דבר הרבה נטלי לקראת הנסיעה

[shashin type="photo" id="7387" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]חברות וחברים,

בעוד כמה ימים אפליג אל מעבר לים, למסע בן שבועיים ומחצה בארה"ב ואירופה. כמה תחנות למסע זה, ורציתי לשתף אתכם בהן:

התחנה הראשונה: פרוייקט רב שיח

זכינו וקהילתנו נבחרה להשתתף בפרוייקט לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, תוכנית בשם "רב שיח".

תוכנית רב שיח הינה מיזם משותף של התנועה המסורתית ומשרד התפוצות. התוכנית החלה לפעול לפני שנה בקרב 20 קהילות בתנועה. מיותר לציין כי השותפות בין התנועה המסורתית למשרד ממשלתי היא חסרת תקדים והלוואי וזו בשורה לעוד מיזמים ושותפויות עם המדינה.

מטרת המיזם הינו חיזוק קשרים של הקהילה שלנו בכפר ורדים עם קהילות בתפוצות,  על מנת להעמיק את קשרי הקהילה עם קהילות מסורתיות בתפוצות, קשרים שיהיו מבוססים על פיתוח שיח חוצה אוקיינוסים, פעילויות מקבילות ומשותפות ועוד.

לצורך יצירת הקשרים הראשוניים, ובניית תוכניות עתידיות משותפות, אני מתוכננת לבקר בשתי קהילות מסורתיות בניו גרזי, ובכל אחת מהן מתוכננים מפגשים עם חברי הקהילה לצד חברי הצוות והרבנים. מזה שבועות ארוכים שאנו מתכננים את המפגשים הללו, ונראה כי בשתי הקהילות מתרגשים לקראת המפגש והאפשרות ליצירת 'קהילה אחות' בגליל, בכפר ורדים.

הקהילות הן:

  1. קהילת שומרי אמונה בראשותו של הרב דיויד גריסטיין, במונט-קלייר שבניו גרזי.תוכלו להתרשם מן הנעשה בקהילה זו בקישור הבא: https://www.shomrei.org
  2. קהילת עדת שלום, גם היא מניו גרזי, במוריס. רב הקהילה הינו הרב משה רודין. תוכלו להתרשם מן הנעשה בקהילה זו  באתר הקהילה: http://adathshalom.net

התחנה השנייה: בולטימור – הכנס השנתי העולמי של הרבנים והרבות של התנועה הקונסרבטיבית

כ"כ, אשתתף בכנס איגוד הרבנים הקונסרבטיביים [RABBINICAL ASEMBLY], לראשונה כרבה מוסמכת. נושאים חשובים עומדים על סדר יומנו כרבני קהילות בעולם, וזו הזדמנות ללמוד יחד, להחליף דעות ולעצב מדיניות בנושאים שהמציאות מציבה בפנינו, אם בארץ ואם בעולם. גם אנחנו זקוקים ללמידה, ולהעצמה ולעצה.  כנס זה נועד לענות על צרכים אלה, אני מקווה שאכן כך יהיה.

התחנה השלישית: מסורתי UK

בדרכי חזרה ארצה, אשתתף כמרצה אורחת ביום הלימוד השנתי לנשים של התנועה המסורתית באנגליה. יום העיון יתקיים בלונדון תחת הכותרת "זכויות נשים הן זכויות אדם", נושא שנתפר כאילו בשבילי, כך שמעבר לסיפורי האישי ולמסע שהביאני עד הלום, התבקשתי לשוחח על שלל סוגיות העומדות על סדר יומנו הציבורי בישראל, והנוגעות ישירות לנושא הכנס.

לסיכום, אני תקווה כי מסעי הראשון כרָבָּת הקהילה יצלח, וייפתחו לנו הזדמנויות להעמיק שורשים גם מעבר לים, שנוכל להביא את בשורת המניין המשפחתי גם למוריס ומונט-קלייר שבניו ג'רזי, גם ללונדון וברוקלין, וניזכה  לחברויות חדשות, שיחזקו את המעורבות שלנו בסוגיות הנוגעות ליהדות ארה"ב, ומאידך, נצליח להביא את איכויותיה של החברה בישראל, את עוצמתה של המדינה גם למי שמרגישים כי היא רחקה מיהודי התפוצות זה מכבר.

ובינתיים, אתם כאן, תשמרו על הבית,

שבת שלום,

הרָבָּה נטלי

 

Tסומן בתגיות: , , , , , , , ,
פורסם בקטגוריה משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו', קהילה

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"