ברכות לג’ודי גולן על זכיתה בפרס טאגר

[shashin type=”photo” id=”5123″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]הננו שמחים לברך את חברתנו ג’ודי גולן על זכייתה בפרס טאגר לחקר הגנאלוגיה היהודית.

לפני מספר חודשים הרצתה ג’ודי הרצאה מענינת ביותר על הממצאים שגילתה במחקר שערכה בארכיונים ישנים בפולין, שם מצאה רישומי נישואין ולידות של הקהילות היהודית במספר ערים מדינות או נסיכויות באיזורים ומחוזות שהיום מרכיבים את פולין, אך היו בעבר עצמאיות (ומכאן ריבוי הארכיונים).  

הועד המנהל של של IIJG הודיע השבוע על הזוכות בפרסי טאגר TAGGER’  על מחקרים מקוריים שעדיין לא פורסמו בגנאלוגיה יהודית:

דר’ קמילה קלאודזינסקה מפולין, זכתה ב- 5,000 $ ארה”ב  על עבודת הדוקטורט שלה משנת 2012 בנושא  “גנאלוגיה מודרנית של יהודי פולין” 

וגברת ג’ודי גולן מישראל זכתה ב- 2,000 $ ארה”ב על עבודתה בנושא “לקרוא בין השורות: גילוי הסטוריה יהודית בארכיונים ישנים בפולניה”

התיזה של דר’ קלאודזינסקה מבוססת על מחקר גנאלוגי נרחב של רמות המקרו והמיקרו, מאירה את האופי הבינתחומי של הגנאלוגיה היהודית ומתאימה אותו כנושא אקדמי להוראת הנושא ברמה אוניברסיטאית.  חלק מהציון לשבח אלה אומר:  “עבודה זו תהיה לבטח לעזר רב לכל המעונין בגנאלוגיה של יהדות פולין בגלל עושר המידע שהיא מביאה”.

 תקציר מהציון לשבח של גברת גולן אומר:  אחרי התרומה להבנת תבנית הנישואין היהודית, מימצאיה יכולים לעזור להבין את הנושא הגנאלוגי שאחרת אין לו כל מובן, ומסבירים מדוע בחרו אבותינו הקדמונים בבני הזוג שבחרו.  בקיצור זו תרומה הן להיסטוריה והן להבנת הגנאלוגיה.

עבודותיהן של דר’ קלאודזינסק ושל ג’ודי גולן תפורסמנה בקרוב במלואן באתר  www.iijg.org

 

  Emanuel (Ami) Elyasaf

 

Executive Director,

International Institute for Jewish Genealogy and Paul Jacobi Center,

National Library of Israel,

Jerusalem

 

 תרגום חופשי:  אסתי דוד

 

Tagged with: , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’