הרבה נזק הם קודם כל הפוליטיקאים, מגדול ועד קטן שהעזו בציניות מדהימה לתמוך במעשהו של החייל כעוורים עוד בטרם נחקר הנושא, והצעקנים למיניהם שמילאו את דפי הפייסבוק והתקשורת בהצדקת מעשהו. בלוחמנות הזאת שבה ניסו לשכנע את כל ישראל שאלאור עזריה הוא הבן של כולנו כמעט מציל ישראל. ולא כך!

אינני יודעת מדוע עשה החייל את המעשה בניגוד לכל הוראות הפתיחה באש וטוהר הנשק עליהם מתחנכים חיילי צה”ל, האם באמת חשב שחבריו בסכנה או שיצר הנקמה הניעו, ולא לי לשפוט! אני רק בטוחה שאילמלא החינגה הגדולה שקמה סביבו, יש להניח שהדברים לא היו מתגלגלים להיכן שהתגלגלו. מאותו רגע שפוליטיקאים ואנשים מצבע פוליטי כזה או אחר ניסו “להכשיר את השרץ” בנגוד לכל הגיון משפטי ומוסר יהודי, להפוך חייל ששגה לגבור לאומי, היה ברור שלא יהיה מנוס מהדרך ומהתוצאה. 

מעשה הנבלה והזוועה של המחבל שהשתמש במשאיתו לביצוע הרצח בירושלים. הלב בוכה על 4 הצעירים שנקטלו בדם קר, מתוך שנאה אוילית, לאורה מתחנכים דורות שלמים של ילדים ונערים. אך גם כאן  נתגלתה שוב הקלות הבלתי נסבלת של השמוש בפוסטים ברשתות החברתיות. ולא למטרות נעלות. טרם יבש הדם ואיש עדיין לא הבין מה בעצם קרה תוך 25 השניות של המתקפה הרצחנית וכבר נמצא מי שמיהר לכתוב שחיילי צה”ל ומפקדיו לעתיד מבה”ד 1 ברחו ולא חתרו למגע…. ושזה קרה בגלל המשפט של אלאור עזריה שכאילו חיילים פחדו לירות וכדומה….           

לאחר חקירה התברר שהיו מספיק חיילים שגם חתרו למגע וגם השתמשו בנשקם בשקול דעת, ויחד עם אותו אזרח שירה חיסלו את המחבל בטרם עשה נזקים נוספים, שבחוכמה רבה ניתנה הוראה לכל החיילים לתפוס מחסה ושבעצם כלל לא ברחו…. יש להניח שאלמלא כן, היתה התקרית הנוראה הזאת מסתיימת במספר רב יותר של חיילים פצועים והרוגים מירי כוחותינו.

אז להבא בני אדם דעו שהמקלדת המשמשת לכתיבה ברשת החברתית היא נשק לכל דבר! אל תשתמשו בה אלא אם חקרתם את הנושא ויודעים על מה אתם מדברים. אל תצאו בהאשמות והצהרות שוא (לפוליטיקאים שבכם ההצהרות הציניות רק מזיקות! וגם לצבור הרחב) ואל “תרכבו” על כל מקרה סתם כי בא לכם או כדי להאדיר את שמכם.  

אסתי

 

Tagged with: , , , , , ,
Posted in דבר העורכת, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’