הגיגים על דו קיום?!

[shashin type=”photo” id=”5047″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”] בחדשות ערוץ 10 השבוע שודרה כתבה שלדעתי היתה מצערת במיוחד,  וקרובה אלינו. אני מעלה דברים מהפייסבוק, לטובת אלה שאינם חברים ברשת החברתית.

“בחטא נולדה וכנראה גם בחטא מתנהלת, והכוונה היא לגבעת האורנים שבפאתי מעלות תרשיחא ועל גבולה של כפר ורדים, ושכונת המגורים הרוויה הנבנית עליה. גבעת האורנים היתה פיסת טבע יפה שבה צמחו עצים רבים ושונים, וחיו בה בעלי חיים ששרדו אך חלקם הולכים ונעלמים. מקום בו יכלו התושבים כולם, ערבים ויהודים לטייל, להתבונן ולהנות ממתנתו של בורא עולם.

מלחמה נואשת של תושבי כפר ורדים, שרצו לשמור על הפינה היפה, עברה בכל הערכאות המשפטיות, אך יד כרישי הנדל”ן ותומכיהם ברשות המקומית המדוברת גברה. הפסיקה האחרונה היתה בעד הרס הגבעה, ואם כי הוטלו מספר מגבלות על גובה הבנינים המתוכננים, אומרת השמועה שבכוונת הבונים להתעלם מכמה מהן. אני מודה שאיני מצויה במה שקורה שם על הגבעה שהיתה ירוקה ויפה והפכה לשממה לבנה של קירטון, שעליה מוקמת בצפיפות שכונת מגורים של עיר המוגדרת מעצם שמה כעיר מעורבת. 

[shashin type=”photo” id=”5049″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”center”]
הדירות נמכרות במחיר שהוא יחסית נמוך גם בפריפריה הרחוקה, ויש כנראה גם קונים לא מעטים. חלקם כאלה המעונינים להחליף מגורים גדולים בדירות קטנות יותר, חלקם בודאי גם רואים את הערך הנדל״ני של השקעה בדיור שבודאי יעלה ערכו בעתיד, ומסבות כאלה ואחרות, אך בסביבה בה חיים בני שני העמים, ערבים ויהודים ביחסי שכנות מעולים שיכולים לשמש דוגמא לדו-קיום שהוא כה חיוני לכולנו כאן בארץ הזאת, ממשיך חטא הפיכת הטבע ומגיע גם אל האדם. כנראה מונעים במכוון משכנינו הערבים לקנות דירה בפרויקט הזה. אם להתיחס לכתבה המקוממת ששודרה אמש בחדשות ערוץ 10, בה מפרטים בני הזוג איהאב וקייטי, שגרים בשכירות במעיליה את דרך היסורים שהם עוברים כשמסרבים למכור להם דירה בשכונה החדשה, אי אפשר שלא לכנות זאת אלא חטא, והפעם זה חטא הגזענות! 

משפחה מעורבת, אזרחית הולנדית ואזרח ערבי ישראלי, וילדיהם אינם זכאים לרכוש בית לעצמם במדינת ישראל! שניהם אנשים מן הישוב, חרוצים ועובדים קשה, מחפשים להם בית בישוב מעורב ונמנע הדבר מהם כנראה רק בגלל היותו ערבי. בושה וכלימה לכל מי שנותן יד לאפליה זו, ועצב רב לכל המאמינים בעתידה של מדינת ישראל, שבה חיים שני עמים שיש בידם לבנות חברה מתוקנת בה יש כבוד הדדי וזכויות שוות לכולם.

לא מקובלת עלי תשובתו של ראש העיר מעלות בכתבה, שמבקשת לטאטא את הבעיה אל ״מתחת לשטיח״, מבלי להציע אף אפשרות שיבדוק את הדברים ובמקום זאת סונט בכתבים על שאינם באים לצלם ולהראות עד כמה יפה עירו…..ותגובתם של אנשי המכירות, כוחנית, מאוסה ושקרית עוד יותר ולא מן הכבוד להתייחס אליה כלל. 

כאבתי את כאבו של איהאב, שבדרך שקטה ובנימוס רב דיבר, לא התפרץ אל מול העולבים והעוול שגורמים לו, ורק הוכיח בכך איזה אדם חיובי הוא ועד כמה יוסיף ויתרום לכל שכונה בה הוא ומשפחתו יתגוררו. 
אך על מה נלין, כאשר ראש ממשלתנו זכה בבחירות תוך ניצול ציני של רגשות עכורים כלפי חלק מאזרחי מדינת ישראל, מה ניתן כבר לומר על סתם מתווכי נדל״ן שחוטאים בגזענות. ״אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו איזובי הקיר״.
אין ארזים בספור הזה, ויש כאן משהו שהוא נמוך יותר מאיזובי הקיר. שילוב גרוע עד מאד.

מדהים גם השקט ברשתות החברתיות, ציפיתי שכבר הבוקר יגיבו כל אוהבי האדם שבנו בקול גדול.”

אסתי דוד

Tagged with: ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’