אחרי החגים יתחדש הכל

[shashin type=”photo” id=”4605″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]הרבה רגעי שיא היו בחודש האחרון, רגעים של התעלות ושמחה. החל מתקיעות השופר בראש השנה, ברכת הילדים בתפילת נעילה, מפגשים משמעותיים בסוכת שלום, ושמחה שסודקת את חומות הציניות בחגיגת שמחת תורה.

האתגר הגדול הוא איך לשזור רגעי שיא אלה בחיי השגרה. ואיך להצליח לזכור את מה שלמדנו על עצמנו גם ברגעים הפשוטים. אין שיטות שמבטיחות תוצאות, ואין תעודת אחריות שהקסם לא יתפוגג, אם עדיין לא פג.

בעולם היהודי מנסים להציע לנו תחנות של קסם בכל מיני הזדמנויות, ובעצם יצירת התחנה מקווים כי הקסם יצליח להגיע. לשם כך אנו מסמנים זמני תפילה ולימוד, ועולם המצוות דורש/מייצר הרבה רגעים של מודעות. מודעות למה מותר לאכול ומה אסור, (שלעתים תלויה גם במה שאכלתי רגע קודם לכן). מודעות לכך שגם אחרים היו מעורבים ברגעי ההנאה שלי וזו הברכה שלפני אכילה, או הברכה על ריח טוב, שבאות להזכיר את האחרים שהיו מעורבים ביצירתה של הנאתי.

היבט אחר שנובע ממצוות ה”עשה” הוא הצורך לפתוח עיניים החוצה, לשים לב, להגדיל את רמת הרגישות שלנו לאחרים.

ברמת העשייה שלנו כמניין, אנו ערוכים לשנת פעילות עשירה ומגוונת, נקבעו תכניות לימודיות לנוער ומבוגרים, הרבה מאד חגיגות של בר מצווה ובת מצווה, וכמובן שמדי שבת אנו מקדישים זמן לרוח בתפילה בערב שבת ובבוקר. מעבר לזה אנו רוצים להגדיל את הפעילות שלנו בתחומים של יחסינו עם השכנים הלא יהודים, עם חברינו בעלי הצרכים המיוחדים, האוכלוסיה הותיקה, הקהילה הלהט”בית ועוד.

אנו מזמינים אתכם, ונשמח מאד אם תבחרו להיות שותפים למסע חשוב זה. צוותי העבודה מתגבשים ונשמח לראות בהם פנים חדשות. לפרטים/שאלות/פגישת חשיבה ועוד, אתם מוזמנים לשלוח מסר בדואר האלקטרוני או להתקשר אלי, הרב אבי 055-666-7155

Tagged with: , , , , ,
Posted in ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’