ברוך דיין האמת- דברים לזכרה של חנה פורמן ז”ל

אילוסטרציה: השתתפות בצער

ברוך דיין האמת 

 אנו משתתפים בצער משפחת פורמן-שהרבני, עם לכתה של האם והסבתא, חברתנו חנה פורמן ז”ל שהלכה לעולמה ביום

שלישי  האחרון, 25 בדצמבר 2018,  ושולחים ניחומים לבעלה יצחק פורמן ולמשפחת פורמן-שהרבני, לבת יעל ובעלה יעקב , לאח איתי וכל הנכדות והנכדים.

הרבה נטלי ערכה את הלוויה והנה מעט מן הדברים שנאמרו לזכרה בפתיחת הטקס: 

“באנו היום, להיפרד ממך חנה בת משה-יהודה ומרים. תינוקת תל-אביבית של טרום המדינה, בת למשפחה שעלתה מלודג’ לארץ ישראל. את איציק מהמושבה פתח תקווה פגשת, עם קוקו סרפן וחולצה לבנה – וכך תיזכרי עד היום. יפה, חכמה – את עלית על כולנה. לא היה תחום בעולם שלא עניין את הילדה הקטנה שהיית, וגם כבוגרת, כבת זוג, כאמא וגם כסבתא – הסקרנות, היצירתיות , הרצון להרחבת הדעת ומצויינות היו חלק ממך ולא עזבו אותך, עד לימים האחרונים למרות שכבר לא הרגשת בטוב. איציק, אישך היקר, הגדיר אותך כמנוע של חייו, צעירה חסרת מנוח – כך כתבו ילדייך באלבום שהפיקו ליומולדתך. סבתא מצטיינת ומסורה. שלא תתן לעולם לילדיה [וגם לנכדיה ונכדותיה] ללכת עם תחפושת קנויה. את אם המושבות עזבתם לטובת הכפר לפני שנים, עם היציאה לפנסיה.וגם כאן- ישר לעניינים: היית ממייסדות המקהלה בכפר, המנוע מאחורי הנסיעות לאופרה בתל-אביב, אשת חסד, שתמיד תהיה אוזן וכתף לשכנותיה וחברותיה. קראת בחייך אלפי ספרים, אך ניראה כי חייך הם סיפור שעוד יסופר…”

ומוסיפה הרבה נטלי: את חנה ואיציק, פגשתי אך לפני כמה שבועות ביום הבחירות החוזרות לראשות המועצה. חנה התעקשה לקום ממיטת חוליה וללכת להצביע. כזאת הייתה כניראה, וכפי שמספרים ילדיה. אישה מעורבת עם הבריות, שאכפת לה ועושה הרבה למען יהיה המקום הזה טוב הרבה יותר.

ההלוויה נערכה בבית העלמין בכפר ורדים, ביום רביעי ויושבים “שבעה” בבית המנוחה ברחוב הבשור 13 עד ליום שני הבא, בערב.

יהי זכרה ברוך.

 

 

 

 

 

 

 

Tagged with: ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’