הארוע הראשון של “שבת תרבות” בקהילה

[shashin type=”photo” id=”4983″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”] ביום שבת האחרון ארחנו במסגרת “שבת תרבות” את האימאם סמיר עאסי לשיחה במניין המשפחתי. כששים איש באו לשמוע את האיש המרשים הזה ונדמה לי שלא התאכזבו. האימאם, העומד בראש מסגד אלג’זאר בעכו שהוא השלישי בגודלו בישראלאחרי אלאקצה והמסגד בחברון, שיתף אותנו בחוויה של המגורים בעיר מעורבת, באחריותו לשמירה על כבוד האדם, ועל כך שזה לגביו ערך עליון בתפיסתו כמוסלמי. הוא טען כי התנועות הקיצוניות מהוות רק כ-10% מן האיסלם, ושאר המאמינים אינם קיצונים, וסימן אתגרים העומדים לפתחנו.

זו הייתה רק התחלה של שיח, האימאם הזמין אותנו לביקור אצלו במסגד אלג’זאר ואני מקווה שנרים את הכפפה ונממש זאת בקרוב.

נכחו גם האימאם הקודם של תרשיחא זכי אבו האשם, ואיברהים, אחד משני המועמדים לתפקיד האימאם הבא.

להלן כמה תגובות של משתתפים במפגש:

“תקשיבו! 
אימאם ממסגד בעכו נתן הרצאה על האיסלאם בבית הכנסת של המניין המשפחתי היום (שבת) בשעה 13:00 בצהריים.
איזו אישיות מדהימה וחיובית.
הלוואי שתמיד תהיה לי הזכות לקחת חלק בפעולות שכאלה, שהן פרי של שיתוף פעולה וקרוב לבבות!”

 

“היום היתה שיחה בבית הכנסת(!!) של המניין המשפחתי בכפר ורדים, עם האימאם של מסגד אלג׳זאר מעכו, סמיר עאסי. האיש הזה כל כך מהמם שאני מברכת על הרגע שלא הסכמתי לנסוע לשום פעילות השבת בידיעה שאני עשויה לפספס את זה. כבר מבעוד מועד הרגשתי שזה הולך להיות מעניין.
הוא דיבר בנועם, בחוכמה ובחן בלתי נדלה על האיסלאם, על יהדות, נצרות וכל היתר. הוא דיבר גם על דאעש ואלקעידה, על הכוונה של שאהיד באיסלאם, על הטבח בבית הכנסת בירושלים, על אדמות, על בני אדם ועל השכן היהודי שלו.
כשישבתי שם מרותקת לנימתו הנינוחה והשקפת עולמו הקסומה באופן מופתי, ראיתי שהאיש הזה הוא לגמרי שליחות בעולמנו הנוכחי. מוכרחה!! להיות בעוד מפגש איתו ולהסריט את הנאום הזה, מה שלצערי לא התאפשר לי בבית הכנסת השבת. רק ככה אפשר להגיע להבנה, רק ככה נוגעים באנשים. דרך הלב ולא דרך השטחים. 
אתם מכירים את הרגע הזה בריב עם בן זוג שאתם מבחינתכם צודקים ולא מעניין אתכם כלום? לצערי כך הייתי במערכות יחסים בעבר. וכשהציעו לי להניח רגע לצדק ולנסות לפתור עכשיו, בהווה, לשפר את האווירה, כעסתי כי רציתי צדק ורציתי לשמוע סליחה ושאני בסדר. היום אני יודעת שאני בסדר. כשאני צודקת וגם כשאני טועה. אני תמיד בסדר. לכן אני לא מחפשת לריב. כי כך או כך, זה תמיד בסדר.
כך גם החיים שלנו בדו הקיום הזה שפעמים רבות עוד מתקשה להתקיים. אנחנו חשים שאם הצד השני מאמין אחרת, אז אנחנו לא בסדר. וההיפך. אבל לאמיתו של דבר, כל אמונה היא יפה. וכל דת בבסיסה, היא לטובת החיים ולא נגדם. היהדות, האיסלאם וכל שאר הזרמים. בבסיסם, הם מקדשים את החיים. הבאסה היא כשמגיעות הפרשנויות. פה האנושות מאבדת את זה…
תודה לסמיר על החידוד של הדברים, על השקיפות ועל פתחון הלב. רק ברגע שהאנשים הנכונים יעמדו בעמדות הנכונות, נוכל להתקדם, נתקרב לפתרון. כי כמו בכל מערכת יחסים: כשכל אחד מסביר יפה את הצד שלו, אנחנו מבינים שסתם אכלנו סרט. ומשלימים.
לחיי ההשלמות, ההבנות והקבלה.
ומי שעוד לא מבין על מה אני מקשקשת ומה זה כל השטויות האלה והם ואנחנו והם ואנחנו, בואו לפגוש את סמיר עאסי ואנשים נוספים בארץ ובעולם, שבעין לעין מסבירים יותר ממה שכל מהדורת חדשות אי פעם תצליח.
תודה, תודה, תודה מכל הלב לאבי Avi Novis-deutsch הרב המיוחד ביותר של בית הכנסת על היוזמה המדהימה הזו, תודה לאנשים שהגיעו מהכפר ומתרשיחא ומעוד ישובים יהודים וערבים, שזה היה חשוב להם להיות שם ותודה לאימאם שאשכרה הגיע. רק בשביל להחליף כמה מילים. באמת… כל הלב נפתח לי לרווחה.

היה לנו העונג היום לקחת חלק במפגש שהתקיים בכפר ורדים עם האימאם סמיר אעסי_אימאם מסגד אלגז’ר השלישי בגודלו בארץ.
איש מיוחד שלימד את כולנו מהי שותפות ודו קיום אמיתי, בנועם הליכותיו שכבשו את הקהל .
השיחה נסובה על איסלם, דעאש, אלקעידה.
תודה מיוחדת לאבי נוביס על האירוח במניין המשפחתי

Tagged with: , , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’